Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa valorificati comportamentul de consum al clientilor in timpul crizei?

de Teo Manole 22 Apr. 2015 3880
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cele mai multe afaceri au resimtit criza financiara globala prin reducerea apetitului clientilor pentru cumparaturi. De la companii auto si pana la institutii financiare, aproape toate firmele au resimtit efectele vanzarilor scazute.

Totusi, pentru unele afaceri, criza financiara a fost mai blanda decat pentru altele. De exemplu, retailerii au fost mai putin loviti decat firmele de turism. Asta pentru ca in recesiune oamenii sunt mai dispusi sa renunte la o vacanta exotica in Caraibe decat la lucrurile necesare in fiecare zi, precum alimentele, imbracamintea sau produsele de igiena.

Motivul este simplu: consumatorii nu pot renunta la lucrurile de baza. Oamenii aloca veniturile in functie de cat de stringenta este o anumita nevoie. In aceste conditii de austeritate, bugetul multora nu mai lasa loc si pentru multe cheltuieli „de placere” care erau mai frecvente pana in 2008.

Consumatorii au o stare de spirit total diferita de cea dinainte de criza. stirile negre referitoare la rata ridicata a somajului, la scaderea dramatica a valorii proprietatilor sau la dificultatea de a obtine credite si costul ridicat al acestora induc o stare generala de pesimism.
Avalansa continua de astfel de vesti nu poate trece neobservata. Oamenii se gandesc ca maine va fi mai rau si de aceea isi tempereaza apetitul pentru cumparaturi.

Din ce in ce mai multi consumatori prefera sa faca economii pentru zilele negre, ca o plasa de siguranta. Confortul psihologic de a fi asigurat pentru somaj sau frica de a pierde proprietati ipotecate este mai puternica decat dorinta de a merge des la cumparaturi.

Firmele si-au adaptat oferta la noul comportament al consumatorilor reducand preturi si promovand produse ca best deals. Reducerea preturilor si schimbarea strategiilor de marketing propulseaza vanzarile si tempereaza astfel pierderile. Cu toate acestea, consumatorii nu cumpara doar produse ieftine sau aflate la promotii.

Desi vedem ca astfel de produse se vand rapid, acest lucru nu inseamna ca oamenii isi doresc numai produse ieftine. in realitate, consumatorii trec printr-o stare de agonie pe care, daca o intelegeti, puteti imbunatati pozitionarea ofertei dumneavoastra.




Tags: clienticrizaafaceriafacereconsumatoriofertapreturi

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Afaceri romanesti de succes. 5 to go afiseaza o crestere de 55% fata de anul trecut

de Bianca Tila
03 Aug 2023
Lantul de cafenele 5 To Go se remarca fata de anul trecut. In prima jumatate a anului 2023 a depasit cu 5% cifra de afaceri estimata. Comparativ cu...

Cifra de afaceri din industrie a crescut in T1 2023

de Bianca Tila
17 Mai 2023
Cifra de afaceri din industrie pe total a inregistrat cresteri de 5,5% in termeni nominali, in perioada 1 ianuarie - 31 martie 2023, fata de perioada...

Afacere cu raci. Contabilitatea si fluxul de numerar

de Idei de afaceri
17 Feb 2023
Contabilitatea este ca o oglinda a activitatii dumneavoastra si exprima balanta de pornire a afacerii si situatiile proiectate de venituri pe primele...

Team First Software inregistreaza afaceri in crestere

de Bianca Tila
31 Ian 2023
Team First Software este o companie romaneasca de sotfware cu 18 de experienta in solutiile ERP. A incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]