Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Detine controlul afacerii si descopera eficienta stocurilor
Daca ai un restaurant sau intentionezi sa-ti deschizi unul, cel mai important dintre toate aspectele este cel al controlului asupra stocului. Oricat de experimentat ai fi in domeniu, iti recomand sa treci in revista pasii de mai jos pentru a te asigura ca vei fi mereu informat despre afacerea pe care o conduci. Iar daca delegi pe cineva sa se ocupe efectiv de business, cu atat mai mult trebuie sa stii in ce directie merge investitia ta si in cat timp o poti amortiza.
Pentru aceasta, ai nevoie de un regulament de ordine interioara bine pus la punct in care sa specifici intregul circuit al procedurilor de lucru si tot ce consideri necesar de stiut. Orice s-ar intampla pe parcurs, vei fi acoperit legal ca ai facut mentiunile respective. Mai ales ca, pe langa investitia initiala si forta de munca, pierderile de orice natura trebuie sa te intereseze si sa-ti capteze permanent atentia.Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Cultura castravetelui anti-diabet
Dar hai sa vedem cateva idei structurate:
Fa stocurile personal. Fie ca esti proprietarul restaurantului, managerul sau chef-bucatarul, este important sa faci chiar tu inventarul produselor pe care le ai. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa nu mai gasesc vesela completa, tacamurile, olivierele, paharele, servetele de bucatarie, ustensilele proaspat achizitionate si asa mai departe. Sa nu mai vorbim de produse alimentare pe care le cumperi azi si maine, in ciuda faptului ca nu ai avut vanzare pe anumite preparate, sunt din nou trecute pe necesar... Daca tii evidenta tuturor obiectelor din dotare si esti la curent cu achizitiile si vanzarile, este imposibil ca situatia sa-ti scape de sub control.
Foloseste un soft specializat. Cea mai eficienta metoda de a inregistra stocurile este aceea computerizata. Odata ce ai fisa de stoc completata cu toate produsele de orice natura, este foarte usor sa pastrezi evidenta. Astfel, sistemul de calcul se face automat putand sterge, adauga sau modifica orice intrare sau iesire. De asemenea, cu ajutorul soft-ului poti identifica daca angajatii din bucatarie respecta intocmai gramajele si retetarul.
Stabileste periodicitatea inventarului. Cum orice activitate pe care o faci necesita stabilirea unei periodicitati, tot astfel trebuie stabilita si frecventa cu care faci inventarul. Cel mai relevant ar fi sa faci stocurile zilnic, daca nu, cel putin o data pe saptamana. Mai mult decat atat, pentru eficienta, asigura-te ca baza de date are back-up-ul facut pentru a evita orice situatie neplacuta. Ce poate fi mai rau decat sa pierzi informatiile si sa nu stii de la ce repere ai plecat?!
Responsabilizeaza-ti angajatii. Pentru a-i implica direct in aceasta activitate si pentru a-i responsabiliza, fa stocul alaturi de alti doi angajati pe care ii ai. Avantajele sunt multiple: stocul este bine facut pentru ca nu iti va scapa nimic de la numaratoare, timpul alocat se va reduce, iar faptul ca acestia vad ca se fac verificari si ca exista un control ii va determina sa isi faca treaba mai bine la locul de munca.
Cu ajutorul stocurilor pe care le faci poti identifica erorile ce intervin, iar diferentele semnificative trebuie sa-ti dea de gandit. Pentru ca furtul se pedepseste conform legii indiferent de natura si dimensiunea lui, ia masurile potrivite in urma investigatiilor facute. Este bine de stiut ca intr-un restaurant, bucatarul si ajutoarele lui nu vor muri de foame, insa, nici nu trebuie permisa utilizarea produselor si vanzarea preparatelor fara inregistrarea si incasarea lor, ca sa nu mai vorbim de metoda aruncarii peste gard sau indesarea sacilor cu “gunoi”.
Articole conexe
Managerii estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul
de Bianca TilaInceputuri in business. Finantare pentru startup
de Idei de afaceriCe face managerul cand actioneaza ca manager?
de Marinache Horia CristianCEO Survey 2014: Managerii romani, ingrijorati de cresterea poverii fiscale
de Matei AntonescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit