Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Elaborarea bugetului afacerii
Daca nu ai facut inca acest lucru la finalul anului este recomandat sa-l faci acum.
Elaborarea bugetului afacerii este un proces complex, depinde insa si de dimensiunea afacerii, ce pleaca de la scopurile si obiectivele propuse a se realiza.Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Cultura de sofran
De asemenea, se va tine seama de existenta unor factori restrictivi esentiali (de exemplu, numarul de clienti potentiali este limitat, capitalul disponibil sau nivelul creditelor este limitat etc.).
Prima etapa in ciclul bugetar este pregatirea bugetului, in care se stabilesc sarcinile si resursele. In functie de dimensiunile firmei, pregatirea poate implica una sau mai multe persoane care vor gestiona bugetul. In caz ca sunt mai multe centre bugetare, acestea trebuie asamblate astfel incat sa se incadreze in bugetul firmei.
Practic, se fac negocieri pana se ajunge la un nivel realizabil al bugetului (adica se respecta restrictiile existente).
Urmeaza etapa implementarii, cand se trece la aplicarea si urmarirea lui, realizand etapele prezentate la utilizarea bugetului.
Bugetele se constituie, in cele mai multe cazuri, prin doua metode:
- bugetarea incrementala, adica prin varierea marimi lor cu pasi mici, plecandu-se de la bugetele anterioare, carora li se aplica o marja pentru inflatie sau reduceri ale costurilor. Aceasta metoda are avantajul ca este simpla si, ca urmare, cu costuri reduse de elaborare. Ca dezavantaj principal putem aminti preluarea unor erori anterioare;
- bugetarea cu baza zero, care nu tine seama de anii anteriori, ci pleaca de la cerintele perioadei urmatoare. Astfel, impune luarea in considerare a obiectivelor si prioritatilor pornind de la zero.
Din punctul de vedere al utilizarii lor fata de modificarea unor parametri exteriori, bugetele pot fi:
- fixe – care raman neschimbate indiferent de volumul de activitati desfasurate;
- flexibile – care se adapteaza variatiilor volumului de activitate.
Bugetul firmei are o structura care poate fi foarte complicata la firmele mari (bugetul de servicii, bugetul cu cheltuielile legate de servicii, bugetul de productie, bugetul cheltuielilor de productie etc.) si simpla, pana la utilizarea unui singur buget, la firmele mici.
Pe baza bugetelor mai sus amintite, se elaboreaza trei bugete centralizatoare cores punzatoare celor trei situatii contabile:
- bugetul de numerar;
- bugetul de profit si pierderi (bugetul de venituri si cheltuieli);
- bugetul contabil previzionat.
Articole conexe
Companiile se asteapta ca bugetul pentru investitii in securitatea cibernetica sa creasca in 2025
de Bianca TilaINS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a crescut cu 8,1%
de Bianca TilaAfaceri romanesti de succes. 5 to go afiseaza o crestere de 55% fata de anul trecut
de Bianca TilaCifra de afaceri din industrie a crescut in T1 2023
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit