de Bianca Tila
13 Oct. 2022
524
Autoritatea pentru Reforma Feroviara a suspendat procedura de achizitie a celor 62 de rame electrice regionale RE-R. Acestea sunt destinate transportului feroviar de calatori pe rute suburbane si regionale.
Licitatia s-a suspendat in urma publicarii pe portalul Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor a solutiei pe scurt in privinta contestatiilor formulate pe procedura, respectiv "admite contestatia in parte si dispune remedierea", potrivit unui comunicat al ARF.
"Dupa publicarea deciziei CNSC, ARF va pune in aplicare masurile dispuse, iar procedura de atribuire va fi reluata, in cel mai scurt timp, conform prevederilor legale", precizeaza ARF.
In luna mai, autoritatea reluase procedura de atribuire pentru achizitia unui numar de 62 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de calatori pe rute suburbane si regionale. Totodata, achizitiile vizau si serviciile accesorii privind mentenanta si reparatiile, instruirea personalului asupra exploatarii, operarea trenurilor si a aplicatiilor software, transportul, asigurarea, punerea in functiune si asistenta tehnica in perioada de garantie.
In ceea ce priveste valoarea estimata, pentru cele 62 de trenuri a fost stabilita o suma cuprinsa intre 3,238 miliarde de lei si 4,150 miliarde de lei, fara TVA.
Contractul este impartit in trei loturi:
- Lotul 1 - 20 de rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de calatori, de pe rutele Bucuresti N - Ploiesti S - Adjud, Iasi - Pascani - Suceava, Bacau - Pascani, cu o valoare estimata cuprinsa in intervalul 1,045 miliarde de lei si 1,34 miliarde de lei, fara TVA
- Lotul 2 - 23 de rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de calatori, de pe rutele Brasov - Gheorgheni, Arad - Timisoara - Caransebes, Huedin - Cluj - Bistrita, cu o valoare estimata cuprinsa in intervalul 1,209 miliarde de lei si 1,555 miliarde de lei, fara TVA
- Lotul 3 - 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de calatori, de pe rutele Bucuresti N - Ploiesti V - Brasov, Bucuresti N - Rosiorii, Bucuresti N - Bucuresti Obor/Fundulea, Constanta - Fetesti, cu o valoare estimata intre 984.207.051 de lei si 1,256 miliarde de lei, fara TVA
Programul Operational Transport pentru perioada 2021 - 2027 va asigura finantarea proiectului din fonduri alocate sectorului de transport feroviar. De asemenea, cofinantarea este asigurata de la bugetul de stat.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: licitatie suspendatatrenafrrame electrice regionaletransport feroviar