Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Persoanele fizice si juridice afectate de criza vor putea amana plata ratelor

de Bianca Tila 21 Iun. 2022 701
Persoanele fizice si juridice afectate de criza vor putea amana plata ratelor
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Persoanele fizice si juridice afectate de criza vor putea amana plata ratelor la credite pe o perioada de pana la noua luni, conform proiectului de ordonanta de urgenta lansat in dezbatere publica de Ministerul Finantelor.

"Moratoriul se adreseaza atat persoanelor juridice, cat si persoanelor fizice afectate de aceasta criza si prevede posibilitatea amanarii la plata pe baza solicitarii adresate de debitor catre creditor pe o perioada limitata de pana la 9 luni. Obligatia de plata a ratelor scadente aferente imprumuturilor, reprezentand rate de capital, dobanzi si comisioane, acordate debitorilor de catre creditori pana la data de 30 aprilie 2022, se suspenda la cererea debitorului pentru o perioada de cel mult 9 luni", potrivit proiectului de ordonanta de urgenta.
 
In ceea ce ii priveste pe debitorii persoane juridice, se prevede prezentarea unei declaratii pe propria raspundere privind afectarea. De asemenea, se va realiza o comparatie cu perioada similara a anului 2021, in care se va analiza scaderea cu minimum 25% a mediei rezultatelor lunare pe ultimele trei luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata.
 
In cazul in care debitorii nu au o perioada similara de raportare in anul 2021, fiind infiintati cu mai putin de un an in urma, se va realiza o analiza prin raportare la media rezultatelor de infiintare, referitor la angajamentul de a nu distribui/plati dividente si de a nuj acorda sau rambursa credite catre actionari pe perioada aplicari facilitatii de amanare la plata, exceptand intreprinderile publice.
 
"Creditorii trebuie sa se asigure ca respectivii debitori nu au inregistrat incidente de plata la Centrala Incidentelor de Plati in legatura cu bilete la ordin sau cecuri, in ultimele 6 (sase) luni anterioare datei solicitarii precum si ca nu inregistreaza un nivel al activului net sub nivelul unei valori egale cu jumatate din capitalul social, potrivit situatiilor financiare anuale la 31.12.2021", scrie Mediafax.
 
In cazul debitorilor persoane fizice se prevede prezentarea declaratiei pe propria raspundere. Aceasta va contine faptul ca au inregistrat o crestere de minimum 25% a cheltuielilor medii lunare. Prin urmare a cresterii preturilor in contextul crizei actuale se va realiza o analiza pe baza ultimelor trei luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata comparativ cu perioada similara a anului 2021.
 
"Debitorii, atat persoane fizice, cat si persoane juridice, pot solicita amanarea la plata doar pentru creditele pentru care nu au inregistrat restante in ultimele 6 luni inainte de data solicitarii suspendarii obligatiei de plata si nu inregistreaza restante nici la data solicitarii de suspendare a obligatiilor de plata si pentru care nu beneficiaza, la data solicitarii, de o solutie/ un plan de restructurare a datoriilor agreat de comun acord cu creditorul in ultimele 3 luni (care corespund perioadei de declansare a crizei actuale, pentru a nu evita dublarea masurilor de sprijin). 
 
Debitorii, atat persoane fizice, cat si persoane juridice, nu trebuie sa se afle in insolventa/incapacitate de plata la data solicitarii amanarii la plata si nu a fost inceputa o procedura de executare silita de catre un alt creditor. 
 
Aceasta conditie, in plus fata de cea care prevede lipsa restantelor la plata se justifica prin faptul ca in starea de insolventa debitorul a beneficiat deja de un plan de restructurare a datoriilor calibrat pe masura posibilitatilor de rambursare specifice acestei situatii nefavorabile", conform proiectului.
 
Proiectul are drept scop stabilirea capitalizarii dobanzii la soldul creditului existent la finele perioadei de suspendare. Singura exceptie prevazuta este pentru dobanzile amanate la plata aferente creditelor ipotecare acordate persoanelor fizice prin programul Noua Casa. 
 
Asadar, dobanda aferenta perioadei de suspendare reprezinta o creanta distincta, aplicandu-se o dobanda de 0%, pentru care statul, prin Ministerul Finantelor, acorda creditorilor o garantie pentru riscul de neplata.
 
Mai jos puteti citi Ordonanta de urgenta privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de banci si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori

Ordonanta de urgenta - privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de banci si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori
 
Art. 1. - In intelesul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
 
a) creditori - institutii de credit definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, si institutii financiare nebancare definite potrivit Legii nr. 93/2009 privin institutiile financiare nebancare, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si sucursalele institutiilor de credit si ale institutiilor financiare nebancare din strainatate care desfasoara activitate pe teritoriul Romaniei;
 
b) debitori - persoanele fizice, inclusiv persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale ce functioneaza potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, profesiile liberale si cele care se exercita in baza unor legi speciale, indiferent de forma de exercitare a profesiei si persoanele juridice din contractele de credit, respectiv leasing, cu exceptia institutiilor de credit definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
c) scrisoare de garantie - angajamentul irevocabil si neconditionat prin care Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii, denumit in continuare F.N.G.C.I.M.M., se obliga in numele si contul statului sa plateasca creditorului sumele care reprezinta dobanzi amanate la plata aferente creditelor, contractate de persoane fizice, in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2009 privind unele masuri in vederea implementarii programului "Noua casa", aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 368/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, care beneficiaza de facilitatea de suspendare a platilor in conditiile prezentei ordonante de urgenta, pentru care F.N.G.C.I.M.M., in baza mandatului acordat de catre Ministerul Finantelor, acorda o garantie in numele si contul statului in baza conventiei incheiate cu creditorul prevazut la lit. a). Valabilitatea scrisorii de garantie este de maximum 5 ani;
 
d) garant - statul prin Ministerul Finantelor reprezentat prin F.N.G.C.I.M.M. pentru garantiile acordate in numele si contul statului;
 
e) garantie de stat - angajament expres, neconditionat si irevocabil asumat de F.N.G.C.I.M.M., in numele si in contul statului, care acopera pierderea suportata de creditor, ca urmare a producerii riscului de credit conform scrisorii de garantie prevazute la lit. c);
 
f) riscul de credit - riscul actual sau viitor de afectare negativa a profiturilor si capitalului ca urmare a neindeplinirii de catre debitorii persoane fizice a obligatiilor ce le revin de rambursare a dobanzilor suspendate la plata, aferente facilitatii garantate de stat.
 
g) activ net - diferenta intre totalul activelor si totalul datoriilor debitorilor constituiti potrivit Legii societatilor nr. 31/1990 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. 2. - (1) Prin derogare de la prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 288/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, cu modificarile ulterioare, si ale Ordonantei Guvernului nr. 51/1997 privind operatiunile de leasing si societatile de leasing, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, obligatia de plata a ratelor scadente aferente imprumuturilor, reprezentand rate de capital, dobanzi si comisioane, acordate debitorilor de catre creditori pana la data de 30 aprilie 2022, se suspenda la cererea debitorului pentru o perioada cuprinsa intre minimum o luna si maximum 9 luni.
 
(2) Debitorii pot beneficia o singura data de suspendarea obligatiilor de plata pentru fiecare imprumut, potrivit prezentei ordonante de urgenta . Sunt exceptate de la aplicarea prezentei ordonante de urgenta facilitatile revolving, inclusiv cele de tipul cardurilor de credit, a overdraft-ului si a liniilor de credit acordate atat debitorilor persoane fizice, cat si debitorilor persoane juridice.
 
(3) Perioada maxima de creditare prevazuta in reglementarile creditorilor , precum si in Hotararea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului "Noua casa", cu modificarile si completarile ulterioare, poate fi depasita cu o perioada egala cu durata suspendarii obligatiei de plata.
 
(4) Pentru debitorii persoane fizice pentru care prelungirea maturitatii creditelor depaseste limita de varsta prevazuta prin reglementarile creditorilor, acestia procedeaza la restructurarea creditelor cu incadrarea in limita de varsta.
 
(5) Facilitatea prevazuta la alin. (1) poate fi acordata doar pentru creditele care nu au inregistrat restante in ultimele 6 luni inainte de data solicitarii suspendarii obligatiei de plata si nu inregistreaza restante nici la data solicitarii de suspendare a obligatiilor de plata.
 
(6) Masura prevazuta la alin. (1) se acorda exclusiv debitorilor care au fost afectati financiar de situatia grava generata de criza actuala, conform normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, asa cum rezulta din evaluarile efectuate de creditori cu privire la indeplinirea cerintelor din prezenta ordonanta de urgenta.
 
(7) Pe perioada aplicarii facilitatii de amanare la plata, debitorii persoane juridice, cu exceptia intreprinderilor publice asa cum sunt definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot distribui si nu pot plati dividende si nu pot acorda sau rambursa credite catre actionari.
 
Art. 3. - (1) Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor de principal, dobanzilor si comisioanelor, debitorii trimit creditorilor o solicitare in acest sens, in format letric sau prin mijloace electronice de comunicare, la datele de contact stipulate in contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanta oferit de creditor, cel mai tarziu in termen de 30 de zile calendaristice de la data la care devin aplicabile prevederile prezentei ordonante de urgenta conform art. 7. Solicitarea trebuie insotita de declaratiile pe proprie raspundere prevazute la art. 6.
 
(2) Debitorul poate opta prin solicitarea transmisa creditorului sa suspende obligatia de plata a ratelor scadente aferente imprumuturilor, reprezentand rate de capital, dobanzi si comisioane, pentru o perioada cuprinsa intre minimum o luna si maximum 9 luni.
 
(3) Creditorul analizeaza solicitarea si o aproba in termen de 30 de zile de la data primirii solicitarii care indeplineste cerinta de la alin.(1), daca sunt indeplinite conditiile din prezenta ordonanta de urgenta.
 
(4) Pentru solicitarile aprobate conform alin. (3), prelungirea duratei contractuale mentionate la art. 2 produce efecte de la data la care debitorul a comunicat creditorului solicitarea de suspendare.
 
Art. 4. - (1) Dobanda datorata de debitori corespunzatoare sumelor scadente a caror plata este suspendata potrivit art. 2 se capitalizeaza la soldul creditului existent la finele perioadei de suspendare. Capitalul astfel majorat se plateste esalonat pe durata ramasa pana la noua maturitate a creditelor, ulterior perioadei de suspendare. Comisioanele amanate la plata, in sold la finele perioadei de suspendare, se platesc conform graficului revizuit, ulterior perioadei de suspendare.
 
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru creditele contractate de persoane fizice, in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 368/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, dobanda aferenta perioadei de suspendare se calculeaza potrivit prevederilor contractului de credit si reprezinta o creanta distincta si independenta in raport cu celelalte obligatii izvorate din contractul de credit. La aceasta creanta dobanda este 0% si plata de catre debitor a acestei creante se va face esalonat, in 60 de rate lunare egale, incepand cu luna imediat urmatoare incheierii perioadei de amanare. Acest regim nu se aplica platilor scadente in perioada de amanare la plata potrivit prezentei ordonante de urgenta, aferente creantei prevazute de art. 4 alin. (2) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii de debitori, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(3) Platile scadente aferente creantei prevazute la art. 4 alin. (2) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, pot fi amanate la plata pe perioada prevazuta la art. 2 alin.(1), fara percepere de dobanzi pentru aceasta perioada. Plata de catre debitor a sumelor astfel amanate se efectueaza, ulterior perioadei de suspendare acordate potrivit prezentei ordonante de urgenta, esalonat numai pe durata ramasa, determinata conform prevederilor dispozitiilor art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2020.
 
Art. 5. - (1) Statul roman, prin Ministerul Finantelor, garanteaza in proportie de 100% plata dobanzii calculate potrivit art. 4 alin. (2) aferenta creditelor contractate de debitori persoane fizice in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 368/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) In scopul prevazut la alin. (1), prin derogare de la prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor este autorizat sa mandateze F.N.G.C.I.M.M. in vederea emiterii de scrisori de garantie in numele si in contul statului in favoarea creditorilor. Acordarea si derularea garantiilor de stat se realizeaza pe baza unei conventii de garantare si implementare incheiate intre F.N.G.C.I.M.M. si creditori. In aplicarea prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor elaboreaza normele de aplicare, care cuprind si modelul conventiei de garantare si implementare, care se aproba prin Ordin al ministrului finantelor in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
 
(3) Modificarea contractelor de credit potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se produce prin efectul legii, fara incheierea de acte aditionale. In termen de 30 de zile de la data la care solicitarea a fost aprobata in baza documentatiei complete transmise de debitor, creditorul notifica debitorului clauzele contractuale modificate pentru implementarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta. In cazul creditelor garantate, inclusiv al celor garantate in cadrul programelor guvernamentale, toate garantiile aferente contactului de credit se mentin. Efectele modificarii contractelor de credit potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se extind prin efectul legii asupra oricaror codebitori, garanti, inclusiv fideiusori, care au garantat obligatia debitorului, precum si a oricaror alte parti ale contractului de credit astfel modificat, si devin opozabile acestora fara incheierea de acte aditionale si fara acceptul expres al acestora. Perioada de valabilitate a garantiilor aferente creditelor se prelungeste corespunzator perioadei cu care se prelungeste creditul ca urmare a amanarii la plata. Fiecare creditor informeaza o singura data, cel tarziu pana in data de 30 august 2022, inclusiv garantul cu privire la creditele garantate de acesta, care fac obiectul amanarii la plata conform prezentei ordonante de urgenta.
 
(4) Fiecare creditor comunica F.N.G.C.I.M.M. pe propria raspundere valoarea totala a angajamentului de garantare rezultat din cumularea sumelor de plata conform graficelor de esalonare a platii sumelor reprezentand dobanzi datorate de debitori potrivit alin. (1).
 
(5) Dupa efectuarea platii valorii de executare a garantiei de Ministerul Finantelor, F.N.G.C.I.M.M. intocmeste un titlu de creanta prin care se individualizeaza obligatiile de plata ale persoanelor fizice beneficiare ale facilitatii prevazute la alin. (1). Titlul de creanta devine titlu executoriu in conditiile legii.
 
(6) Sursa de plata a garantiilor acordate de catre F.N.G.C.I.M.M. in numele si contul statului pentru facilitatea prevazuta la alin. (1) este bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor - Actiuni generale, titlul "Alte transferuri" cod 55, alin. "Sume rezultate din executarea garantiilor acordate din bugetul de stat" cod 55.01.50.
 
(7) Creantele rezultate din plata garantiilor de stat acordate in baza prezentului articol, respectiv sumele platite creditorilor in baza scrisorilor de garantie, sunt creante bugetare si se recupereaza de la debitori de catre organele fiscale competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(8) Sumele incasate conform alin. (7) sunt venituri ale bugetului de stat.
 
(9) Pentru neplata la scadenta a obligatiilor rezultate din executarea scrisorilor de garantie, debitorul datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere conform dispozitiilor Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, care se calculeaza incepand cu ziua urmatoare datei platii sumei rezultate din executarea scrisorii de garantie si pana la data stingerii inclusiv, se comunica si se recupereaza de catre organele fiscale competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare .
 
(10) Regimul prevazut la art. 4 alin. (3) nu afecteaza termenii si conditiile in care a fost acordata garantia statului potrivit dispozitiilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 37/2020.
 
Art. 6. - (1) Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, dobanzilor si comisioanelor in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) si (2), debitorii definiti la art. 1 lit. b), cu exceptia persoanelor fizice, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
 
a) prezinta declaratia pe propria raspundere, cu privire la afectarea, in sensul scaderii, in contextul crizei actuale, cu minimum 25% a mediei rezultatelor lunare pe ultimele 3 luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata, comparativ cu perioada similara a anului 2021. In situatia debitorilor care nu au o perioada similara de raportare in anul 2021, fiind infiintati cu mai putin de 1 an in urma, analiza se va realiza prin raportare la media rezultatelor de la infiintare. Rezultatul lunar se determina potrivit normelor de aplicare prevazute la art. 5 alin. (2);
 
b) prezinta declaratia pe propria raspundere ca nu vor distribui si nici nu vor plati dividende pe perioada aplicarii facilitatii de amanare la plata si nu vor acorda sau rambursa credite catre actionari, cu exceptia intreprinderilor publice asa cum sunt definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
c) nu au fost inregistrate incidente de plata la Centrala Incidentelor de Plati in legatura cu bilete la ordin sau cecuri, in ultimele 6 (sase) luni anterioare datei solicitarii;
 
d) nu se afla in insolventa la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului, conform informatiilor disponibile pe pagina web a Oficiului National al Registrului Comertului si nu a fost inceputa o procedura de executare silita de catre un alt creditor;
 
e) prezinta declaratia pe propria raspundere ca nu inregistreaza un nivel al activului net sub nivelul unei valori egale cu jumatate din capitalul social, potrivit bilantului la 31.12.2021 depus si inregistrat la autoritatile fiscale, dupa caz;
 
f) nu beneficiaza, la data solicitarii, de o solutie/un plan de restructurare a datoriilor agreat, de comun acord cu creditorul, in ultimele 3 luni anterioare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
 
(2) - Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, dobanzilor si comisioanelor in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) si (2), debitorii definiti la art. 1 lit. b), persoane fizice, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
 
a) sa nu se afle in incapacitate de plata la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului si nu a fost inceputa o procedura de executare silita de catre un alt creditor;
 
b) prezinta declaratia pe propria raspundere cu privire la cresterea cu minimum 25% a cheltuielilor medii lunare, ca urmare a cresterii preturilor in contextul crizei actuale, in ultimele 3 luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata comparativ cu perioada similara a anului 2021;
 
c) nu beneficiaza, la data solicitarii, de o solutie/un plan de restructurare a datoriilor agreat, de comun acord cu creditorul, in ultimele 3 luni anterioare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta .
 
Art. 7. - Prevederile prezentei ordonante de urgenta vor fi aplicabile incepand cu cea de a 7-a zi calendaristica de la data aprobarii normelor de aplicare, prevazute la art. 5 alin.(2).
 
Art. 8. - Banca Nationala a Romaniei emite reglementari privind modalitatea, periodicitatea si formularele de raportare a expunerilor care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta, in termen de 30 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.


Bianca Tila de Bianca Tila
Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.

Tags: amanare plata ratepersoane fizicepersoane juridice

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]