de Bianca Tila
02 Sep. 2022
808
Grupul petrolier saudit Aramco ar putea prelua o participatie la viitoarea divizie de motoare cu ardere interna, pe care Renault intentioneaza sa o separe de divizia de vehicule electrice, potrivit Reuters.
Divizia include si fabricile de motoare si cutii de viteze din Romania, care momentan sunt integrate in compania Automobile Dacia.
Renault a anuntat ca ia in considerare optiunea crearii a doua entitati separate. Astfel, una va fi dedicata dezvoltarii, productiei si vanzarii de vehicule electrice, cu sediul in Franta, in timp ce cealalta se va dedica dezvoltarii si productiei de motoare si cutii de viteze termice si hibride de noua generatie E-TECH, incluzand operatiunile din Romania, Spania, Portugalia, Turcia si America Latina. In ceea ce priveste planurile prezentate, acestea urmeaza sa fie dezbatute in aceasta toamna.
Grupul chinez Geely Automobile Holdings alaturi de o companie petroliera sunt in negocieri pentru preluarea de participatii la viitoarea divizie de motoare pe combustie a Renault, potrivit Reuters.
De asemenea, sursele au precizat ca partenerul de alianta al Renault, Nissan, nu intentioneaza sa preia o participatie la divizia de motoare pe combustie.
In ceea ce priveste divizia electrica "Ampere", Renault intentioneaza sa ramana actionar majoritar. Aceasta divizie are aproximativ 10.000 de angajati si ar putea fi listata pe bursa in semestrul II din 2023. De asemenea, Renault va pastra o participatie minoritara la divizia de motoare pe combustie "Horse", care va detine un nivel similar al fortei de munca. La aceasta divizie, Renault va ramane un actionar important.
Astfel, Renault va pastra o participatie de 40% la "Horse", Geely o participatie de 40%, iar compania petroliera va detine restul de 20%.
De asemenea, acest plan nu este finalizat. Avand in vedere ca Renault i-a propus partenerului sau sa participe la aceasta tranzactie si a refuzat, sursele Reuters indica spre noi divergente intre partenerii de alianta.
In ceea ce priveste Geely, acesta detine producatorul auto suedez Volvo Cars, producatorul britanic de masini sport Lotus si o participatie in Mercedes.
"Prin impartirea costurilor pentru motoarele pe benzina si diesel, care ar urma sa scada odata cu majorarea vanzarilor de vehicule electrice, Renault spera sa elibereze fonduri pentru a reinvesti in modelele electrice, pentru a prinde din urma Tesla. Participarea unei companii petroliere va ajuta la dezvoltarea utilizarii hidrogenului verde si a infrastructurii necesare pentru a face viabile masinile cu pile de combustibil cu hidrogen, alaturi de vehiculele electrice cu baterii", scrie Agerpres.
Aramco este cea mai mare companie petroliera din lume, detinand rezerve de titei de aproximativ 265 miliarde de barili sau 15% din depozitele mondiale de petrol.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: renaultautomobile daciasaudi aramconissan