Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa valorificati comportamentul de consum al clientilor in timpul crizei?
Cele mai multe afaceri au resimtit criza financiara globala prin reducerea apetitului clientilor pentru cumparaturi. De la companii auto si pana la institutii financiare, aproape toate firmele au resimtit efectele vanzarilor scazute.
Totusi, pentru unele afaceri, criza financiara a fost mai blanda decat pentru altele. De exemplu, retailerii au fost mai putin loviti decat firmele de turism. Asta pentru ca in recesiune oamenii sunt mai dispusi sa renunte la o vacanta exotica in Caraibe decat la lucrurile necesare in fiecare zi, precum alimentele, imbracamintea sau produsele de igiena.Cresterea prepelitelor japoneze
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Propriul meu plan de afaceri
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Motivul este simplu: consumatorii nu pot renunta la lucrurile de baza. Oamenii aloca veniturile in functie de cat de stringenta este o anumita nevoie. In aceste conditii de austeritate, bugetul multora nu mai lasa loc si pentru multe cheltuieli „de placere” care erau mai frecvente pana in 2008.
Consumatorii au o stare de spirit total diferita de cea dinainte de criza. stirile negre referitoare la rata ridicata a somajului, la scaderea dramatica a valorii proprietatilor sau la dificultatea de a obtine credite si costul ridicat al acestora induc o stare generala de pesimism.
Avalansa continua de astfel de vesti nu poate trece neobservata. Oamenii se gandesc ca maine va fi mai rau si de aceea isi tempereaza apetitul pentru cumparaturi.
Din ce in ce mai multi consumatori prefera sa faca economii pentru zilele negre, ca o plasa de siguranta. Confortul psihologic de a fi asigurat pentru somaj sau frica de a pierde proprietati ipotecate este mai puternica decat dorinta de a merge des la cumparaturi.
Firmele si-au adaptat oferta la noul comportament al consumatorilor reducand preturi si promovand produse ca best deals. Reducerea preturilor si schimbarea strategiilor de marketing propulseaza vanzarile si tempereaza astfel pierderile. Cu toate acestea, consumatorii nu cumpara doar produse ieftine sau aflate la promotii.
Desi vedem ca astfel de produse se vand rapid, acest lucru nu inseamna ca oamenii isi doresc numai produse ieftine. in realitate, consumatorii trec printr-o stare de agonie pe care, daca o intelegeti, puteti imbunatati pozitionarea ofertei dumneavoastra.
Articole conexe
INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a crescut cu 8,1%
de Bianca TilaManagerii estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul
de Bianca TilaAfaceri romanesti de succes. 5 to go afiseaza o crestere de 55% fata de anul trecut
de Bianca TilaCifra de afaceri din industrie a crescut in T1 2023
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit