Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4 reguli ale dialogului in negociere

61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Iata 4 reguli de aur ale dialogului in negociere!

1. Claritatea expunerii

a) descrierea clara a modului de functionare, utilizare si a avantajelor cumpararii produsului;
b) divizarea problemei in parti usor de expus si de urmarit;
c) verificarea permanenta daca partenerul a inteles pro blemele expuse;
d) invitarea la cooperare a partenerului de dialog;
e) sublinierea permanenta a avantajelor;
f) ilustrarea cu mostre, fotografii, cataloage etc.

2. Mentinerea treaza a atentiei partenerului

a) psihologii au demonstrat ca ascultatorii isi amintesc doar 10% din informatiile pe care le aud;
b) ceea ce se spune cu o voce schimbata se retine mai usor;
c) schimbarea ritmului de vorbire;
d) respectarea unor momente de pauza pentru imprimarea mai buna a argumentului in mintea partenerului;
e) precizarea fiecarei idei printr-o punctare separata;
f) revenirea, pe parcurs, asupra punctelor ce nu au fost intelese;
g) utilizarea unor fraze scurte si precise pentru a evita confuziile si neintelegerile.

3. Participarea partenerului

a) partenerul isi va aminti in proportie de circa 65% ceea ce a vazut si a auzit si in proportie de circa 90% din lucrurile pe care le-a vazut, auzit si la care a participat;
b) crearea posibilitatii ca partenerul sa actioneze, utilizeze, manipuleze produsul.

4. Declansarea dorintei de cumparare

a) o mare parte din parteneri prefera sa amane cat mai mult decizia de cumparare din teama de a nu gresi;

b) partenerul trebuie adus in stadiul in care recunoaste ca produsul oferit ii este necesar si util si ca ar dori sa-l posede (aceasta
constituie „mica decizie”, vitala pentru vanzator);

c) se va incerca, in mod progresiv, adoptarea unor decizii mici care sa conduca la luarea deciziei finale;
d) se va canaliza apoi discutia asupra problemelor de calitate, specificatii etc. si apoi asupra acelora cu caracter comercial, inclusiv pretul.


Tags: dialognegocieredialogul in negocierepartener de afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]