de Idei de afaceri
04 Iun. 2024
664
Pentru a reusi in afaceri in ziua de azi trebuie sa fii flexibil si sa ai bune abilitati de planificare si organizare. Multe persoane incep o afacere crezand ca vor porni calculatorul sau vor deschide usa si vor incepe sa faca bani, iar pe parcurs descopera ca a face un business sa mearga este mult mai dificil decat credeau.
Pentru a evita asemenea surprize pe parcursul afacerii tale, este important sa planifici toti pasii necesari pentru a obtine succesul.
Indiferent de tipul de afacere pe care doresti sa o incepi, urmatoarele sfaturi te pot ajuta sa te bucuri de reusite in demersul tau antreprenorial.
1. Angajeaza oamenii potriviti
Inainte de a te putea gandi la traiectoria de crestere a afacerii tale, este important sa construiesti o echipa solida. Poate nu ti se pare un aspect atat de important, insa a angaja oameni potriviti este vital pentru a-ti atinge obiectivele de business.
De exemplu, daca te ocupi de o franciza de beauty, oricat de mult suport ai primi din partea „companiei mama”: marca, echipamentul, consumabilele si planul de publicitate - practic tot ceea ce ai avea nevoie pentru a opera afacerea - in lipsa unei echipe de stilisti sau cosmeticieni bine pregatiti, businessul va avea de suferit.
Angajarea celor mai buni oameni este o modalitate sigura prin care poti creste businessul, iar daca vei asculta sfaturile marilor antreprenori, vei observa ca toti vor aminti despre cat de important este sa ai alaturi echipa potrivita.
Cu angajati dedicati succesului, afacerea ta va cunoaste o crestere continua. In plus, delegarea sarcinilor pentru a te concentra asupra lucrurilor importante iti va elibera programul si, astfel, iti vei conserva energia, pentru a da randament maxim si a cultiva o strategie de lucru colaborativa.
2. Analizeaza-ti concurenta
Concurenta genereaza cele mai bune rezultate. Pentru a avea succes, nu trebuie sa iti fie teama sa studiezi si sa inveti de la concurenta. La urma urmei, s-ar putea ca ei sa aiba o strategie pe care o poti implementa in afacerea ta pentru a face mai multi bani.
Modul in care analizezi concurenta va oscila in functie de sectoare. Daca esti proprietarul unui restaurant, ai putea pur si simplu sa iei masa la restaurantele concurentei, sa intrebi alti clienti ce parere au despre servicii si sa obtii informatii in acest fel.
Cu toate acestea, pentru o companie cu un acces mult mai limitat la concurenti, cum ar fi o companie de produse chimice, analiza concurentei implica ceva mai mult efort. In acest caz, vei lucra cu un profesionist in afaceri si cu un contabil pentru a analiza nu doar ceea ce prezinta afacerea catre public, ci si orice informatie financiara pe care ai putea sa o afli despre companie.
3. Intelegerea riscurilor si a recompenselor
Cheia succesului consta in asumarea unor riscuri calculate pentru a ajuta afacerea sa creasca. Analiza riscurilor si a dezavantajelor pe care le poti intampina inseamna si a intelege care este cel mai rau scenariu pe care il poti intampina. Odata pregatit pentru acest scenariu, iti va fi mai usor sa iti asumi riscuri calculate, care pot genera recompense extraordinare.
Intelegerea riscurilor si a recompenselor include si planificarea atenta a momentului in care sa incepi afacerea. De exemplu, evenimentele disruptive pe plan economic din 2020 au oferit
oportunitati de afaceri precum: fabricarea si vanzarea de masti sanitare sau deschiderea unui magazin online. Pe de alta parte, acelasi context din 2020 a insemnat un impediment pentru deschiderea unui restaurant intr-o perioada de distantare sociala si de locuri limitate permise.
4. Concentreaza-te pe obiective
Vechea zicala "Roma nu a fost construita intr-o zi" se aplica aici. Doar pentru ca ai deschis o afacere nu inseamna ca vei incepe imediat sa faci bani. Este nevoie de timp pentru ca oamenii sa stie cine esti, asa ca ramai concentrat pe atingerea obiectivelor tale pe termen scurt.
Multi proprietari de afaceri mici nici nu realizeaza profit in primii ani, timp in care isi folosesc veniturile pentru a recupera costurile de investitii.
Consecventa este o componenta cheie pentru a face bani in afaceri. Trebuie sa continui sa faci ceea ce este necesar pentru a avea succes zi de zi. Acest lucru va crea obiceiuri pozitive pe termen lung care te vor ajuta sa faci bani mult timp.
5. Ofera servicii excelente
Exista multe afaceri de succes ai caror lideri uita ca este important sa ofere servicii excelente pentru clienti. Daca oferi servicii mai bune pentru clientii tai, acestia vor fi mai inclinati sa vina la tine de fiecare data, in loc sa mearga la concurenta.
In mediul de afaceri hiperconcurential de astazi, deseori, factorul care face diferenta intre afacerile de succes si cele care nu au succes este nivelul de servicii pe care il ofera afacerea. Aici intervine zicala „vinde mai putin si livreaza mai mult decat trebuie", iar proprietarii de afaceri intelepti o urmeaza.
Asadar, nu exista o formula sigura pentru un succes instantaneu, dar poti asigura cresterea afacerii tale urmand cateva sfaturi, simple la prima vedere, care s-au dovedit insa extrem de eficiente in cazul afacerilor care au cunoscut succesul.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: afaceriangajatifrancize