de Idei de afaceri
16 Mai. 2022
1071
Succesul in afaceri se masoara intotdeauna printr-o echipa solida, unde fiecare membru impartaseste aceleasi viziuni si obiective. Pentru a se ajunge aici, orice echipa are nevoie de un manager care sa coordoneze atat activitatile intreprinse, cat si nevoile celor implicati.
Desi este un drum greu de parcurs, ca manager, odata ce ai puterea sa iti construiesti o echipa solida, vei avea garantia unui business sustenabil. Iata mai jos cativa pasi pe care sa ii urmezi.
Raspunde la nevoile si aspiratiile angajatilor
Felul in care se defineste munca s-a schimbat considerabil odata cu instalarea pandemiei si telemuncii. Daca inainte beneficiile oferite angajatilor erau singura forma de asigurare a bunastarii, acum grija pentru angajati trebuie sa fie facuta mai atent. Crearea unui spatiu de lucru prietenos a devenit norma, indiferent de industrie sau companie.
Prin urmare, pentru prosperitatea echipei, antreprenorii au implementat cele mai inovatoare solutii pentru angajati. Spre exemplu,
antreprenorul Liviu Tudor, a fondat IMMUNE Building StandardTM, o certificare pentru cladiri ce contine peste 100 de masuri sanitare, de inginerie, de arhitectura si operationale, menite sa imbunatateasca spatiile de birouri, atat in prezent, cat si in viitor. IMMUNETM poate fi implemtant cu scopul de a incuraja productivitatea, prin crearea de spatii sanatoase unde angajatii isi pot desfasura, in conditii de siguranta sporita, activitatile zilnice, atat in perioada pandemiei, cat si dupa terminarea ei. Intr-o lume post pandemie, bunastarea si sustenabilitatea vor reprezenta preocupari pentru fiecare companie.
Creeaza un mediu de lucru favorabil
Conform unui sondaj realizat de catre Genesis Property in februarie 2022, 33% dintre respondenti spun ca lipsa interactiunii intre colegi a avut efecte negative asupra evolutiei profesionale. Pentru 83% dintre ei, munca de acasa le-a afectat relatia cu echipa, simtindu-se mai putini productivi.
Asta inseamna ca mediul de lucru conteaza mult ca o echipa sa performeze, iar pentru a avansa profesional angajatii au nevoie sa comunice direct cu fiecare membru din echipa. Pentru tine, manager fiind si persoana care trebuie sa tina cont de tot ce se intampla in echipa, preocuparea principala ar trebuie sa se lege de asigurarea unui mediu de lucru favorabil care sa aduca, totodata, productivitate.
Chiar daca telemunca va fi prezenta si dupa terminarea pandemiei, trebuie sa le asiguri angajatilor suport de oriunde ar lucra. Drept urmare, gandeste-te la cum sa aduci echipa impreuna la birou, in siguranta, ca sa aiba parte de mai multa interactiune. Initiaza sondaje de opinie despre modul in care si-ar dori sa se schimbe mediul de la birou, prin reamenajarea lui. Nu uita sa aduci in discutie si posibilitatea unui program de munca flexibil, adaptat dupa nevoile fiecarui angajat in parte. Renunta la vechile pontaje si ofera-le libertatea de a-si face programul, atata timp cat isi ating norma de munca zilnica.
Investeste constant in evolutia angajatilor
O echipa solida inseamna sa investesti constant in fiecare angajat. Pe langa remuneratia financiara pe care membrii trebuie sa o primeasca in functie de abilitatile si experienta pe care o detin, trebuie sa fie incluse si alte beneficii.
Ia in vedere sa oferi cursuri in domeniu de interes al fiecarui angajat. In acest mod, ii poti ajuta sa isi cunoasca mai bine nisa in care activeaza, dar si sa se dezvolte in alte arii de activitate. Trainingurile interne sunt, de asemenea, foarte apreciate de catre angajati. La acest capitol, poti sa te axezi pe unele de dezvoltare personala, lucrul in echipa, modul de a comunica la locul de munca, dar si despre atingerea balantei intre viata profesionala si cea personala.
Asigura-te ca echipa ta dispune de tehnologie avansata, ca modul de a-si duce la bun sfarsit indatoririle zilnice nu este afectat de vreun factor de ordin tehnic. Sustine-i pe cei noi intrati in companie, fiindca tinerele talente reprezinta un potential urias catre dezvoltare continua in cadrul companiei tale.
Un business sustenabil va fi intotdeauna construit in baza unei echipe solide si care impartaseste aceleasi viziuni ca ale companiei. Ca manager, ai datoria sa fii atent la evolutia echipei tale si sa ii oferi tot ce are nevoie pentru a creste armonios.
Sursa foto: Shuterstock.com
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: businessantreprenoriatechipa