Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa-ti sporesti clientela si numarul de comenzi

de Marinache Horia Cristian 25 Mai. 2015 1878
2.5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cresterea numarului de clienti nu inseamna a aduce mai multi oameni la usa firmei dvs. Pentru asta ar fi suficient sa aplicati o reducere sanatoasa de pret, care sa faca oferta dvs. mult mai atractiva decat cea a concurentei. Dar, desigur, la aceste preturi e clar ca ati merge in pierdere si, deci, nu ati rezista prea mult pe piata.

Ca urmare, ideea este sa atrageti clienti care sa va aduca profit, clienti interesati de combinatia produs-pret-servicii postvanzare pe care le-o oferiti. (Instrumentul de marketing care se dovedeste foarte eficient in acest sens il constituie marturiile clientilor care au cumparat deja de la dvs. si care au fost multumiti.)

Odata ce ati determinat pe cineva sa cumpere de la dvs., pasul urmator este sa transformati respectiva persoana intr-un client fidel, care sa repete acest gest (de a cumpara) cat mai des posibil. si aici intervine din nou atractivitatea combinatiei produs-pret-servicii postvanzare.

Daca persoana in cauza este multumita de aceste trei elemente si, in general, de relatia cu firma dvs., atunci sunt toate premisele ca ea sa revina cu noi comenzi. Nu neglijati nici premiile de fidelitate, constand in reduceri de pret sau in produse suplimentare oferite gratuit celor care cumpara cu regularitate de la dvs.

Mai exista insa si o alta metoda de a va spori incasarile si care este ceva mai complicata si mai putin evidenta. Foarte pe scurt, ea consta in a vedea care sunt clientii care au cele mai consistente comenzi si in a va concentra cea mai mare parte din atentie asupra relatiei cu ei. Ce inseamna, concret, acest lucru?

Periodic, trebuie sa faceti o clasificare a clientilor dvs., in patru categorii (A,B,C si D), avand in vedere urmatoarele criterii:

- din categoria A vor face parte toti clientii care 1) apreciaza eforturile pe care le faceti pentru ei; 2) inteleg valoarea reala a produsului sau serviciului dvs.; 3) isi platesc facturile la timp; 4) va fac sa va simtiti util, pentru ca au grija sa va comunice ca reusiti sa le rezolvati problemele; 5) sunt placuti, ca persoane; 6) recomanda firma dvs. si altor potentiali clienti din aceeasi categorie.

- din categoria B vor face parte toti clientii care indeplinesc patru-cinci dintre cele sase conditii enumerate mai sus;

- din categoria C vor face parte toti clientii care indeplinesc doar doua-trei dintre conditiile de mai sus;

- din categoria D vor face parte toti clientii care 1) se plang foarte mult de calitatea produselor sau serviciilor oferite de dvs.; 2) au comenzi de valori reduse; 3) nu platesc niciodata la timp; 4) sunt o permanenta sursa de stres pentru dvs. si pentru angajatii dvs.

Dupa ce ati facut aceasta clasificare, determinati care dintre aceste patru categorii are cea mai mare contributie la volumul incasarilor inregistrate de firma dvs. Invariabil, veti descoperi ca persoanele din categoriile A si B sunt cei mai buni clienti.

Concluzia? Din moment ce acesti clienti genereaza grosul veniturilor dvs., e normal sa incercati sa castigati cat mai multi asemenea clienti. si prima miscare pe care trebuie s-o faceti este sa incercati sa-i “promovati” pe clientii dintr-o categorie inferioara intr-una superioara.

De exemplu, intrebati-va ce ii impiedica pe clientii din categoria C sa devina clienti de categoria B? Poate oare firma dvs. sa faca ceva pentru a-i ajuta sa “promoveze”? Raspunsurile obtinute s-ar putea sa fie de o simplitate naucitoare...



Tags: afacereafacericlienticomenzipromovare

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Investitii inteligente vara. Constructia unei afaceri cu inghetata stradala

de Bianca Tila
18 Apr 2024
Cladura incepe sa ne inunde, iar ideile antreprenorilor nu se lasa asteptate. Afacerea cu inghetata strada este o oportunitate excelenta in aceste...

3 moduri prin care poti atrage clienti noi catre businessul tau

de Idei de afaceri
18 Mar 2024
In economia moderna competitiva, ca intreprinzator, te confrunti cu o provocare constanta: sa atragi clienti noi. Acesta nu este doar un lux, ci o...

Cum pornesc o afacere fara experienta

de Bianca Tila
13 Mar 2024
Teama in antreprenoriat este de inteles, insa nu este un lucru din cauza caruia sa nu incepi. Succesul antreprenorilor nu vine din cat de...

Analiza SWOT. Ce este, model, exemple si de ce este importanta intr-o afacere

de Bianca Tila
28 Nov 2023
O analiza SWOT sau matricea SWOT consta in evaluarea unor factori interni si externi care influenteaza traseul companiei in prezent si in viitor. De...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]