Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cuvantul care atrage cumparatorii ca un magnet
Economistii neoclasici pleaca de la postulatul ca suntem rationali si ca deciziile noastre de cumparare depind de o analiza costuri-beneficii. Dar atunci cand o optiune ne este propusa gratuit, comportamentul nostru de consumatori scapa acestei logici si devenim parca irationali.
Atunci cand compania Amazon a inceput sa propuna gratuitatea livrarilor sale in Europa, ea a lasat din greseala o taxa de livrare de 1 franc in Franta. Ce s-a intamplat atunci? In vreme ce in alte parti din Europa vanzarile au crescut vertiginos datorita gratuitatii taxei de transport, in Franta n-a fost inregistrata aproape nicio schimbare. Si asta in conditiile in care costul de 1 franc era extrem de modic, aproape de gratuitate.Psihologul Dan Ariely a studiat efectul considerabil al indicatiei "gratuit" in cursul une experiente cu carduri-cadou Amazon. El le-a dat participantilor impartiti in 3 grupe posibilitatea sa aleaga carduri cadou Amazon la preturi reduse. Primele doua grupuri aveau de ales intre carduri cu valori inscrise de 10 sau de 20 de dolari pe care participantii le puteau achizitiona la un pret redus.
Ariely a constatat ca participantii faceau alegeri rationale: ei alegeau, in general, cardul care le permitea castigul cel mai ridicat facand diferenta intre valoarea inscriptionata a cardului si pretul sau redus.
In acelasi timp, subiectilor din al treilea grup, el le-a propus un card gratuit cu o valoare inscrisa de 10 dolari si alte carduri cu pret redus, precum 7 dolari pentru un card de 20 dolari, ceea ce inseamna un castig de 13 dolari. Cercetatorul a constatat ca toti participantii alegeau cardul gratuit, in ciuda faptului ca celelalte carduri ofereau raporturi mult mai interesante intre valoarea lor inscriptionata si pretul lor redus. Ariely a denumit acest fenomen "Zero-Price effect": credem ca ceea ce este gratuit este intotdeauna de preferat.
Un alt experiment de acest tip s-a desfasurat cu ciocolate Hershey si Ferrero Rocher. Atunci cand participantii au avut de ales intre un Hershey gratuit sau un Ferrero Rocher pentru 25 de centi, 90% au ales ciocolata gratuita. Dar atunci cand ciocolata Hershey era oferita la 1 cent, fata de 26 de centi o ciocolata Ferrero, optiunile pentru ciocolatele Ferrero sau Hershey au fost la egalitate.
In sfarsit, persoanele care faceau coada pentru un tatuaj gratuit la iesirea dintr-o discoteca din New York City au fost intrebate daca ar fi acceptat sa-si faca un tatuaj daca serviciul ar fi fost platit. 68% din persoane au indicat ca n-ar fi mers si ca stateau la coada doar pentru ca tatuajul era gratuit. "Cuvantul 'gratuit!' ne da o asemenea incarcatura emotionala incat percepem ca lucrul oferit are o mult mai mare valoare decat o poseda in realitate", explica Ariely.
Articole conexe
Vanzarile si profitul grupului care detine marca Gucci scad
de Bianca TilaRomania se numara printre tarile UE cu cea mai puternica crestere a vanzarilor cu amanuntul in luna noiembrie
de Bianca TilaVanzarile H&M au fost sub asteptari
de Bianca TilaX va avea noi facilitati. Fosta Twitter pregateste functii de comunicare video
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit