Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Demarketingul, adica descurajarea vanzarii. Stiai de el?

de Andreescu Sorin 13 Nov. 2015 2523
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Daca marketingul desemneaza activitatile destinate sa impulsioneze vanzarea sau utilizarea unui produs sau serviciu, ce credeti ca ar putea fi demarketingul?

 Ati ghicit: activitatile derulate de anumite companii sau organizatii in scopul descurajarii vanzarii/ utilizarii unui produs anume.

Sunt sigur ca primul produs dintre cele supuse companiilor de demarketing care v-a venit in minte este cel care m-am gandit si eu (nu-l numesc, sa nu-i fac reclama!); mai sunt, bineinteles, si altele.

Adeseori, tinta unor asemenea activitati este reprezentata de anumite tipuri de comportamente, precum agresarea fizica/psihica (indeosebi a celor mai slabi - femei sau copii) ori activitatea sexuala neprotejata.

Uneori numite si companii publicitare non-comerciale (desi diferente intre ele exista), activitatile de acest gen nu beneficiaza, de obicei, de bugetele fabuloase ale marilor producatori; acesta este motivul pentru care, la nivelul lor, este exploatata la maxim unica resursa si, din fericire, foarte greu de epuizat: creativitatea copywriter-ilor.

Avem doua variante pentru demarketing, si anume: demarketingul general si demarketingul selectiv.

Astfel:

- demarketingul general cauta sa descurajeze cererea in totalitatea ei, prin cresterea preturilor si restrangerea publicitatii si prestarilor de servicii;

- demarketingul selectiv consta in incercarea de a reduce nivelul cererii pe acele segmente de piata ce sunt mai putin profitabile sau pentru consumatorii ale caror necesitati pentru produsul respectiv sunt mai scazute.





Tags: marketingdemarketingdemarketing generaldemarketing selectivdescurajare vanzariivanzari

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Vanzarile si profitul grupului care detine marca Gucci scad

de Bianca Tila
08 Feb 2024
Grupul francez de produse de lux Kering a anuntat scaderea vanzarilor si profitului net in 2023. Strategia de investitii va afecta rezultatele din...

Romania se numara printre tarile UE cu cea mai puternica crestere a vanzarilor cu amanuntul in luna noiembrie

de Bianca Tila
08 Ian 2024
Vanzarile cu amanuntul in UE si zona euro au afisat scaderi in luna noiembrie. Cu toate acestea, Romania se numara printre statele membre cu cea mai...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sciale au creat...

Vanzarile H&M au fost sub asteptari

de Bianca Tila
15 Sep 2023
In cel mai recent trimestru, H&M a intampinat dificultati in atragerea clientilor, afectati de inflatia ridicata. "Eforturile in vederea...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]