Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Demarketingul, adica descurajarea vanzarii. Stiai de el?

de Andreescu Sorin 13 Nov. 2015 2214
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Daca marketingul desemneaza activitatile destinate sa impulsioneze vanzarea sau utilizarea unui produs sau serviciu, ce credeti ca ar putea fi demarketingul?

 Ati ghicit: activitatile derulate de anumite companii sau organizatii in scopul descurajarii vanzarii/ utilizarii unui produs anume.

Sunt sigur ca primul produs dintre cele supuse companiilor de demarketing care v-a venit in minte este cel care m-am gandit si eu (nu-l numesc, sa nu-i fac reclama!); mai sunt, bineinteles, si altele.

Adeseori, tinta unor asemenea activitati este reprezentata de anumite tipuri de comportamente, precum agresarea fizica/psihica (indeosebi a celor mai slabi - femei sau copii) ori activitatea sexuala neprotejata.

Uneori numite si companii publicitare non-comerciale (desi diferente intre ele exista), activitatile de acest gen nu beneficiaza, de obicei, de bugetele fabuloase ale marilor producatori; acesta este motivul pentru care, la nivelul lor, este exploatata la maxim unica resursa si, din fericire, foarte greu de epuizat: creativitatea copywriter-ilor.

Avem doua variante pentru demarketing, si anume: demarketingul general si demarketingul selectiv.

Astfel:

- demarketingul general cauta sa descurajeze cererea in totalitatea ei, prin cresterea preturilor si restrangerea publicitatii si prestarilor de servicii;

- demarketingul selectiv consta in incercarea de a reduce nivelul cererii pe acele segmente de piata ce sunt mai putin profitabile sau pentru consumatorii ale caror necesitati pentru produsul respectiv sunt mai scazute.





Tags: marketingdemarketingdemarketing generaldemarketing selectivdescurajare vanzariivanzari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

INFLUENCER MARKETING PE LINKEDIN

de Idei de afaceri
12 Apr 2022
Despre influencer marketing se vorbeste peste tot, dar putini sunt cei care il asociaza din prima cu LinkedIn. Ei bine, creator de continut poti fi...

Eurostat: Vanzarile au crescut in UE, dar au scazut in Romania

de Florin Amariei
03 Dec 2021
Datele Eurostat releva ca vanzarile cu amanuntul au scazut in Romania, in timp ce la nivelul UE acestea au crescut considerabil. Conform acestor...

Planul de marketing - cum poti sa il faci gratuit

de Florin Amariei
02 Oct 2020
Planul de marketing este o resursa esentiala si necesara succesului afacerii tale, pe langa planul de afaceri. Iata ce trebuie sa stiti despre acesta...

Studiu: Bugetele pentru marketing, injumatatite

de Florin Amariei
26 Aug 2020
Un nou studiu marca Deloitte dezvalui faptul ca bugetele pentru marketing ale companiilor au fost injumatatite. In ultimele luni, retelele de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]