de Florin Amariei
16 Dec. 2021
966
Un nou studiu releva ca majoritatea romanilor nu si-a cheltuit bugetul de Black Friday. Iata de ce!
Cercetarea semnaleaza ca cei mai multi romani continua sa plateasca de Black Friday din economii, insa platile facute din salariul curent si prin descoperiri de cont au fost mai frecvente in 2021 fata de anii anteriori.
"In acest an, majoritatea utilizatorilor de internet din mediul urban si-au pregatit lista de cumparaturi pentru Black Friday cu 3-4 saptamani inainte de campania propriu-zisa. Deciziile spontane (cu 1-2 zile inainte de evenimentul propriu-zis) s-au estompat, pe masura ce romanii au devenit mai constienti de buget si de cheltuieli si au urmarit evolutia preturilor produselor. In plus, s-a observat ca tipul de investitie a influentat procesul de cumparare al consumatorilor in aceasta perioada. Un exemplu bun in acest sens este cazul televizoarelor si al electronicelor, 1 din 2 romani incepand sa caute produsele pe care au dorit sa le cumpere de Black Friday chiar si cu o luna inainte de campanie", arata studiul.
Site-urile retailerilor au fost principalele surse de informare in timpul campaniei de Black Friday, cu o crestere semnificativa in acest an. In ceea ce priveste retelele de socializare, acestea se afla pe un trend descrescator fata de anii precedenti, cea mai vizibila scadere fiind in randul postarilor de pe Facebook (-8% fata de 2020). Conform noilor date, romanii au cautat informatii sigure si de incredere, precum recomandarea prietenilor, a familiei sau a colegilor.
In ceea ce priveste metoda preferata de achizitie, pentru categoriile de moda si frumusete, au fost mai multi cei care au preferat cumparaturile in magazin, deoarece acolo pot incerca produsele si pot primi o recomandare din partea vanzatorilor. Categoriile precum electronice si elecrocasnice au fost in mai mare masura achizitionate online, chiar daca reprezinta o investitie mai semnificativa. Dintre avantajele achizitiilor online pe care romanii le iau in calcul, cele mai importante sunt reducerile suplimentare si recenziile altor consumatori.
Printre produsele preferate de romani de Black Friday s-au numarat si anul acesta articolele vestimentare, produsele de ingrijire corporala, parfumurile, smartphone-urile si accesoriile electronice (ex: casti, monitor), televizoarele smart si sistemele audio, dar si aparatele electrocasnice.
In privinta articolelor vestimentare, comportamentul de achizitie a ramas similar cu cel de anul trecut: cizmele, puloverele si hanoracele, blugii si pantalonii au fost principalele obiecte de imbracaminte cumparate de Black Friday anul acesta, insa cu o usoara scadere fata de anul trecut. In acelasi timp, romanii au acordat o atentie sporita produselor de ingrijire corporala, dar si parfumurilor.
O scadere fata de anul 2021 se observa in cazul smartphone-urilor, utilizatorii de internet din mediul urban cumparand mai putine decat au intentionat initial.
"In acest an, accentul a fost pus pe accesorii electronice, o posibila explicatie fiind faptul ca oamenii au inceput sa puna sanatatea lor si a familiei pe primul loc si doresc sa o monitorizeze prin intermediul smartwatch-urilor sau a altor dispozitive. De asemenea, cel mai probabil au avut nevoie de mai multe dispozitive pentru scoala online sau pentru a lucra de acasa", se mentioneaza in comunicat.
Televizoarele smart au fost, si in acest an, produsele preferate din categoria electronicelor, in timp ce cuptorul cu microunde, aspiratorul vertical si fierul de calcat au fost principalele electrocasnice cumparate de Black Friday 2021.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: black fridaybuget black fridayromani