Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Majoritatea romanilor nu si-a cheltuit bugetul de Black Friday

de Florin Amariei 16 Dec. 2021 664
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un nou studiu releva ca majoritatea romanilor nu si-a cheltuit bugetul de Black Friday. Iata de ce!

Cercetarea semnaleaza ca cei mai multi romani continua sa plateasca de Black Friday din economii, insa platile facute din salariul curent si prin descoperiri de cont au fost mai frecvente in 2021 fata de anii anteriori.
 
"In acest an, majoritatea utilizatorilor de internet din mediul urban si-au pregatit lista de cumparaturi pentru Black Friday cu 3-4 saptamani inainte de campania propriu-zisa. Deciziile spontane (cu 1-2 zile inainte de evenimentul propriu-zis) s-au estompat, pe masura ce romanii au devenit mai constienti de buget si de cheltuieli si au urmarit evolutia preturilor produselor. In plus, s-a observat ca tipul de investitie a influentat procesul de cumparare al consumatorilor in aceasta perioada. Un exemplu bun in acest sens este cazul televizoarelor si al electronicelor, 1 din 2 romani incepand sa caute produsele pe care au dorit sa le cumpere de Black Friday chiar si cu o luna inainte de campanie", arata studiul.
 
Site-urile retailerilor au fost principalele surse de informare in timpul campaniei de Black Friday, cu o crestere semnificativa in acest an. In ceea ce priveste retelele de socializare, acestea se afla pe un trend descrescator fata de anii precedenti, cea mai vizibila scadere fiind in randul postarilor de pe Facebook (-8% fata de 2020). Conform noilor date, romanii au cautat informatii sigure si de incredere, precum recomandarea prietenilor, a familiei sau a colegilor.
 
In ceea ce priveste metoda preferata de achizitie, pentru categoriile de moda si frumusete, au fost mai multi cei care au preferat cumparaturile in magazin, deoarece acolo pot incerca produsele si pot primi o recomandare din partea vanzatorilor. Categoriile precum electronice si elecrocasnice au fost in mai mare masura achizitionate online, chiar daca reprezinta o investitie mai semnificativa. Dintre avantajele achizitiilor online pe care romanii le iau in calcul, cele mai importante sunt reducerile suplimentare si recenziile altor consumatori.
 
Printre produsele preferate de romani de Black Friday s-au numarat si anul acesta articolele vestimentare, produsele de ingrijire corporala, parfumurile, smartphone-urile si accesoriile electronice (ex: casti, monitor), televizoarele smart si sistemele audio, dar si aparatele electrocasnice.
 
In privinta articolelor vestimentare, comportamentul de achizitie a ramas similar cu cel de anul trecut: cizmele, puloverele si hanoracele, blugii si pantalonii au fost principalele obiecte de imbracaminte cumparate de Black Friday anul acesta, insa cu o usoara scadere fata de anul trecut. In acelasi timp, romanii au acordat o atentie sporita produselor de ingrijire corporala, dar si parfumurilor.
 
O scadere fata de anul 2021 se observa in cazul smartphone-urilor, utilizatorii de internet din mediul urban cumparand mai putine decat au intentionat initial.
 
"In acest an, accentul a fost pus pe accesorii electronice, o posibila explicatie fiind faptul ca oamenii au inceput sa puna sanatatea lor si a familiei pe primul loc si doresc sa o monitorizeze prin intermediul smartwatch-urilor sau a altor dispozitive. De asemenea, cel mai probabil au avut nevoie de mai multe dispozitive pentru scoala online sau pentru a lucra de acasa", se mentioneaza in comunicat.
 
Televizoarele smart au fost, si in acest an, produsele preferate din categoria electronicelor, in timp ce cuptorul cu microunde, aspiratorul vertical si fierul de calcat au fost principalele electrocasnice cumparate de Black Friday 2021.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: black fridaybuget black fridayromani

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Banca Nationala a Romaniei a infiintat un Comitat de Plati

de Bianca Tila
23 Mai 2022
Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei a hotarat infiintarea unui Comitet de Plati. Aceasta structura are rol consultativ si...

Radarul marfurilor 2022. Romania va monitoriza transporturile de bunuri tranzactionate intracomunitar

de Idei de afaceri
08 Apr 2022
Guvernul a aprobat proiectul de OUG care reglementeaza modalitatea prin care marfurile cu risc fiscal sunt monitorizate prin sistemul RO e-Transport....

Afacerile din retail, pe plus in Romania. Crestere de 5,6% in primele doua luni din 2022

de Idei de afaceri
07 Apr 2022
Afacerile din retail se mentin pe plus in Romania. Potrivit datelor prezentate de Institutul National de Statistica, volumul cifrei de afaceri din...

MFP confirma: Romania s-a retras din BII si BICE

de Idei de afaceri
03 Mar 2022
Ministerul Finantelor Publice (MFP) a confirmat ca Romania s-a retras din Banca Internationala de Investitii (BII) si Banca Internationala de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]