Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Promovarea vanzarilor - o metoda publicitara destul de simpla si la indemana

39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Promovarea vanzarilor este o metoda publicitara destul de simpla si la indemana, dar nu va lasati dusi de aceasta impresie. Pentru ca investitia sa fie eficienta si eforturile dumneavoastra sa se justifice trebuie sa programati din timp toate actiunile promotionale.

In primul rand se stabilesc obiectivele care trebuie atinse: volumul vanzarilor care trebuie atins, numarul de clienti noi de castigat, fidelizarea unor clienti ocazionali, patrunderea in anumite spatii de desfacere, contracte cu noi distribuitori si altele. In functie de fiecare obiectiv se stabileste si marimea stimulului necesar pentru ca acesta sa fie atins.

Durata optima calculata pentru campaniile de promovare a vanzarilor este de trei saptamani pe trimestru: nu trebuie sa plictisiti lumea, nu trebuie sa exagerati pentru ca avantajele oferite sa nu intre in obisnuinta consumatorilor, dar nici nu este bine sa faceti pauze prea mari pentru ca oamenii sa nu va uite.

Bugetul este un element esential pentru orice program de promovare a vanzarilor si poate fi stabilit in doua feluri: in functie de ceea ce aveti de gand sa intreprindeti, in functie de posibilitatile efective si de cat sunteti dispusi sa cheltuiti in acest scop. Costurile implicate de un program de promovare a vanzarilor sunt pe de-o parte administrative si se refera la tiparituri, la expeditia prin posta, la personal angajat, iar pe de alta parte costuri de stimulare reprezentate de cadouri, reduceri si rascumparari.

Promovarea vanzarilor este o metoda verificata de mare succes, totul este sa respectati anumite reguli in lansarea unei campanii. In primul rand fiti imaginativi si incercati ca prin tot ce oferiti sa depasiti concurenta si sa atrageti atentia. Pentru ca o oferta promotionala sa aiba efect ea trebuie sa fie adusa la cunostinta potentialilor clienti, asa ca nu neglijati anunturile in ziare sau la radio, televiziunea si panourile fiind cam scumpe si cu nimic mai eficiente. Interesati-va unde puteti tipari cupoane si unde puteti produce materiale promotionale ieftin cu o calitate multumitoare.

Succesul acestei metode publicitare a dat nastere unor forme de comercializare inedite

Este vorba despre magazinele cu pret redus – care au existat candva si in Rominia – si magazinele cu pret unic. Produsele comercializate nu sunt nici second-hand, nici defecte, pot fi insa demodate sau cu succes redus la public si atunci se incearca promovarea lor prin aceasta metoda.

Monoprix-urile (magazinele cu pret unic) vand o gama intreaga de produse la acelasi pret – pe usa magazinului este trecuta o suma si indiferent ca iei o bluza, o pereche de pantaloni sau o palarie, pretul este cel afisat la intrare.

In orasul Reims din nordul Frantei o zi pe saptamana este dedicata reducerilor – toate magazinele afiseaza preturi promotionale pe care le trec cu rosu pe etichetele produselor si consumatorii se imbulzesc la cumparaturi. Strazile sunt pline de vanzatori ambulanti cu suveniruri care atrag si turistii spre centrul comercial al orasului si sporesc vanzarile magazinelor. Orice mic element poate ajuta la promovarea vanzarilor chiar si comerciantii stradali pe care v-ati obisnuit sa-i alungati... ca sa nu va strice vadul.

Publicul devine incet-incet imun la strigatele publicitare din jur, este tot mai grabit, mai stresat, dat si mai preocupat de produsele sau serviciile pe care le cumpara cu banii castigati cu greu. In acest context le faceti oamenilor un bine daca le descretiti fruntea cu o mascota vesela sau daca le propuneti un joc care sa-i preocupe, sa le mute gandul de la grijile zilnice fara sa ii coste nimic.


Tags: marketingpromovarepromovare vanzarivanzari

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]