de Bianca Tila
30 Iun. 2022
594
Al doilea retailer de imbracaminte din lume a raportat o crestere peste asteptari a profitului in perioada martie - mai 2022. H&M se alatura concurentei, Inditex, la redresarea cererii dupa pandemia de Covid-19, potrivit Reuters.
Profitul a urcat anual inainte de taxe cu aproximativ 33%, la 471 milioane de dolari (4,78 miliarde de coroane suedeze) in al doilea trimestru fiscal. Analistii se asteptau la 3,87 de miliarde de coroane suedeze.
"In magazine, vanzarile au crescut semnificativ, iar cele online continua sa aiba o evolutie buna", potrivit directorului general Helena Helmersson.
De asemenea, marja operationala prezinta schimbari pozitive, crescand de la 8,3% la 9,2%. Compania isi continua procesul de rascumparare de actiuni, in valoare de trei miliarde de coroane suedeze. In prezent, actiune H&M afiseaza un avans de 2,7%.
In ceea ce priveste vanzarile nete, acestea au urcat anual cu 17% sau cu 12% in moneda locala, la 54,5 miliarde de coroane suedeze (5,4 miliarde de dolari) in al doilea trimestru fiscal. Analistii estimau aproximativ 52,8 miliarde de coroane suedeze.
In luna iunie a acestui an, vanzarile in moneda locala au prezentat scaderi cu 6%, in special in urma opririi afacerilor din Rusia, Ucraina si Belarus. A sasea cea mai mare piata a companiei o reprezenta Rusia.
In urma cresterii preturilor la materii prime si la transport, retailerii de imbracaminte au fost nevoiti sa ridice preturile produselor.
"Perturbarile si intarzierile inca exista in lantul de aprovizionare, dar se atenueaza gradual", a dat asigurari Helmersson.
Hennes & Mauritz
H&M este o companie suedeza de imbracaminte ce ocupa locul doi in piata de retaileri, primul loc fiind ocupat de Inditex.
Compania a fost infiintata in anul 1947 de catre Erling Persson. Numele provine dintr-o combinatie a celor doua magazine achizitionate de fondator. Acesta a numit initial magazinul de haine "Hennes" (al ei) si comercializa exclusiv haine de femei. Aproximativ un deceniu mai tarziu, acesta achizitioneaza un magazin specializat in echipamente de pescuit si vanatoare, numit "Mauritz". Incet, incet, proprietarul incepe sa vanda si produse destinate barbatilor, iar in 1968 brandul se numea "Hennes&Mauritz".
H&M a intrat in Romania in anul 2011, iar pana in 2015 compania a deschis 38 de magazine in intreaga tara (12 fiind in Bucuresti).
Compania se inscrie ca cel mai mare utilizator de bumbac organic din lume. Din anul 2009, businessul se madreste cu producerea si comercializarea online a accesoriilor si decoratiunilor interioare. Cele mai multe vanzari din acest sector vin din Germania, Danemarca, Finlanda, Olanda, Norvegia, Marea Britanie si Suedia.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: h&mprofit h&mvanzari h&m