Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 elemente cheie pentru succesul unui start-up

de Idei de afaceri 07 Nov. 2018 4335
3.9 din 10 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In fiecare zi se lanseaza sute de start-up-uri. Unele dintre ele sunt norocoase si au rapid succes in piata. In consecinta decid destul de devreme, fata de ciclul normal de dezvoltare al afacerii, sa angajeze mai multi agenti de vanzari. De ce nu? Cererea e mare si trebuie deservita.

Dar aceasta abordare trece peste cateva faze importante de crestere si poate afecta permanent performanta companiei. Deci, inainte de a construi o armata de agenti de vanzari, este bine sa va asigurati ca strategia de marketing este profitabila si scalabila. Iata 3 pasi pe care ii puteti avea in vedere pentru a realiza acest lucru.

1. Etapizati cresterea companiei

Fiecare antreprenor are in vedere anumite etape de dezvoltare a companiei sale. Este important sa urmariti clar si trasabil progresul de la o etapa la alta  pe baza unui plan. Masurati tot ceea ce se poate masura, mai ales in vanzari: numar de prezentari trimise, numar de intalniri obtinute, numar de refuzuri primite, numar de contracte incheiate. Daca afacerea este online, atunci statisticile din Google Analytics se vor dovedi de mare ajutor. Puneti la punct o foaie de parcurs complet bugetata, care va va permite sa planificati din timp resursele necesare pentru a trece la etapa urmatoare fara impact negativ asupra numerarului, echipei sau afacerii.

2. Invatati sa gestionati riscurile

Reducerea riscurilor indica o crestere sanatoasa. Orice atribut al companiei care reduce riscul pentru investitori sau clienti este binevenit. De exemplu, comunicati bianual evolutia numarului de clienti sau a altor date despre performanta companiei. De asemenea, comunicati in mod relevant planurile de deschidere de noi segmente de clienti sau zone geografice de piata. Aceste informatii vor arata potentialilor investitorii ca reusiti sa gestionati perioadele mai dificile sau ca stiti sa beneficiati de potentialul pietei.

3. Faceti profilul clientului ideal (buyer persona)

Identificarea profilului clientului ideal (buyer persona) va dura ceva mai mult timp. Dar acest pas va conduce afacerea catre o crestere durabila si clienti loiali. Pentru a identifica profilul clientului ideal este bine sa vindeti doar spre cateva segmente tinta. Dupa ce intelegeti profilul clientului ideal veti putea sa selectati o modalitate repetabila, profitabila si scalabila de a vinde. Este foarte important sa intelegeti care sunt problemele pe care le rezolva fiecare segment tinta de clienti prin alegerea de a cumpara produsul sau serviciul pe care il produceti.

In concluzie

Nici o afacere nu exista fara clienti (B2B sau B2C). Procesul esential al unei afaceri antreprenoriale, dincolo de cel de generare a unui produs sau serviciu, este acela de vanzare. Daca partea de productie a produsului sau serviciului este perfect pusa la punct, dar nimic nu se vinde, afacerea nu va supravietui prea mult timp. Asadar, cele trei elemente-cheie de mai sus sunt de avut in vedere pentru a putea demara cu succes un business sustenabil. 

Autor: Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria



Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: strategie de vanzaristart-upplan de afaceristrategie de marketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.9 din 5 - 10 voturi.

Articole conexe

Peste 1.665 de planuri de afaceri inscrise in Programul Start-up Nation

de Alina Constantinescu
22 Iun 2017
Un numar de 1.665 de planuri de afaceri au fost depuse pana miercuri (ora 11:00) in programul Start-Up Nation, demarat pe 15 iunie, iar beneficiarii...

Antreprenorii de start-up muncesc la fel de mult ca antreprenorii cu afaceri mature

de Alina Constantinescu
07 Nov 2016
In medie, antreprenorii romani de start-up muncesc la fel de mult ca antreprenorii care au afaceri mature in spate. Cei mai multi antreprenori,...

7 modalitati prin care un fashion start-up poate atinge succesul

de Alexandra Popescu
01 Iul 2014
Moda este elementul caruia ii este acordata o foarte mare atentie, indiferent de lumea in care te invarti. Ca esti om de afaceri, un angajat, elev,...

Formula care va ajuta un start-up sa ajunga multimilionar

de Alexandra Popescu
12 Apr 2014
Afacerile de succes sunt ca o cutie magica. Intri in ea si iesi multimilionar. De obicei, in spatele acestei cutii sta un magician, iar magicianul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]