Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
3 elemente cheie pentru succesul unui start-up
In fiecare zi se lanseaza sute de start-up-uri. Unele dintre ele sunt norocoase si au rapid succes in piata. In consecinta decid destul de devreme, fata de ciclul normal de dezvoltare al afacerii, sa angajeze mai multi agenti de vanzari. De ce nu? Cererea e mare si trebuie deservita.
Dar aceasta abordare trece peste cateva faze importante de crestere si poate afecta permanent performanta companiei. Deci, inainte de a construi o armata de agenti de vanzari, este bine sa va asigurati ca strategia de marketing este profitabila si scalabila. Iata 3 pasi pe care ii puteti avea in vedere pentru a realiza acest lucru.Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Cultura castravetelui anti-diabet
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
1. Etapizati cresterea companiei
Fiecare antreprenor are in vedere anumite etape de dezvoltare a companiei sale. Este important sa urmariti clar si trasabil progresul de la o etapa la alta pe baza unui plan. Masurati tot ceea ce se poate masura, mai ales in vanzari: numar de prezentari trimise, numar de intalniri obtinute, numar de refuzuri primite, numar de contracte incheiate. Daca afacerea este online, atunci statisticile din Google Analytics se vor dovedi de mare ajutor. Puneti la punct o foaie de parcurs complet bugetata, care va va permite sa planificati din timp resursele necesare pentru a trece la etapa urmatoare fara impact negativ asupra numerarului, echipei sau afacerii.
2. Invatati sa gestionati riscurile
Reducerea riscurilor indica o crestere sanatoasa. Orice atribut al companiei care reduce riscul pentru investitori sau clienti este binevenit. De exemplu, comunicati bianual evolutia numarului de clienti sau a altor date despre performanta companiei. De asemenea, comunicati in mod relevant planurile de deschidere de noi segmente de clienti sau zone geografice de piata. Aceste informatii vor arata potentialilor investitorii ca reusiti sa gestionati perioadele mai dificile sau ca stiti sa beneficiati de potentialul pietei.
3. Faceti profilul clientului ideal (buyer persona)
Identificarea profilului clientului ideal (buyer persona) va dura ceva mai mult timp. Dar acest pas va conduce afacerea catre o crestere durabila si clienti loiali. Pentru a identifica profilul clientului ideal este bine sa vindeti doar spre cateva segmente tinta. Dupa ce intelegeti profilul clientului ideal veti putea sa selectati o modalitate repetabila, profitabila si scalabila de a vinde. Este foarte important sa intelegeti care sunt problemele pe care le rezolva fiecare segment tinta de clienti prin alegerea de a cumpara produsul sau serviciul pe care il produceti.
In concluzie
Nici o afacere nu exista fara clienti (B2B sau B2C). Procesul esential al unei afaceri antreprenoriale, dincolo de cel de generare a unui produs sau serviciu, este acela de vanzare. Daca partea de productie a produsului sau serviciului este perfect pusa la punct, dar nimic nu se vinde, afacerea nu va supravietui prea mult timp. Asadar, cele trei elemente-cheie de mai sus sunt de avut in vedere pentru a putea demara cu succes un business sustenabil.
Autor: Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Peste 1.665 de planuri de afaceri inscrise in Programul Start-up Nation
de Alina ConstantinescuAntreprenorii de start-up muncesc la fel de mult ca antreprenorii cu afaceri mature
de Alina Constantinescu7 modalitati prin care un fashion start-up poate atinge succesul
de Alexandra PopescuFormula care va ajuta un start-up sa ajunga multimilionar
de Alexandra PopescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit