Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 criterii dupa care sa va alegeti biroul

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Pe o piata cu produse si servicii din ce in ce mai diverse, cu caracteristici tehnice detaliate si complete, luarea unei decizii corecte consuma din ce in ce mai mult timp, spun reprezentantii companiei de consultanta imobiliara Esop.



Acestia au realizat o sinteza a aspectelor esentiale ale unui spatiu de birou:

1. Evaluati proprietatile in baza unor date complete si comparabile.
Asigurati-va ca in evaluarea spatiilor din lista aveti la baza informatii complete, care sa va faciliteze compararea ofertelor.

De exemplu, "pentru unele proprietati puteti primi informatiile despre suprafata utila de birou (zona utilizabila pentru pozitionarea posturilor de lucru, inclusiv oficiu, server si grupuri sanitare), in timp ce pentru altele despre suprafata inchiriabila (care include in plus fata de suprafata utila si spatiile comune aferente, rezultand deci suprafata careia se aplica chiria pe metrul patrat)", au spus oficialii Esop.

"Obtinerea de date complete si comparabile este dificila deseori, pentru ca fiecare proprietar are un anume mod de a-si promova proprietatea", a declarat Mirela Raicu, partener la Esop.

2. Aflati cota de spatii comune aferenta fiecarui spatiu.
Acest aspect poate influenta semnificativ sau chiar schimba ierarhia spatiilor, din prisma chiriei pe metru patrat.

"De exemplu, un spatiu care are o chirie de 10,5 euro/mp, si care pare prima optiune, dar care are o cota de spatii comune de 16%, este mai putin avantajos fata de un alt spatiu, cu chirie de 11 euro/mp, care are spatii comune de doar 5%", a spus Mirela Raicu.

De regula, spatiile comune variaza intre 8 si 13% in cazul imobilelor de suprafata mare (de peste 3.000-3.500 mp), respectiv intre 12-17% in cazul imobilelor cu suprafete mai reduse (sub 2.500-3.000 mp).

3. Analizati termenii contractuali principali si testati flexibilitatea acestora.
Verificati principalii termeni comerciali, cum ar fi perioada contractuala, sistemul de masurare a cheltuielilor de intretinere, precum si avansul sau garantiile solicitate.

"Veti observa ca anumite imobile, de regula cele de clasa A sau clasa superioara, au uneori termeni usor mai rigizi (datorita finantarii lor prin credite bancare) si este important sa stiti acest lucru de la inceputul discutiilor. Totusi, este de retinut faptul ca in ultimele 12 luni, datorita crizei economice, aceste aspecte destul de importante si delicate in trecut au cunoscut o flexibilizare semnificativa, chiar si in cazul imobilelor de clasa superioara", a precizat Raicu.

4. Analizati eficienta fiecarui spatiu dincolo de clasicul numar de metri patrati.
Cele mai eficiente spatii sunt cele de forma dreptunghiulara, cu lumina naturala pe lungimea cladirii, pe ambele fatade. Formele patrate pot fi in realitate mult mai dificile din cauza distantei mai mari intre 2 fatade luminate.

"Veti observa, luand in calcul eficienta spatiului (prin prisma acestor paramentri, forma, lumina naturala, etc), faptul ca uneori in 300 metri patrati pot incapea acelasi numar sau chiar mai multe posturi de lucru decat in 375 mp, intr-o alta cladire si configuratie", a spus Mirela Raicu.

5. Calculati cel mai sigur indicator de comparare a spatiilor: chiria per post de lucru.
Cel mai important este sa va raportati la obiectivul final si nu la obiective partiale. Iar obiectivul final nu este inchirierea unui anume numar de metri patrati, ci a unui sediu care sa acomodeze un anumit numar de angajati.

"Din aceste ratiuni, veti observa ca acest obiectivul final este cel mai fidel si eficient exprimat nu de chiria pe mp, ci de chiria per post de lucru. Aceasta se calculeaza ca raport intre chirie totala (rezultata din multiplicarea chiriei pe mp cu suprafata inchiriabila), si numarul de posturi de lucru", a declarat Mirela Raicu.

Invata sa faci bani din amenajarile interioare pentru birouri si locuinte!



Tags: amenajaribirouspatiu

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]