de Alexandra Popescu
01 Iul. 2014
2432
Moda este elementul caruia ii este acordata o foarte mare atentie, indiferent de lumea in care te invarti. Ca esti om de afaceri, un angajat, elev, student sau vedeta, trebuie sa fii impecabil, mai ales cand vine vorba de petreceri. Moda poate fi o modalitate de a face afaceri, si chiar unele profitabile.
Cu siguranta ti-ai dori sa ai o mica afacere din domeniul modei, care sa ajunga cunoscuta, mai ales daca traiesti intr-un oras care este renumit pentru acest domeniu.
Dar poti sa initiezi o afacere si mai speciala cand vine vorba de moda, una de mare succes fiind Rent the Runway (RTR) care se distinge clar de celelalte afaceri. Tot ceea ce fac este pentru fashion, insa nu ai dreptul de proprietate asupra hainelor. Cu alte cuvinte, le inchiriezi. Premisa RTR este revolutionara. Ofera sansa oamenilor de a inchiria rochii de la branduri renumite la o fractiune din pretul de cumparare. In plus, prin aceste servicii, compania a crescut numarul clientilor la peste 4 milioane din 2009 si au un inventar de peste 50.000 de rochii si tone de accesorii intr-un depozit de 40.000 de metri patrati in New Jersey. In prezent, RTR s-a axat si pe e-commerce.
In cazul in care iti doresti sa initiezi o afacere fashion, indiferent de tema, in continuare sunt prezentati cativa pasi pe care ii poti urma pentru a ramane in trend:
1. Urmareste sa rupi orice canal din industria de retail
RTR a lansat prima aplicatie de telefonie mobila in 2013, dar testeaza, de asemenea, magazinele fizice si intreprinderile independente, pe care le echipeaza cu stilisti, pentru ca oricine sa se simta ca o celebritate.
Au deschis al doilea showroom in New York, in Henri Bandel, un magazin de lux de specialitate, dar si in The Cosmopolitan, in Las Vegas. Acestia spun ca magazinele reflecta aceeasi imagine a brandului din experienta online.
2. Defineste-ti valorile start-up-ului tau si seteaza-le ca principii care te ghideaza
Cei de la RTR au plecat la drum cu doi angajati, ajungand in prezent la 250. Cand formau o echipa din 30 de oameni, co-fondatorii au luat un pix si o hartie si au scris valorile de baza ale start-up-ului lor.
3. Indruma proactiv echipa sa contribuie
Un administrator al start-up-ului poate urmari algoritmii de stabilire a preturilor si a datelor utilizatorilor, dar unele dintre cele mai proaspete idei provin de la angajatii pasionati.
4. Asculta-ti investitorii
RTR a strans 54 de milioane de dolari din finantari, iar Fleiss, unul dintre fondatori, este foarte mandru de acest lucru. El spune ca antreprenorii trebuie sa tina mereu cont de sfaturile investitorilor. A mai adaugat ca investitorii l-au incurajat sa testeze noi programe si iteratii ale modelului lor in toate etapele de crestere.
5. Nu fi indiferent in privinta relatiilor publice
Managementul avea ca scop construirea RTR ca un brand despre care femeile vorbesc la nunti, gale si zile de nastere. Initiatorii au vrut ca femeile sa vada in rochiile RTR subiecte de conversatie la petreceri. PR-ul a fost cel mai de succes canal la diferentierea lor de alte marci e-commerce si obtinerea unor oameni obisnuiti drept consumatori ai brandului.
6. Fii scrappy
In ciuda faptului ca RTR a crescut foarte mult, ei se intreaba tot timpul cum pot termina ceva rapid si in buget. Acest lucru pastreaza start-up-ul viu.
7. Fii orientat catre detalii, de la designul utilizatorilor la livrare
RTR manevreaza si transportul maritim si curatatoria, pentru a asigura controlul de calitate. In plus, trebuie sa acorzi atentie ambalarii.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceristart-upfashionafaceri fashionafaceri modastart-up fashione-commerce