Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afacere cu gemuri. Viziune si strategie

de Idei de afaceri 24 Ian. 2024 800
Afacere cu gemuri. Viziune si strategie
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Europa este o piata concurentiala extrem de competitiva. Daca in tara noastra, de cele mai multe ori, afacerile se pornesc si se deruleaza „dupa ureche“, in Uniunea Europeana, pentru ca o afacere sa reziste, sa tina pasul concurentei si sa se dezvolte, trebuie sa fie planificata.

Pentru a fi competitiva, firma trebuie sa isi planifice din timp activitatea cat se poate de bine, pentru a sti exact pe ce drum se afla si cum sa contracareze eventualele obstacole. Planificarea activitatii firmei se face prin intocmirea unui plan de afaceri.
 
In cazul in care doriti sa apelati la diverse institutii in vederea obtinerii de fonduri nerambursabile sau alt tip de subventii sau bani si vi se va solicita planul afacerii, veti intelege mai bine ce anume se cere de la dumneavoastra, pentru ce anume se cere si veti putea colabora constructiv cu cei care va vor ajuta la intocmirea concreta a planului.
 
Pe scurt, planul de afaceri este documentul construit pentru a determina drumul de parcurs al unei intreprinderi intr-o anumita perioada de timp. El defineste metoda de derulare a unei activitati specifice pe parcursul unei perioade viitoare determinate.
 
Utilitatea planului de afaceri este atat interna (ca instrument de lucru al managerilor), cat si externa (pentru obtinerea unei finantari sau pentru a realiza un parteneriat strategic cu o alta firma).
 
Structura planului de afaceri nu este standardizata. Fiecare firma are propriile ei nevoi de planificare. Totusi, bancile sau institutiile de stat care ofera creditare prezinta uneori modele proprii ale planurilor de afaceri, mai mult sau mai putin relevante din punctul de vedere al unei planificari riguroase.
 

Viziune si strategie

 
Aceasta sectiune a planului de afaceri trebuie sa raspunda la intrebarile „Unde vreti sa ajungeti?” si „Ce este necesar sa faceti pentru a ajunge acolo?”. Spre exemplu, puteti spune ca:
 
Firma isi propune sa se axeze pe 3 obiecte de activitate, gandite ca centre de cost separate, dar care utilizeaza in comun resursele materiale si umane. Aceste 3 obiecte de activitate sunt:
 
- Colectarea, procesarea si valorificarea fructelor de padure;
 
- Procesarea si valorificarea de produse alimentare traditionale (zacusca, gemuri, dulceturi, muraturi, alte conserve);
 
- Producerea si comercializarea de produse artizanat.
 
Avand in vedere faptul ca aceste activitati au caracter sezonier, resursele umane disponibile vor fi utilizate in functie de punctul maxim al activitatilor desfasurate.
 
Astfel, prima si cea de-a doua activitate au punctul maxim in perioada septembrie- noiembrie, cand se realizeaza cheltuieli generate de colectarea, depozitarea si procesarea fructelor de padure, respectiv cu procesarea produselor alimentare traditionale. Veniturile incep sa se genereze abia in luna decembrie, cand are loc valorificarea pe piata a rezultatelor muncii. Pe de alta parte, producerea si comercializarea de produse de artizanat genereaza venituri relativ constante, pe intreaga perioada a anului.
 

Descrierea afacerii

 
Aici este necesar sa includeti aspectele referitoare la modalitatea in care se va derula propriu-zis activitatea in cadrul firmei dvs
 
Exemplu:
 
Prin intermediul a doua puncte de colectare a fructelor de padure, vor fi colectate afine, zmeura, mure etc. de catre un numar de 4 persoane. La punctele de colectare vor fi amenajate doua platforme cu echipamente de congelare, urmand ca fructele de padure sa fie transportate la sediul de procesare pentru activitatile ulterioare de sortare, procesare si pregatire pentru prepararea de dulceturi.
 
In vederea desfasurarii tuturor acestor activitati, se va incheia un contract de comodat cu Primaria pentru un imobil format din parter si etaj 1.
 

Evaluarea de piata

 
Evaluarea de piata trebuie sa contina date referitoare la piata pe care urmeaza sa activati, date cum ar fi: 
 
- Marimea pietei: numarul de tone, de borcane etc. comercializate anual; 
 
- Descrierea segmentelor de produse care alcatuiesc piata: tipurile de gemuri, dulceturi si muraturi identificate; 
 
- Intensitatea concurentei prezente pe piata; 
 
- Factorii de succes pe piata; 
 
- Tendintele pietei – consum in crestere sau in descrestere
 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: afacere cu gemuriviziune si strategie afacereevaluarea de piata

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]