Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afacere cu targetare precisa - Productia de servetele publicitare

de Marian Curelaru 17 Feb. 2014 3583
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Roberto Estevez s-a gandit in 2010 sa distribuie gratuit marcilor de restaurante fast food servetele de hartie finantate prin publicitate. Impreuna cu Joy Saget, care i s-a asociat in 2011, el continua sa caute noi anuntatori de publicitate, arata publicatia franceza online L'Entreprise.

In 2008, Roberto Estevez era broker in Londra, unde vindea produse financiare derivate intr-o mare banca. Dupa izbucnirea crizei, cand viitorul sau profesional a devenit nesigur, tanarul diplomat in dreptul afacerilor si finante s-a indreptat catre antreprenoriat.

El a intentionat mai intai sa dezvolte un lant de baruri cu tapas (mici gustari oferite alaturi de bautura, in localurile spaniole), dar a renuntat la acest proiect prea costisitor si s-a orientat spre servetelele de hartie oferite gratuit restaurantelor si utilizand publicitatea ca sursa de finantare. Asa s-a nascut conceptul de GreenPub. In februarie 2010, Roberto Estevez a realizat primele studii de piata tintind indeosebi restaurantele fast food. Aceasta categorie de comercianti s-a aratat imediat receptiva.

Demararea proiectului

"Mi-am dat seama ca acest suport publicitar este eficace, pentru ca este foarte bine tintit", afirma Roberto Estevez, care imagineaza toate fatetele unui concept global ecologic si responsabil: servetelele oferite sunt din hartie reciclata, cerneala utilizata este una ecologica, totul fiind certificat FSC (Forest Stewardship Council, marca ecologica a Asociatiei pentru Certificare Forestiere) si livrat gratuit cu camionete electrice.

El a adaugat de asemenea coduri QR care le permit anuntatorilor sa ofere informatiile dorite pe Internet. Alegerea comerciantilor care distribuie servetelele de hartie se face conform asteptarilor anuntatorului: targetarea fiind realizata in functie de amplasarea localurilor, tipul acestora (restaurant, fast-food, brutarie, bar...) si clientela sperata.

In iulie 2010, Roberto Estevez a inregistrat GreenPub, o societate cu raspundere limitata cu un capital de pornire de 5.000 de euro. Cu o investitie initiala mica si costuri fixe reduse, el a putut asigura singur functionarea afacerii sale. "De la inceput am lucrat intr-un flux tensionat. Era acel model sau nimic. Anuntatorii trebuiau sa achite un acont de 50 % din comanda", a explicat el.

Prietenul sau Joy Saget, care i s-a alaturat in octombrie 2011, a injectat 60.000 de euro in societate, cu ocazia majorarii capitalului social.

Sa convingi anuntatorii nu este un lucru usor. Fara cunostinte de marketing si fara sa stie marcile, Roberto a fost nevoit sa invete din mers. A realizat prima sa campanie abia in februarie 2011, la un an dupa ce si-a concretizat ideea de intreprindere, dar dupa acest prim pas a reusit sa convinga tot mai multi clienti, intre care Telemarket si L'Oreal.

"Audienta noastra potentiala este de 20 de milioane de persoane. In acest moment, acoperim 10 % din aceasta piata si speram sa trecem la 25 %", rezuma Joy Saget, care estimeaza ca aceste obiective sunt realiste "pentru ca putine media pot face o targetare atat de precisa".


Tags: afaceripublicitatesuport publicitarservetelefrantagreenpubpublicitateservetele publicitare

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Afaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7

de Idei de afaceri
28 Aug 2023
Amplasamentul accesibil, preparatele gustoase si preturile convenabile fac din restaurante o destinatie foarte populara pentru milioane de clienti...

Afacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro

de Bianca Tila
27 Iul 2023
Piata romaneasca out of home reprezinta o industrie care se ridica la 600 de milioane de euro. O treime din aceasta suma a fost generata in...

Cifra de afaceri din comertul cu autovehicule a inregistrat cresteri

de Bianca Tila
17 Mar 2023
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a inregistrat cresteri, pe serie bruta, cu 20%, in luna ianuarie 2023...

Extinderea afacerii. Cum iti finantezi cresterea?

de Idei de afaceri
10 Mai 2024
In general, un partener strategic intra intr-o afacere in scopul de a cumpara in intregime afacerea, fie din prima tranzactie, fie in mai multe etape....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai
rentabile idei de afaceri
si oportunitati de investitii


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]