Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Afacere cu targetare precisa - Productia de servetele publicitare
Roberto Estevez s-a gandit in 2010 sa distribuie gratuit marcilor de restaurante fast food servetele de hartie finantate prin publicitate. Impreuna cu Joy Saget, care i s-a asociat in 2011, el continua sa caute noi anuntatori de publicitate, arata publicatia franceza online L'Entreprise.
In 2008, Roberto Estevez era broker in Londra, unde vindea produse financiare derivate intr-o mare banca. Dupa izbucnirea crizei, cand viitorul sau profesional a devenit nesigur, tanarul diplomat in dreptul afacerilor si finante s-a indreptat catre antreprenoriat.Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cultura castravetelui anti-diabet
El a intentionat mai intai sa dezvolte un lant de baruri cu tapas (mici gustari oferite alaturi de bautura, in localurile spaniole), dar a renuntat la acest proiect prea costisitor si s-a orientat spre servetelele de hartie oferite gratuit restaurantelor si utilizand publicitatea ca sursa de finantare. Asa s-a nascut conceptul de GreenPub. In februarie 2010, Roberto Estevez a realizat primele studii de piata tintind indeosebi restaurantele fast food. Aceasta categorie de comercianti s-a aratat imediat receptiva.
Demararea proiectului
"Mi-am dat seama ca acest suport publicitar este eficace, pentru ca este foarte bine tintit", afirma Roberto Estevez, care imagineaza toate fatetele unui concept global ecologic si responsabil: servetelele oferite sunt din hartie reciclata, cerneala utilizata este una ecologica, totul fiind certificat FSC (Forest Stewardship Council, marca ecologica a Asociatiei pentru Certificare Forestiere) si livrat gratuit cu camionete electrice.
El a adaugat de asemenea coduri QR care le permit anuntatorilor sa ofere informatiile dorite pe Internet. Alegerea comerciantilor care distribuie servetelele de hartie se face conform asteptarilor anuntatorului: targetarea fiind realizata in functie de amplasarea localurilor, tipul acestora (restaurant, fast-food, brutarie, bar...) si clientela sperata.
In iulie 2010, Roberto Estevez a inregistrat GreenPub, o societate cu raspundere limitata cu un capital de pornire de 5.000 de euro. Cu o investitie initiala mica si costuri fixe reduse, el a putut asigura singur functionarea afacerii sale. "De la inceput am lucrat intr-un flux tensionat. Era acel model sau nimic. Anuntatorii trebuiau sa achite un acont de 50 % din comanda", a explicat el.
Prietenul sau Joy Saget, care i s-a alaturat in octombrie 2011, a injectat 60.000 de euro in societate, cu ocazia majorarii capitalului social.
Sa convingi anuntatorii nu este un lucru usor. Fara cunostinte de marketing si fara sa stie marcile, Roberto a fost nevoit sa invete din mers. A realizat prima sa campanie abia in februarie 2011, la un an dupa ce si-a concretizat ideea de intreprindere, dar dupa acest prim pas a reusit sa convinga tot mai multi clienti, intre care Telemarket si L'Oreal.
"Audienta noastra potentiala este de 20 de milioane de persoane. In acest moment, acoperim 10 % din aceasta piata si speram sa trecem la 25 %", rezuma Joy Saget, care estimeaza ca aceste obiective sunt realiste "pentru ca putine media pot face o targetare atat de precisa".
Articole conexe
Afaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7
de Idei de afaceriAfacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro
de Bianca TilaCifra de afaceri din comertul cu autovehicule a inregistrat cresteri
de Bianca TilaExtinderea afacerii. Cum iti finantezi cresterea?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit