Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Afacerea zilei. Magazin de fructe si legume: o reteta clasica, dar sigura pentru profit
Magazinul de fructe si legume, sau aprozarul - cum il stiam pe vremuri, continua sa fie o investitie care se amortizeaza repede si aduce profituri frumoase. Fructele si legumele sunt alimente indispensabile, pe care oamenii le consuma zilnic. Cererea de fructe si legume este relativ stabila chiar si pe intervale mari de timp.
"Daca cererea este stabila, dar oferta creste, imi va fi mai greu sa intru pe piata. Acum oamenii nu mai cumpara de la aprozare, iau fructele si legumele din piata, de la supermarketuri sau chiar de la magazinele de cartier".
Este adevarat ca unii oameni prefera sa ia fructele din piata, supermarket sau chiar de la “magazinul din colt”. Exista insa si destui potentiali clienti care si-ar dori o calitate si varietate superioare fata de ceea ce piata le ofera in acest moment, sau/ si care pur si simplu nu locuiesc aproape de un supermarket si nici de o piata.
Conditiile de baza pentru a avea succes cu magazinul de fructe si legume sunt:
- Amplasarea strategica, insemnand intr-o zona cu densitate buna a populatiei, dar nu in vecinatatea unei piete mari sau a unui supermarket;
- Produse de calitate si varietate cat mai mare a ofertei. Este poate elementul cheie al reusitei;
- Aspect curat si ingrijit al incintei, vanzator/ vanzatoare amabil(a) si profesionist(a).
Sfaturi utile
Un aprozar trebuie sa fie pozitionat, din punct de vedere al ofertei si imaginii, astfel incat sa acopere o gama cat mai larga de preferinte si de exigente. Un aprozar “popular”, unul “mediu”, unul “premium” sau unul “exotic” nu va fi suficient. Trebuie sa aiba cate putin din toate, sa fie o combinatie a celor 4. Acel aprozar la care gasesti cartofi, dar gasesti si smochine, spre exemplu.
Fixati un program de lucru “inteligent”. Un astfel de program va include obligatoriu sambata si duminica.
Studiati preturile potentialilor concurenti (magazine de cartier, presupunand ca ati gasit un loc suficient de indepartat fata de cea mai apropiata piata si fata de cel mai apropiat supermarket). Stabiliti preturile plecand de la costurile produselor oferite, dar tinand cont si de preturile concurentilor, de calitatea propriei oferte si de cerere.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit