de Idei de afaceri
26 Sep. 2023
927
Magazinele online sunt cele mai accesibile, avand in vedere ca nu necesita multa bataie de cap. Tot ce este nevoie este un click. Dupa cum veti vedea in continuare, avantajele unui magazin virtual sunt si de partea posesorului, si de partea vizitatorului/cumparatorului.
Posesor
Pentru posesor, un magazin virtual reprezinta:
- Metoda cea mai putin costisitoare de promovare. Se evita, astfel, cheltuielile legate de chirie, intretinere si cele legate de depozitare. De asemenea, nu mai platiti o armata intreaga de vanzatori. Sediul firmei poate fi chiar la dumneavostra acasa. Aveti nevoie doar de aparatura necesara si de programul care va permite sa vindeti prin internet.
- Modalitatea cea mai avantajoasa de a afisa ofertele dumneavoastra non-stop. Magazinele virtuale nu se inchid niciodata. Acest serviciu este la dispozitia clientului 24 de ore din 24.
- Avantajul este evident: ganditi-va la timpul limitat pe care il aveti la dispozitie pentru a face cumparaturile. Magazinele virtuale pot fi vizitate chiar si dupa inchiderea programului dumneavoastra de lucru, iar produsele pe care le cautati vor fi gasite mult mai usor cu ajutorul motoarelor de cautare.
- Posibilitatea de a ajunge rapid la segmentul de piata dorit. De multe ori, clientii se sperie de bunavointa exagerata a unei vanzatoare. Sunt oameni si oameni. Unii mai indrazneti, altii mai timizi. Cei timizi vor sa fie lasati in pace, sa studieze indelung marfa. Sunt mai nehotarati, comanda ceva si vor sa renunte, dar le este rusine de cei din jur.
- Magazinul virtual ii ofera o mare intimitate clientului si, in plus, daca acesta doreste sa renunte la unul dintre produsele comandate, un simplu click de mouse rezolva elegant situatia.
- Procedeul cel mai eficient de a penetra piete noi (cu conditia ca site-ul sa fie bine optimizat). Internetul nu tine cont de granite. Daca veti avea versiuni in engleza, franceza, germana, italiana si spaniola ale magazinului virtual pe care il promovati, clientii pot fi din toata lumea.
- Usurinta mare in mentinerea la zi a ofertei de produse. Programul creat pentru magazine online va permite, fara a avea cunostinte speciale de administrare, sa introduceti oricand ofertele sau produsele dorite.
- Posibilitatea de a incasa banii tot electronic (prin card sau sms). Utilizarea la scara larga, pe viitor, a banilor virtuali va duce la o incredere sporita din partea utilizatorilor, uneori speriati de diversii „prieteni” (din fericire, in numar foarte mic) care le „cloneaza” cartile de credit.
- Mijlocul de a realiza statistici privind vanzarile, stocurile, numarul de vizitatori (cu ajutorul Google Analitycs, trafic.ro etc.).
- Posibilitatea de a consolida imaginea firmei, a marcii, a produselor sau a serviciilor dumneavoastra pe piata.
- Avantajul de a genera venituri din publicitate in momentul in care site-ul are un trafic ridicat si reprezinta deja o platforma virtuala valoroasa.
Client
Pentru un posibil client, magazinul virtual ofera:
- disponibilitatea informatiilor oricand, oriunde si oricui dispune de retea pe internet;
- reducerea timpului si a efortului dedicat alegerii unui produs sau serviciu;
- eliminarea stresului cauzat de aglomeratie;
- posibilitatea rapida de a alege dintr-o varietate mare si de a compara preturile produselor oferite de magazinele virtuale vizitate;
- posibilitatea de a comunica instantaneu sau de a comanda produsul vazut in vitrina virtuala.
Magazinele virtuale reprezinta o piata in continua dezvoltare, care merita exploatata din plin.
Ce produse se vand cel mai bine prin internet? Fara discutie, toate produsele care pot fi expediate la domiciliul clientului fara costuri excesive.
Cei care vand produse prin internet de cativa ani spun ca cele mai cumparate marfuri sunt produsele electronice, telefoanele, imbracamintea sport, parfumurile, tot ce are legatura cu conceptul multimedia, cartile, operele de arta, cadourile, muzica, serviciile turistice si, poate o sa zambiti, tot ceea ce este neobisnuit.
Alte bunuri bine cotate la capitolul vanzari online sunt aparatele foto-video, produsele exclusiviste, produsele inedite sau greu accesibile din anumite zone geografice.
Site-urile care au cel mai mare succes sunt cele care, pe langa produsele promovate, ofera stiri, informatii, amanunte despre anumite evenimente, devenind un important punct de referinta pentru cel care navigheaza pe internet si chiar creeaza o comunitate a oamenilor interesati de acel sau acele domenii si subiecte.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: magazin onlinemagazin virtualsiteclientposesor