de Andrioae Ruxandra
15 Iun. 2014
4885
Prea putini antreprenori se gandesc ca ar putea, intr-o zi, sa inceapa o afacere din vanzarea ... betelor de inghetata. Americanul Trey Higdon a dat lovitura si, cu siguranta, nu s-a gandit vreo clipa ca va face asta.
In anul 2000, Higdon lucra pentru un furnizor de mancare, in Tampa. Unul dintre clientii sai avea o afacere cu inghetata italieneasca si folosea bete de lemn fabricate in Maine, pentru care credea ca plateste prea mult. Higdon a gasit o fabrica in China si a facut o comanda. Si-a pastrat jobul obisnuit, ocupandu-se in acelasi timp de importarea betelor din lemn pentru inghetata, pe care le livra apoi clientului Philly Swirl.
Intr-o zi, cand naviga pe internet, Higdon a fost surprins sa vada numarul enorm al producatorilor de inghetata existenti in SUA. "Toti foloseau bete de lemn. Mi-am dat seama ca am elementul-cheie al afacerii", povesteste Higdon.
Acesta si-a dat demisia si a fondat Perfect Stix intr-unul din dormitoarele sale. A avut nevoie doar de un client fidel, si anume Philly Swirl, un furnizor, un computer si un card de credit.
Afacerea lui Higdon a generat vanzari de 5 milioane de dolari prin intermediul internetului si cu ajutorul prietenilor. Costurile inceputului afacerii au fost in jur de 250.000 de dolari si o parte din acesti bani a fost alocata celor 9 calatorii ale lui Higdon in China, pentru a trata cu alti furnizori de lemn, ca apoi sa importe si din Australia.
Higdon a luat legatura cu producatorii de inghetata si a incheiat afaceri telefonic, astfel a reusit sa se afilieze afacerii cu inghetata Americana Food, din Dallas, datorita unui prieten. "El nu stia nimic despre betele de inghetata, dar s-a gandit la mine si m-a recomandat", a recunoscut Higdon.
Cand au ajuns in Dallas, Higdon si-a dat seama ca habar nu avea ce face acolo: "eram singur in toata afacerea si aveam un singur client. Ei aveau masini profesioniste pentru inghetata si m-au pus sa le demonstrez cum se potrivesc betele mele cu inghetata lor."
Prietenul sau nu l-a mai ajutat, spunand ca el i-a facut doar recomandarea si ca restul depindea de el.
Higdon a fost chemat in toiul noptii, atunci cand fabrica era inchisa. A introdus betele in masinile pentru inghetata, acestea nu se potriveau, iar masinile nu mai functionau. Cum nu se putea mai rau, inghetata se imprastia peste tot pe podea.
"Mi-au spus sa vin atunci cand o sa am o idee mai buna”, afirma antreprenorul. Ulterior, Higdon a descoperit problema: doar betele de 91,5 miligrame intrau in masina si ale sale aveau 92 de miligrame. A perseverat si, dupa ce a revenit in Dallas de 8 ori, betele s-au potrivit in masinile cu inghetata, astfel ca a inceput sa furnizeze pentru Atkins Diet Bars.
Incurajat de succesul sau, Higdon a cumparat o fabrica de inghetata si a lansat brandurile Blue Bell, Oregon, Ciao Bella si Silhouette. Un coleg din facultate l-a motivat pe antreprenor sa intre si in industria medicala. "Daca faci bete pentru inghetata, poti face si apasatoare de limba", l-a sfatuit prietenul sau. Acesta din urma i-a facut legatura lui Higdon cu un broker din Jacksonville. In acest fel, Higdon a inceput sa furnizeze si apasatoare de limba si alte bete utilizate in medicina din SUA.
Antreprenorul a continuat sa dezvolte produse la cererea clientilor. De exemplu, el a creat o lingurita pentru inghetata in forma de papion, la comanda lui Philly Swirl. Acum cativa ani a inventat o acadea-lingura, care era comestibila si se putea manca cu inghetata. Proiectul a costat 350.000 de dolari, iar Higdon sustine ca a meritat fiecare banut. Afacerea a produs jumatate de milion de dolari intr-un an.
Pana in 2009, Higdon a lucrat de acasa. "Am dezvoltat o afacere in mod virtual. Stabileam comenzi prin telefon sau computer; toate produsele erau livrate de la furnizori la clienti", a afirmat acesta.
Pe masura ce volumul afacerii a crescut, el a restructurat operatiunea. A inchiriat un depozit in care si-a facut un birou in Vero Beach din Tampa, Los Angeles, Sacramento si Dallas. Toate produsele ajungeau la clienti prin FedEx. Higdon si-a creat o mica echipa formata din 5 angajati, apeland si la mama sa pentru contabilitate. Acesta se ocupa si acum singur de controlul calitatii. El primeste mostre din toate produsele care intra in tara.
Privind inainte, Higdon si-a stabilit viitoarele venituri in jur de 10 milioane de dolari. El planuieste sa continue afacerea prin adaugarea produselor, incluzand betele bio-degradabile si lingurile.
Trey Higdon a produs 1 milion de dolari dintr-o afacere simpla si deloc costisitoare: betele pentru inghetata. Antreprenorul a avut parte de multe oprelisti de-a lungul drumului sau in afaceri, dar acum a reusit sa se extinda, astfel ca furnizeaza nu doar in industria alimentara, dar si in cea medicala, a cosmeticelor si a restaurantelor.
Sursa: www.sbomag.com
Tags: afaceriantreprenoriafaceri de succesoportunitati de afaceriafaceri inghetatabete de inghetata