de Florin Amariei
06 Feb. 2021
4263
Chatbotii ar putea reprezenta urmatoarea afacere de succes pentru cei care sunt pregatiti sa intre in lumea IoT cu spirit antreprenorial. Conform unei analize, piata globala e in continua ascensiune si va atinge un varf in 2024.
"La nivel international e preconizata o crestere de 29,7% a pietei de chatboti intre 2019 si 2024 (valoare de circa 9,4 miliarde euro in 2024). Indiferent de zona de servicii, indiferent daca este vorba de finante, servicii bancare sau orice alt domeniu, consumatorii doresc asistenta non-stop. Din acest motiv, mai multe intreprinderi cauta sa dezvolte asistenti virtuali si chatboti pentru a se asigura ca raspund intrebarilor clientilor indiferent de ora sau zi. In prezent, aproximativ 69% dintre clienti prefera chatbotii fata de agentii umani, deoarece pot oferi raspunsuri adecvate la intrebari foarte simple. Totodata, aproape 95% dintre consumatori cred ca industria care va beneficia cel mai mult de chatboti este segmentul de servicii pentru clienti, iar 33% dintre consumatori ar prefera sa utilizeze chatboti pentru a plasa comenzi si rezervari, printre altele", arata Optimized.
Compania a identificat trei tendinte care pot oferi un ajutor important pentru antreprenorii care activeaza in e-commerce: chatbotii, cautarile vocale si instrumentele de inteligenta artificiala (AI) pot ajuta afacerile sa fie mai aproape de clientul final si sa-i ofere informatiile necesare atunci cand are nevoie.
"Anul 2020 s-a dovedit unul crucial pentru dezvoltarea comertului online. Contextul a facut ca majoritatea comerciantilor fie sa mizeze mai mult pe componenta online, fie sa faca acest pas pe care l-au amanat pana acum. Peisajul e-commerce, la inceput de 2021, arata ca acum nu mai vorbim doar de comert offline sau online, ci de un mix intre cele doua cu accent pe relatia cu clientul final si pe informatiile care ajung la acesta", arata compania.
Pe masura ce a crescut adoptia smartphone-urilor, utilizatorii si-au indreptat atentia si spre alte componente smart care sa completeze experienta.
Optimized noteaza ca este, in prezent, in crestere cererea pentru dispozitive cu asistenti digitali: Amazon Alexa, Google Assistant, Siri sau Bixby si Cortana. Primele trei sunt cele mai populare, dar oricare asistent de tipul acesta poate fi un canal excelent pentru antreprenorii care vor sa isi optimizeze afacerea pentru internet.
"In 2021 si in urmatorii ani accentul se va pune pe optimizarea continutului platformelor online pentru a putea fi accesibil si asistentilor digitali. In sfera PPC, Performance Marketing, accentul va fi pus pe cuvintele cheie relevante si mai nisate, pentru ca utilizatorul sa gaseasca mai repede si simplu ceea ce cauta. In acest context, cuvintele cheie in asistentii digitali au in plus o locatie, distanta sau un termen personalizat. De exemplu: pizza place near me, what are the most trending restaurants around me, what is the recommended diet plan in my country. La fel de bine pot fi identificate cautari de tipul: benzinarie pe ruta mea, dentist bun in zona mea (cu top rated in rezultate)", spun reprezentantii Optimized.
Pe masura ce utilizatorii folosesc tot mai mult telefonul pentru cautari, informare si cumparaturi, isi doresc si o cale rapida de a cauta fara sa tasteze. Mai bine de jumatate dintre utilizatori folosesc cautarea vocala pentru a gasi informatii despre servicii si produse. Tendinta de crestere a Voice Search se datoreaza partial progreselor uriase care au fost facute in intelegerea vorbirii umane cu algoritmi de invatare automata. Tehnologia a avansat acum pana in punctul in care algoritmii Google pot intelege vorbirea umana cu o precizie de 95%. Acesta este acelasi nivel ca a unui om real.
Pe masura ce tehnologia se imbunatateste, oamenii devin tot mai confortabili in ceea ce priveste utilizarea comenzilor vocale. Aceasta tendinta va forta companiile sa isi adapteze strategia de marketing SEO, PPC si continut, astfel incat sa se alinieze mai bine la cautarea vocala.
"O componenta tot mai importanta pentru e-commerce si marketing este resursa de machine learning (ML) din AI (Inteligenta Artificiala). Algoritmii de cautare online deja se bazeaza pe ML pentru a furniza cele mai bune informatii. Totodata, retelele sociale se bazeaza pe ML pentru continutul afisat fiecarui utilizator. Adoptia acestei tehnologii accelereaza si in e-commerce si marketing. PPC este o componenta a marketingului digital care a cunoscut schimbari si cresteri incredibile in ultimele decenii. Pe masura ce depinde mai mult de input-ul realizat de algoritmi, PPC-ul este mai personalizabil si permite specialistilor in marketing sa isi atinga obiectivele cu o mai mare precizie", adauga ei.
In plus, machine learning si inteligenta artificiala permit raportarea automata, fluxurile de lucru dinamice si identificarea si analiza tendintelor concurentilor, generand valoare si oferind informatii in timp real care au un impact direct asupra succesului campaniilor de marketing PPC.
Un chatbot este, in esenta, un sistem de inteligenta artificiala care interactioneaza activ cu utilizatorii prin vorbire, text sau mesaje. Tehnologia este deja folosita in retele sociale, in sistemul bancar sau chiar in aplicatii de mesagerie ca WhatsApp, Slack ori WeChat.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: chatbotiafaceriafaceri chatbotiafacere cu chatboti