Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comertul stradal in S.U.A.

de Silvia Bucsan 30 Apr. 2009 6139
4.83 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Push-cart, “carucioarele de impins”, sunt versiunea pe roti a unei pravalii care vinde la bucata articole dintre cele mai diverse, cu cheltuieli mici de lansare si gestiune.

Push-cart-ul are dimensiuni reduse (maximum 2,5 m x 1,5m), ocupa o suprafata minima, are un inventar modest, iar personalul este format din unul sau doi vanzatori, in functie de orarul de functionare si de perioada anului.

Chiar si obisnuitele costuri fixe ale unui magazin traditional (electricitate, asigurari etc.) sunt reduse la minimum. In S.U.A., intreprinzatorii ce desfasoara aceasta afacere detin, fiecare, mai multe carucioare si se ocupa, in prinicpal, de partea de aprovizionare, lasand vanzarea efectiva in sarcina angajatilor.

Caracteristicile afacerii
Avantajul caruciorului consta in posibilitatea de a-l pozitiona in mod strategic in mijlocul fluxului de trecatori, obligindu-i pe acestia sa dea nas in nas cu marfa. Culoarele din centrele comerciale, adevarate artere pulsand de consumatori, reprezinta amplasamente ideale.

Dar problema este chiria foarte mare: un spatiu pentru plasarea unui push-cart costa intre 2.500 si 4.000 $ pe luna (in SUA). In plus, conducerea centrului comercial decide si cate push-cart-uri pot functiona in interior, precum si produsele pe care acestea le pot vinde. Mai mult chiar, e posibil ca intreprinzatorului sa i se impuna serviciile costisitoare ale unui anumit atelier de arhitectura si design, care sa dea push-cart-ului un aspect conform cu aspectul general al magazinului.

Shai Menahem este un astfel de intreprinzator din Florida. Dupa parerea sa, cea mai mare dificultate in domeniu o constituie gestiunea angajatilor care, intr-un centru comercial cu orar continuu (9.00-22.00) trebuie sa fie cel putin in numar de trei.

Orarul este echivalent cu doua ture de munca, dar o a treia persoana (de cele mai multe ori angajata cu jumatate de norma) este necesara pentru a-l inlocui pe angajatul cu norma intreaga atunci cand trebuie sa se indeparteze de punctul de vanzare (fie si numai pentru a se duce la toaleta).

Pericolul principal este plictiseala care-i afecteaza pe angajati din pricina numeroaselor ore petrecute in acelasi loc. In randul lor apare astfel, dupa cateva luni, dorinta de a-si cauta un nou loc de munca.

Doua ar putea fi remediile:
1) o continua motivatie puternica, bazata pe sporurile de salariu in functie de volumul vanzarilor;
2) o agenda de adrese ale unor potentiali inlocuitori ai angajatilor, in caz de nevoie.

O alta problema evidentiata de Menahem este riscul unor furturi, datorita faptului ca toate cele patru laturi ale caruciorului sunt expuse eventualilor hoti. Sunt greu de acoperit toate deodata, mai ales cand este inghesuiala. Menahem nu se ocupa de vanzarea zilnica catre public, dar patru-cinci zile pe saptamana se duce la centrul comercial pentru a supraveghea activitatea celor doua push-cart-uri ale sale.

Produsul nr.1: trabucurile
Trabucurile reprezinta in Statele Unite moda momentului. Un intreprinzator a profitat de imprejurare, propunand fumatorilor o oferta completa…
Pana acum doi ani, Eddie Gil nu avea nici o intentie sa se ocupe de trabucuri. Apoi, vorbind intamplator cu prietenii, i-a trecut prin minte ideea de a concura clasicul magazin de trabucuri si de a incerca sa vanda aceste produse la taraba, in centrele comerciale din Avventura (Miami). Succesul a fost deplin.

Cei aproape 20.000 $ pe care ii obtine lunar din vanzari (suma creste la 50.000 $ in decembrie) sunt in buna masura rezultatul cumparaturilor efectuate de femei. Intr-adevar, doamnele, dupa ce si-au facut propriile cumparaturi, atat dintr-un sentiment de culpa cat si pentru a atenua reprosurile suparatoare ale sotilor, se opresc in fata unei tarabe pentru cumpararea unui cadou. In acest fel, consumatori care n-ar fi intrat niciodata intr-un magazin de trabucuri ajung sa cheltuiasca pana la 250 $ pentru cadouri speciale deja confectionate.

In ciuda putinului spatiu avut la dispozitie, Cigar Box ofera publicului 80 de marci diferite de trabucuri, printre care sortimente cu vanilie, cu ciocolata si cu rom. Este vorba de 2.500 de trabucuri vandute la preturi intre 1 si 35 $ bucata. Grosul vanzarilor este dat de cele cu pretul de 5-6 $.

Pe langa trabucuri, se mai ofera niste accesorii indispensabile fumatorilor: clesti (folositi pentru taierea trabucului, atat pentru a-l putea fuma cat si pentru a-l stinge) care se vand la preturi intre 1 si 8 $, brichete (de la 19,95 $ la 145 $ pentru cele din titan si cu flacara rezistenta la vant), umidificatoare (intre 100 si 1.000 $) cu capacitate intre 30 si 300 de trabucuri) si, de asemenea, scrumiere din marmura si sticla (de origine italiana), port-cigar din piele, din lemn sau din argint, tricouri si palarii.

Astfel, valoarea cumparaturii efectuate de client depaseste de doua-trei ori pretul trabucurilor in sine. Cele mai mari castiguri se obtin din vanzarea unor cosulete-cadou de Craciun care cuprind zece sortimente de trabucuri, brichete, scrumiere, port-cigar, tocuri, precum si o carte despre varietatile de tutun pentru trabuc.

Eddie Gil supravegheaza zeci de puncte de vanzare Cigar Box si intentioneaza sa infiinteze un lant de carucioare in multe state americane, in sistem franchising. Investitia necesara se situeaza intre 10.000 $ (exclusiv pentru inventarul de trabucuri) si 20.000 $ pentru un punct de vanzare complet echipat.

Produsul nr.2: bratarile
Bratari spiralate din lemn, otel sau plastic... In America fac furori, iar vanzarea lor la taraba este o alegere de succes.
Intreprinzatorul venezuelean Mauricio Chediak, din Miami, este promotorul vanzarii unor bratari in forma de spirala, in genul celor purtate de membrii triburilor africane, dar care, de catva timp, sunt foarte apreciate de modele si staruri de cinema. In loc sa fie din os si lemn, versiunile cele mai vandute sunt realizate din otel inoxidabil si din plastic, aspectul lor fiind insa aproape acelasi.

Exista peste 100 de modele realizate de companii americane, taiwanese si italiene. Grosimea bratarilor variaza intre 1,3 mm (se vand la duzina) si 5 mm, iar preturile intre 8 $ pentru duzina cea mai ieftina, din plastic, si 25 $. Clientii sunt femei, care in general cumpara bratarile cele mai fine si poarta trei-patru duzine deodata, dar si barbati, care aleg bratari de grosime mai mare.

Promovarea acestui produs nu este necesara: este la moda, il cunoaste toata lumea. Vanzarile sunt de ordinul a 30.000 $ pe luna si se dubleaza in perioada Craciunului. Si in cazul acesta, pentru a incepe activitatea este fundamentala cunoasterea furnizorilor si dispunerea de o suma de 10.000-15.000 $ pentru constituirea unui stoc de inceput.

Produsul nr.3: centura (cureaua)
Centura, un accesoriu mereu actual. Exista perspective foarte bune pentru cine comercializeaza asemenea articole, practicand preturi scazute.
In carucioarele lui Shai Menahem, intreprinzator din Miami, sunt expuse cca 200 de modele diferite de centuri. Accesorii de piele precum borsete, port-chei si portofele completeaza oferta sa. Obiectivul acestui push-cart este acela de a concura magazinele traditionale, lucru posibil datorita urmatoarelor avantaje:

1) Vastitatea sortimentelor: trecatorul, odata ce s-a oprit, sigur va cumpara ceva. Materialele utilizate pentru centuri sunt metalul, panza, pielea, iar design-ul si culorile acopera toate stilurile, de la cel clasic la punk.
2) Competitivitatea preturilor: este un fapt sigur ca tendintele modei si gusturile consumatorului sunt determinate de stilisti. Ei creeaza look-ul si stabilesc pretul. “In aceste conditii”, explica Menahem “secretul comercial pentru o taraba consta in alegerea, de la diferitii furnizori, a acelor modele care reflecta moda momentului si in vinderea lor la preturi inferioare celor practicate de magazinele traditionale.”
3) Rapiditatea serviciului: trecatorul se opreste din drum pentru cateva minute, trece repede in revista centurile expuse si cunmpara pe loc. Aceasta activitate comerciala permite obtinerea unui profit anual cuprins intre 24.000 si 36.000 $. Atat ii ramane titularului dupa ce a achitat toate cheltuielile, de la chirie la achizitionarea marfii si plata celor doi angajati part-time. Si in cazul acesta, principala dificultate consta in cumpararea marfii de la diferiti furnizori, in diferite stiluri si in cantitatile potrivite.

Pentru cei interesati de cumpararea inventarului in vederea deschiderii unei tarabe de acest gen, investitia necesara este de circa 12.000 $, in functie de sortiment.

Produsul nr.4: jucarii din spuma
Sunt jucarii sigure si colorate, realizate dintr-o spuma moale, care alimenteaza o piata in ascensiune.
Rainbow Kids este o taraba made in USA care vinde exclusiv jucarii pentru copii de  pana la 10 ani, impreuna cu articole potrivite pe post de cadouri, precum ceasuri de masa si ceasuri desteptatoare (9-25 $), portchei (3-7 $), suporturi pentru agende si caiete (6-10 $), penare (3-8 $).

Ceea ce au in comun aceste produse este faptul ca sunt realizate din spuma (foam). Este vorba de un material plastic moale, poros si usor, dar in acelasi timp solid, rezistent, sigur si antisoc. O alta caracteristica o constituie curcubeul de culori (rainbow) utilizat in realizarea jucariilor.

Dintre toate articolele, cel mai vandut este un kit (50 $) care cuprinde tablite colorate de 20/20 cm, ce sunt incastrate exact ca piesele unui puzzle. Fiecare tablita reprezinta o litera a alfabetului, plus cifrele de la 0 la 9. Copiii folosesc acest joc pentru a-si tapeta camera cu diferite inscriptii, utilizand literele din puzzle, si pentru asta sunt nevoiti sa cumpere periodic alte kituri. Parintii suporta achizitia pentru ca este vorba de un joc care stimuleaza invatarea si care, in acelasi timp, ajuta la protejarea peretilor si a podelei camerei, intrucat spuma este complet lavabila.

Cu acest carucior se poate obtine (dupa acoperirea tuturor cheltuielilor) un profit anual (inainte de plata impozitului) cuprins intre 27.000 si 35.000 $.

Produsul nr.5: uleiuri, esente parfumate si lumanari
Un carucior care propune esente parfumate, sapunuri, creme, obiecte de artizanat indian, oriental si european. Totul vandut cu o rata a profitului care poate ajunge la 900%.
“Love is in the Air” (“Iubirea pluteste in aer”), aceasta este tema celor 17 tarabe apartinand lui Luis Alexander Longa, un intreprinzator in varsta de 27 de ani, originar din Perù, care a lansat primul carucior de acest gen la Miami, in urma cu cinci ani.

Produsele vandute constau in uleiuri si esente parfumate utilizate atat pentru casa, cat si pentru masaje (3-5 $ pentru un articol), esente indiene (intre 5 si 8 $ pentru un articol, in functie de calitate si cantitate), lumanari (1-7 $), sapunuri (6 $), creme pentru piele pe baza de esente parfumate (6-12 $), obiecte de artizanat indian, oriental si european (intre 3 si 40 $), recipiente pentru esente de forma unor elefantei (intre 4 si 15 $).

Luis Alexander este importator direct de produse indiene si producator de uleiuri, vandute atat in forma puternic concentrata (se dilueaza cateva picaturi in uleiuri de floarea-soarelui), cat si ca solutii gata pentru folosinta.

Longa ii stimuleaza pe vanzatori cu prime de 2% din vanzarile efectuate, care completeaza salariul de baza de 5-8 $ pe ora in Statele Unite, in functie de experienta. Un carucior inregistreaza vanzari lunare cuprinse intre 15.000 si 22.000 $ in timpul anului si care ajung la 40.000 $ in noiembrie si decembrie. Aceasta cifra de afaceri permite un profit lunar, dupa acoperirea tuturor cheltuielilor (si inainte de plata impozitului) de circa 4.800 $.

Aceste produse reprezinta cadouri perfecte, la indemana tuturor. Cei interesati de deschiderea unui push-cart “Love is in the Air” trebuie mai intai sa achizitioneze marfa; investitia se situeaza intre 6.000 si 12.000 $, in functie de complexitatea amenajarii.

 



Tags: comertsuaafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Afaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7

de Idei de afaceri
28 Aug 2023
Amplasamentul accesibil, preparatele gustoase si preturile convenabile fac din restaurante o destinatie foarte populara pentru milioane de clienti...

Afacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro

de Bianca Tila
27 Iul 2023
Piata romaneasca out of home reprezinta o industrie care se ridica la 600 de milioane de euro. O treime din aceasta suma a fost generata in...

Cifra de afaceri din comertul cu autovehicule a inregistrat cresteri

de Bianca Tila
17 Mar 2023
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a inregistrat cresteri, pe serie bruta, cu 20%, in luna ianuarie 2023...

Extinderea afacerii. Cum iti finantezi cresterea?

de Idei de afaceri
05 Ian 2023
In general, un partener strategic intra intr-o afacere in scopul de a cumpara in intregime afacerea, fie din prima tranzactie, fie in mai multe etape....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]