Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concepte de magazin inovatoare

de Marian Curelaru 31 Ian. 2014 4643
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

A gasi ideea buna, a indrazni si a inova reprezinta intotdeauna o provocare. Pentru a va ghida in aceasta cautare, cotidianul francez Les Echos a prezentat o selectie de idei indraznete, descoperite si analizate de Anne Brunet-Mbappe*, in lucrarea "Insolitul, motor al inovarii: A te situa in afara tendintei pentru a fi puternic" (Editura Dunod, Colectia "Strategii si Management", 2013).

Va prezentam in continuare doua concepte de magazine atipice provenind din Japonia si din Italia.

Sample Lab: Un magazin in care nimic nu e de vanzare

Intr-un cartier din Tokio exista, din 2007, un magazin numit "Sample Lab". Aici totul este gratuit pentru ca, asa cum sugereaza denumirea, el nu ofera decat esantioane de produse.

Laboratorul de esantioane este un adevarat templu al noutatilor. Pe baza unui abonament anual, la echivalentul a 10 euro, orice client poate alege pana la cinci esantioane la o vizita, apoi trebuie sa raspunda neaparat la un chestionar, prin care sa-si exprime parerea cu privire la fiecare din produsele testate. In plus, abonatii primesc pe smartphone coduri cu bare ale produselor de incercat care sunt puse la dispozitie in "sample lab": cosmetice, in primul rand, dar si alimente, accesorii sau produse vandute de regula prin "teleshopping".

Este evident interesul marketingului pentru un astfel de spatiu. Conceptul denumit in engleza "Tryvertising" sau "Try-Checkmate", imaginat de agentia de marketing Mel Posunetto este cvadruplu:

•    sa implice consumatorul intr-un tip de relatii privilegiate si sa-si creeze fisiere de clienti;
•    sa creeze buzz;
•    sa colecteze direct opiniile utilizatorilor si reactiile lor emotionale;
•    sa-i implice in demersul de imbunatatire a produselor noi.

Materializarea conceptului arata un lucru extrem de interesant, si anume ca multi consumatori sunt gata sa plateasca pentru a testa produse de marca.

Sconto Maxi: Un self service minimalist

In Italia, un concept minimalist a fost pus in practica de un antreprenor in 2008. Magazinul self-service "Sconto Maxi" din Livorno face cu adevarat cumparaturile mai usoare. Aici nu mai ai nevoie sa strabati culoare lungi impingand un carucior. In locul traditionalelor raioane, numeroase si foarte aprovizionate, magazinul prezinta doar cateva exemplare ale celor 2.700 de produse puse in vanzare, expuse pe etajere razlete, intr-un spatiu de doar 250 de metri patrati.

Clientul scaneaza codurile de bare ale produselor care il intereseaza cu un dispozitiv de citire optic care ii si inregistreaza comanda. Dupa ce a terminat alegerea produselor dorite, el poate sa-si recupereze cumparaturile pregatite de o operatoare in partea din spate a magazinului.

Conceptul inedit aduce un castig de timp pentru client, dar si avantaje importante pentru comerciant: o suprafata de vanzare redusa la minimum, o logistica simplificata si micsorarea drastica a riscurilor de furturi.


* Anne Brunet-Mbappe este cercetator, profesor de creativitate la Novancia Business School, din Paris.





Tags: distributiemagazineidei insolitesample labesantioanemarketingself service

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Europa redescopera magazinele fizice

de Bianca Tila
28 Oct 2024
Cumparaturile online au condus la inchiderea multor magazine fizice, punand sub semnul intrebarii viitorul mall-urilor. Totusi, in Europa exista...

Magazinele in miniatura - masinute de facut bani pentru afacerile dvs.

de Marinache Horia Cristian
02 Sep 2015
De la lasagne la cartile de vizita, aflati cum sa exploatati boom-ul distribuitoarelor automate si al aparatelor care sporesc rentabilitatea afacerii...

Folosindu-si experinta de angajat si-a deschis propria afacere de distributie a adezivilor si uneltelor

de Idei de afaceri
30 Sep 2014
Daniel Horvat, 29 de ani, a lucrat mai bine de sapte ani ani in domeniul consumabilelor si, folosidu-si experienta capatata ca angajat, anul trecut...

Servicii de transport si distributie - Viitoarea ta sursa de bani!

de Matei Antonescu
12 Iul 2013
Firma de transport si distributie ramane una dintre cele mai profitabile afaceri! Discutam despre o afacere care se poate dezvolta in mod optim si pe...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]