Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Consiliul Concurentei: Autoritatile responsabile nu iau masuri pentru crearea de noi locuri de parcare

de Florin Amariei 24 Sep. 2019 2436
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un comunicat eliberat de Consiliul Concurentei (CC) arata ca autoritatile responsabile nu iau masurile necesare pentru crearea de noi locuri de parcare.

Aceasta este una dintre concluziile analizei derulate de CC pe piata serviciilor de parcare publica cu plata la nivelul municipiilor resedinta de judet Brasov, Constanta, Iasi, Timisoara, Cluj-Napoca si Craiova.
 
La nivelul municipiilor resedinta de judet analizate, in cinci cazuri (Iasi, Sibiu, Constanta, Drobeta-Turnu Severin si Targu Jiu) sunt peste trei autoturisme inmatriculate pe un loc amenajat pentru parcare, cea mai dificila situatie regasindu-se la Iasi, cu peste 11 autoturisme inmatriculate pe un loc amenajat pentru parcare. Cel mai bine se situeaza municipiile Timisoara, Brasov si Pitesti, unde exista un loc amenajat pentru parcare pentru mai putin de doua autoturisme inmatriculate.
 
Autoritatile administratiei publice municipale infiinteaza, organizeaza, coordoneaza, reglementeaza serviciile publice de parcare, stabilirea amplasamentelor facandu-se impreuna cu Politia Rutiera.
 
Astfel, administratiile publice municipale decid daca gestioneaza in mod direct serviciile publice de parcare sau deleaga gestiunea unor operatori (cu capital public, privat sau mixt) prin negociere directa sau prin licitatie publica, incasand redeventa de la acestia.
 
In cazul municipiilor resedinta de judet Cluj-Napoca, Craiova si Iasi autoritatile publice municipale gestioneaza direct parcarile publice.
 
Cu exceptia municipiilor Brasov, Piatra-Neamt si Resita - in cazul carora gestiunea serviciilor de administrare a parcarilor s-a atribuit prin licitatie publica, in cazul municipiilor Constanta, Timisoara, Focsani si Ramnicu Valcea, gestiunea serviciilor de administrare a parcarilor s-a atribuit direct unor operatori infiintati de autoritatile administratiei publice locale.
 
Astfel, concurenta intre furnizorii/prestatorii de servicii de parcare se poate manifesta doar cu ocazia derularii procedurilor de achizitie publica pentru desemnarea operatorilor care vor administra parcarile.
 
In urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca, in unele cazuri, durata contractelor de delegare a gestiunii/concesiune pentru servicii de parcare este foarte mare, existand si posibilitatea de prelungire.
 
De exemplu, in cazul municipiului Constanta durata contractului este de 30 de ani, la Timisoara este de 11 ani, prelungit apoi cu inca 5, iar la Resita de 10 ani.
 
In municipiul Brasov, parcarile publice cu plata sunt exploatate, in baza unei negocieri, de o firma care exploateaza parcarile publice cu plata din oras din anul 2000, deoarece procedura de achizitie publica initiata in 2017, in vederea delegarii gestiunii prin concesionare pentru o durata de 10 ani, nu a fost finalizata, fiind contestata.
 
In aceste conditii, pe perioada derularii contractului, piata este inchisa pentru concurenta. Ca urmare, Autoritatea de concurenta recomanda autoritatilor publice locale sa compatibilizeze contractele si sa le limiteze la o perioada de 5 ani, incadrandu-se astfel in recomandarile legale (HG nr. 955/2004) si sa evite prelungirea nejustificata a duratei contractului de delegare a gestiunii/concesiune.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: consiliul concurenteilocuri de parcaremasiniadministrare

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Consiliul Concurentei: Ceres Pharma preia Dacia Plant

de Bianca Tila
13 Feb 2023
Belgienii de la Ceres Pharma, cu operatiuni economice si in Romania, au primit aprobare pentru preluarea Dacia Plant. In urma analizei realizate,...

Uber are planuri mari: Se afla in discutii cu companii producatoare de masini

de Bianca Tila
20 Ian 2023
Uber discuta cu companii producatoare de masini pentru dezvoltarea unor mici vehicule electrice optimizate pentru oras. In acest sens, masinile...

Piata certificatelor de poluare, extinsa la nave, masini si termoficare

de Florin Amariei
01 Iul 2021
Uniunea Europeana (UE) extinde piata certificatelor de poluare la nave, masini si termoficare. Executivul comunitar va propune luna viitoare cea...

Romania se implica in realizarea de baterii pentru masini electrice

de Florin Amariei
17 Iun 2019
Romania se alatura initiativei europene pentru realizarea de baterii pentru masini electrice. Cum? Prin redeschiderea minelor si prin oferirea de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]