de Bianca Tila
08 Nov. 2024
133
Alegerea unei platforme pentru magazinul tau online o putem asocia cu fundatia casei. Daca aceasta nu este construita corespunzator, atunci casa se va prabusi, asa trebuie sa privim si alegrea platformei potrivite pentru un magazin online.
Un punct de plecare il dicteaza valoarea pe care o obtine afacerea ta de la un serviciu de gazduire. Fiecare platforma ofera caracteristici, beneficii si costuri diferite, insa alegerea platformei incompatibile poate conduce la bugete irosite, costuri suplimentare si oportunitati ratate.
Stiu, am intrat direct in paine cu cateva puncte cheie, insa trebuie sa constientizati cata importanta are aceasta decizie si cat de mult va cantari pe viitor. Gandirea atenta la alegerea platformei potrivite va poate aduce mai multe beneficii decat credeti. Printre acestea se numara crearea unei prezente online de incredere, o experienta constanta a utilizatorului, generarea rapida de clienti potentiali si cresterea rentabilitatii investitiei.
La inceput, cand iti infiintezi un magazin de comert electronic, ideea de baza este sa proiectezi o experienta online placuta care sa implice vanzari indiferent de locatia clientilor.
O platforma de comert electronic ofera posibilitati multiple, nu este doar un instrument pentru realizarea vanzarilor online. Platforma online trebuie privita ca pe un ecosistem ce sprijina si controleaza situatia afacerii voastre.
Cum sa alegi cea mai buna platforma pentru magazinul tau online
Securitatea
Platformele de comert electronic trebuie sa protejeze clientul, asigurandu-le confidentialitatea si protectia datelor. In acest sens, asigurati-va ca platforma pe care o alegeti are functii pentru prevenirea fraudei, copii de siguranta ale datelor si conformitatea legislatiei in vigoare.
Capacitati de SEO
Majoritatea cumparatorilor online isi incep activitatea cu un simplu search pe un motor de cautare. Acest punct trebuie sa reprezinte o prioritate atunci cand alegeti o platforma de comert electronic, avand in vedere ca va puteti optimiza cu usurinta continutul pentru cautare. Aceasta functie include totul, de la adrese URL si metadate pana la adaugarea de blogg-uri si recenzii ale clientilor.
Design site web receptiv
Conform unei cercetari Google, 46% dintre clienti utilizeaza smartphone-uri pe parcursul achizitiei.
In acest sens, magazinele moderne online ar fi bine sa adopte un design web receptiv pentru platformele lor. Acest lucru te scuteste de problemele de a lucra pe mai multe site-uri web. Cu ajutorul unui design web, site-ul magazinului poate fi accesibil pe orice dispozitiv, inclusiv laptopuri, smartphone-uri si tablete.
Scalabilitate
Magazinul online are nevoie de scalabilitate, mai ales daca doriti sa va dezvoltati in viitor.
Chiar daca, la inceput, afacerea este mica, trebuie sa va asigurati ca platforma online se poate extinde odata cu afacerea voastra.
Marketing omnicanal
Marketingul omnicanal reprezinta un mod eficient de a ajunge la clienti si de a stimula vanzarile. Un lucru de subliniat referitor la clientii moderni este ca acestia sunt deja obisnuiti cu o experinta omnicanal.
In acest sens, platforma pe care o selectati trebuie sa permita utilizarea diferitelor canale si la randul tau, sa cresti implicarea clientilor, ratelor de conversie si veniturile.
Proprietatea de gazduire si platforma
Platformele de comert electronic pot fi auto-gazduite sau pe cloud. Un prim pas este sa gasiti gazduirea si va ocupati de instalare, avand grija de actualizari singuri. Acest fapt poate deveni costisitor uneori, totusi un avantaj poate fi controlul mai mare asupra platformei online si managementul eficient de securitate.
O platforma gazduita in cloud poate fi obtinuta prin solutii precum AWS - Amazon Web Services, ceea ce inseamna ca platforma gestioneaza timpul de functionare al marcii. In ceea ce priveste costurile, acestea sunt mai mici, iar suportul pentru clienti este mai bun, insa veti avea mai putin control asupra serverelor.
Costul de proprietate
Pretul este unul dintre primele aspecte ce trebuie luate in considerare atunci cand evaluam fiecare platforma. Indiferent de dimensiunea afacerii, trebuie sa intelegeti costul total al fiecarei platforme.
Majoritatea platformelor vor avea o taxa lunara. Exista costuri de procesare asociate fiecarei platforme. Nu va recomand sa sacrificati lucruri de care aveti nevoie pentru un pret mai mic. Cantariti argumentele pro si contra pentru a obtine cea mai buna valoare pentru bugetul vostru.
In acest calcul, includeti modul in care clientii vostri vor plati pentru produse - ajuta la evaluarea costurilor de oportunitate. Unele platforme nu ofera plati prin furnizori terti precum PayPal. Astfel, poate fi un inconvenient urias pentru clientii vostri si o frustrare care poate conduce la abandonarea cosului de cumparaturi.
Pentru a fi mai clar, va puteti orienta cu ajutorul intrebarilor de mai jos:
- Care sunt taxele de licenta ale platformei?
- Exista costuri tranzactionale/pe baza de comisioane?
- Cat dureaza contractul?
- Care sunt costurile de gazduire?
- Care sunt costurile unice si de abonament pentru suplimente?
- Cat costa dezvoltarea si implementarea estimate?
- Care sunt costurile de intretinere?
- Care este durata de viata estimata?
- Care este costul anual estimat al platformei?
Integrari
Integrarile si pluginurile sunt factori critici atunci cand evaluati platformele. Nu toate ofera fiecare integrare, asa ca asigurati-va ca intelegeti cerintele afacerii voastre pentru a evalua corect caracteristicile disponibile oferite.
Unele dintre cele mai populare pluginuri sunt:
- Contabilitate - furnizeaza informatii financiare, precum vanzari, impozite, venituri si profituri
- Marketing prin e-mail - pastrati legatura cu clientii
- Programe de fidelizare a clientilor - permite recompensarea clientilor pentru utilizarea produselor si achizitiile repetate
- Plata si expediere - procesarea platilor si livrarea produselor vor fi simple si precise
- Instrumente digitale - faciliteaza integrarea usoara cu instrumente precum sistemele de automatizare a marketingului, permite personalizarea suplimentara
Teme si experienta utilizatorului
Consumatorii moderni nu cauta doar sa cumpere produse, ci vor sa achizitioneze in medii captivante. O tema defineste designul magazinului vostru online, iar majoritatea platformelor ofera o varientate de optiuni din care sa alegeti.
Unele teme sunt gratuite, in timp ce altele sunt premium si necesita o taxa suplimentara pentru utilizare. Investitia se merita, daca este sa privim efectul site-ului, totul va iesi in evidenta, mai ales in fata concurentei.
Functionalitatea magazinului si usurinta in utilizare
Este esential sa luati in calcul caracteristicile si functiile platformei, precum incarcarea in bloc a produselor, clasificarea, functiile avansate (wishlist), optiunile de livrare si filtrele dinamice (interval pret, culoare, dimensiune).
Pentru a fi mai simplu, las mai jos cateva puncte de bifat:
- Puteti crea diferite categorii si puteti mapa cu usurinta produsele?
- Platforma va permite sa mapati alte optiuni de expediere cu produse individuale?
- Puteti incarca in bloc imagini de produse de inalta rezolutie?
- Puteti crea variatii si combinatii de produse in functie de culoare, marime etc.?
Personalizare
Cele mai bune platforme de comert electronic sunt echipate cu un motor de recomandare care arata in mod dinamic cumparatorilor articolele de cumprat pe baza unor criterii care includ:
- Date demografice: varsta, sex, locatie etc.
- Psihografie: interes, personalitate, stil de viata
- Context: include tipul de dispozitiv, ora din zi, vremea, locatia etc.
- Comportament: articole vizualizate recent, cautari curente, produse din carucioarele abandonate
- Istoric: achizitii anterioare, interactiuni vechi prin e-mail, membru al programului de fidelitate
Unele dintre cele mai importante platforme si tehnologii de comert electronic in functie de cota de piata la nivel global sunt Squarespace Online Stores, WooCommerce, Wix Stores, Amazon, Shopify si Magento. Cu toate acestea iti las si altele mai jos:
- Square
- Ecwid
- Shift4Shop
- Weebly
- BigCommerce
- Bigcartel
Fiecare platforma ofera o gama larga de caracteristici unice si puteti alege in functie de diferitele consideratii care se aplica businessului vostru.
Cautati o platforma care investeste continuu in tehnologia sa si care ramane in fruntea concurentei. Platformele de comert online pot fi mult mai mult decat un simplu spatiu de mijloc de a va vinde produsele. Acestea sunt instrumente importante folosite in accelerarea si consolidarea companiei catre viitor.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: platformacomert electronicmagazin online