Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se organizeaza contabilitatea unei firme mici

de Idei de afaceri 15 Mar. 2024 973
Cum se organizeaza contabilitatea unei firme mici
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Trebuie clarificate doua aspecte de baza si anume ce este contabilitatea si ce este o „firma mica”.

Contabilitatea este o activitate specializata in masurarea, evaluarea, cunoasterea, gestiunea si controlul activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, precum si a rezultatelor obtinute din activitatea societatilor comerciale, societatilor/companiilor nationale, regiilor autonome, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, societatilor cooperatiste si celorlalte persoane juridice.
 
In acest scop, contabilitatea trebuie sa asigure inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea, publicarea si pastrarea informatiilor cu privire la pozitia financiara, performanta financiara si alte informatii referitoare la activitatea desfasurata, atat pentru cerintele interne ale acestora, cat si in relatiile cu investitorii prezenti si potentiali, creditorii financiari si comerciali, clientii, institutiile publice si alti utilizatori.
 
Mai simplu spus contabilitatea este o modalitate standardizata de evidenta a unor operatiuni economice care sa permita celui ce le desfasoara sa aprecieze daca merita efortul muncii sale, iar altor utilizatori sa aprecieze daca sunt indeplinite obligatiile catre statul roman sau dacp afacerea merita cumparata la un moment dat.

O “firma mica” din punct de vedere contabil este considerata o persoana care in exercitiul financiar precedent a inregistrat cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro.
 
Incadrarea in criteriile prezentate se efectueaza pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale, respectiv a balantei de verificare, incheiate la finele exercitiului financiar precedent, utilizandu-se cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data incheierii aceluiasi exercitiu financiar.
 
Nivelul indicatorilor se poate modifica numai prin hotarare a Guvernului. In organizarea contabilitatii unei firme mici trebuie sa se aiba in vedere ca detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si efectuarea de operatiuni economico-financiare, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.

Persoanele care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 10 ani. Persoanele au obligatia sa asigure autoritatilor fiscale accesul la datele pastrate pe suporturi tehnice.
 
Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective. Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
 
Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor autorizati din Romania.
 
In cazul „firmelor mici” contabilitatea poate fi organizata si condusa dupa cum s-a mentionat mai sus sau pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situatie in care raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestor persoane fizice.
 
Raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine.

In cazul in care contabilitatea este condusa pe baza de contract de prestari de servicii, incheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili ti Contabililor autorizati din Romania, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora, potrivit legii si prevederilor contractuale.
 
In cazul „firmelor mici” raspunderea pentru organizarea contabilitatii revine acestora.
 
Conducerea contabilitatii se poate efectua de catre aceste persoane, situatie in care raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora. In cazul in care contabilitatea este condusa de catre un director economic, contabil sef, persoane autorizate membre CECCAR sau pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit
 
Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestor persoane, potrivit legii si prevederilor contractuale.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: contabilitatefirma micabusiness

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Afaceri la domiciliu. Beneficiile administrarii unui business de acasa

de Idei de afaceri
30 Ian 2024
Exista beneficii importante si unul dintre acesta se refera la cheltuieli reduse in comparatie cu cele necesare pentru inchirierea sau achizitionarea...

PMB si CNIPMMR deschid Bucharest Business Agency

de Florin Amariei
03 Mar 2021
Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) si Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) deschid Bucharest...

Ce hobby-uri poti transforma intr-un business de succes

de Camelia Diaconu
07 Ian 2020
Sa iti transformi pasiunea intr-un business inseamna sa depui efort ca lucrurile sa atinga perfectiunea. Poti dezvolta un business de succes doar...

Pasiune transformata in business - 3 idei profitabile

de Camelia Diaconu
05 Feb 2020
Se spune ca atunci cand muncesti pentru tine ai intotdeauna mai multa energie de munca, decat in momentul in care esti angajat pentru altcineva. Daca...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]