Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Europa redescopera magazinele fizice

de Bianca Tila 28 Oct. 2024 74
Europa redescopera magazinele fizice
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cumparaturile online au condus la inchiderea multor magazine fizice, punand sub semnul intrebarii viitorul mall-urilor. Totusi, in Europa exista semnale ca magazinele fizice sunt din nou la moda.

O analiza Reuters arata ca magazinele fizice au un rol important in stimularea vanzarilor online.
 
Retailerii europeni investesc in magazinele fizice pentru stimularea vanzarilor online si a celor offline, in conditiile in care se confrunta cu o concurenta sporita din partea gigantilor de comert electronic, precum Shein.

Retailerii europeni vor sa profite de revenirea apetitului oamenilor pentru mersul la magazin, dupa ce s-au incheiat restrictiile introduse in perioada pandemiei.

Un magazin fizic are nevoie de un plan de afaceri bine pus la punct. Descopera ghidul nostru si profita de reducerile de pana la 80%...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
Datele furnizate de Euromonitor, companie de cercetare de piata, arata ca numarul total de magazine din Europa este in scadere usoara, de la 4,92 milioane in 2022, pana la 4,90 milioane in 2023. Suprafata totala de vanzare a magazinelor, masurata in metri patrati, a inregistrat cresteri cu aproape 1% si prognozele arata ca ar urma sa se majoreze cu 2,7% in 2028, fata de 2022.
 
Retailerii au remarcat ca este dificil sa si pastreze clientii fara o anumita forma de contact direct cu ei, spune Thomas Joekel, manager de portofoliu la Union Investment, care detine actiuni la LVMH si Adidas. "Asta este mai usor de facut daca ai un magazin fizic si nu doar comert electronic. In cazul e-commerce poti doar sa vezi o poza dar nu poti sa simti, nu poti mirosi, nu poti sa vorbesti cu cineva asa ca este mult mai dificil sa fii optimist sau entuziasmat despre o marca", spune Thomas Joekel.
 
Retailerii de articole sportive au inregistrat o cerere crescuta pentru produse precum incaltaminte pentru alergare, pe masura ce oamenii au inceput sa profite de posibilitatea de a iesi afara din casa dupa pandemie.
 
Decathlon, retailer francez de articole sportive, a deschis 80 de magazine in acest an, conform directorului global responsabil de relatia cu clientii Celine Del Genes. Acest fapt duce numarul total de outlet-uri la aproximativ 1,700 la nivel global.
 
Cisalfa, retailer italian care vinde articole sportive (ghete de fotbal Nike, tricouri Under Armour) in aproximativ 160 de magazine din Italia, vrea sa deschisa sau sa modernizeze aproximativ 10 magazine in acest an. Compania s-a extins si in Germania cu 75 de magazine, odata cu recenta achizitie a SportScheck, care i-a adus 25 de magazine la reteaua sa din tara. 
 
Adam Cochrane, analist Deutsche Bank, estimeaza ca existenta unui magazin fizic poate creste vanzarile online cu 10% pana la 20% intr-o zona care acopera o calatorie de 20 de minute in jurul magazinului, pentru ca majoritatea clientilor prefera o abordare de tip multi-channel. 
 
"Sunt dovezi concrete, in ambele sensuri, ca deschiderea unui magazin creste vanzarile online in apropierea magazinului. Si, invers, daca inchizi un magazin exista dovezi ca nu recuperezi complet toate acele vanzari, fie online, fie prin transferul catre un alt magazin", a precizat Adam Cochrane.
 
Decathlon are hub-uri dedicate repararii sau inchirierii de echipamente in zonele unde clientii pot prcatica sporturi. "Magazinele au elemente noi precum showroom-uri sau statii de descoperire care integreaza elemente fizice si digitale, pentru a facilita explorarea, analiza si compararea produselor", a spus Celine Del Genes.

Un magazin fizic are nevoie de un plan de afaceri bine pus la punct. Descopera ghidul nostru si profita de reducerile de pana la 80%...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
La un mall din Roma, Decathlon a amplsat doua mese de tenis in apropiere de intrarea in magazin unde oamenii pot juca gratuit tenis de masa.
 
Proprietarul marcii Zara, Inditex, ofera camere de proba pentru grupuri, unde mai multi prieteni pot proba haine. Camerele de proba au si ecrane astfel ca acestia pot solicita personalului articole de diferite marimi sau stiluri.
 
Retailerul online Zalando are deja 15 magazine fizice (in Germania) si un altul este construit in prezent la Freiburg. La fel ca si alti retaileri, Zalando se lupta cu o concurenta in crestere din partea grupului chinez Shein. Acest retailer online, cu sediul la Singapore, a adoptat o strategie conform careia deschide magazine in orasele din Europa si Marea Britanie, care se inchid insa dupa cateva zile.
 
In acest sens, expertii din industrie spun ca cei care cumpara prefera atingerea umana si comoditatea oferite de faptul ca pot achizitiona imediat un articol dintr-un magazin online. "Unii oameni vor doar sa cumpere un tricou si sa mearga la o petrecere sau la scoala. Daca trebuie sa astepti doua saptamani pentru asta, este mult prea mult", spune Thomas Joekel.


Bianca Tila de Bianca Tila
Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.

Tags: magazin fiziceuroparetailer

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Robinhood lanseaza transferuri de criptomonede in Europa

de Bianca Tila
02 Oct 2024
Robinhood, platforma de investitii pentru persoane fizice, a anuntat ca ofera clientilor din Europa posibilitatea de a transfera criptomonede in si...

Samsung lanseaza un nou program in Europa, Self Repair

de Bianca Tila
20 Iun 2023
Samsung lanseaza programul "self repair" in Europa. Cu ajutorul acestuia, utilizatorii pot incerca sa-si repare singuri dispozitivele stricate....

ACEA: Piata auto din Romania a afisat cea mai mare crestere din Europa

de Bianca Tila
21 Mar 2023
Vanzarile de autoturisme in Europa au inregistrat cresteri si in luna februarie, pentru a saptea luna la rand. Piata auto din tara a avut cel mai...

Romania, a 5-a piata de asigurari din din Europa Centrala si de Est

de Florin Amariei
09 Dec 2019
UNSAR arata ca in tara noastra exista un potential urias pentru afacerile din domeniul asigurarilor, intrucat potentialul acestui business nu a fost...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]