de Idei de afaceri
30 Apr. 2024
1792
Daca intrati intr-un supermarket sau in orice magazin de dimensiuni relativ mari, veti observa la vanzare niste produse simple si foarte atragatoare: lumanarile de interior – decorative sau aromatizate.
In cazul lumanarilor de interior, elementul esential este aspectul: lumanarile decorative pot avea practic orice forma – un globulet, un ou de Paste, un Mos Craciun, un fruct, un animal etc. – si chiar in asta consta atractivitatea lor.
La cele aromatizate conteaza mai putin aspectul si mai mult utilitatea (prin ardere, ele raspandesc un miros placut, care parfumeaza atmosfera), din acest motiv ele pot fi simple recipiente – cutiute din tabla sau paharele din ceramica – in care se fixeaza un fitil si se toarna un amestec de ceara, coloranti si uleiuri eterice.
Amplasate intr-un loc discret din locuinta, ele isi indeplinesc in mod eficient rolul mentionat mai sus, anume acela de a raspandi in aer o aroma placuta si relaxanta.
Lumanarile de interior se bucura de un succes incontestabil. Ele se vand, practic, in tot timpul anului, deoarece placerea de a avea o lumanare-bibelou sau nevoia de a simti un miros placut in incapere (mai ales atunci cand aveti musafiri) nu sunt legate de vreun moment anume.
Si, in mod logic, aceste vanzari cresc in perioada sarbatorilor de iarna sau de zile precum 1 si 8 Martie, cand toata lumea alearga dupa cadouri mai mult sau mai putin simbolice.
Productia de lumanari de interior este, asadar, o afacere. Iar estetica si utilitatea acestor produse nu sunt singurele argumente pentru a va determina sa demarati o asemenea activitate.
Astfel, procesul de productie este foarte simplu si interesant (unora le poate parea chiar o joaca); spatiul necesar nu ridica niciun fel de probleme, fiind suficienta chiar si o bucatarie ceva mai mare; investitia initiala este accesibila oricui, pentru ca nu e nevoie de echipamente, ci doar de un modest set de ustensile. Si, in fine, un argument foarte important ar fi urmatorul: majoritatea lumanarilor care se gasesc deja pe piata sunt din import.
De ce nu ati schimba dumneavoastra aceasta situatie, venind cu o oferta autohtona atragatoare pe aceasta piata insuficient exploatata?
Cum se realizeaza o lumanare?
In primul rand, se recomanda sa incepeti aceasta afacere ca un hobby, deoarece nu are rost sa investiti intr-un atelier in adevaratul sens al cuvantului pana nu stapaniti la perfectie procesul de productie.
Din acest motiv, bucataria este, in general, cel mai potrivit spatiu pentru confectionarea lumanarilor. Aici gasiti o sursa de caldura, apa curenta si, nu in ultimul rand, o masa, lucruri care va permit sa lucrati in siguranta si confort.
Dezavantajul il constituie faptul ca veti face un oarecare deranj in acest spatiu in care mai trebuie sa si gatiti si, eventual, sa mancati. Fabricarea lumanarilor produce destul de multa mizerie si va fi nevoie sa acoperiti masa de lucru si podeaua cu ziare, folie de aluminiu sau hartie-pergament.
Folia de aluminiu si hartia-pergament sunt cele mai indicate, deoarece stropii de ceara care sar accidental se pot indeparta usor, fara a lasa urme. Se poate lucra si la o masa amplasata intr-o curte, ceea ce constituie o varianta foarte practica in zilele cu vreme buna.
Foarte pe scurt, procedeul este urmatorul: intr-o matrita (metalica, de obicei) se fixeaza un fitil de bumbac, dupa care matrita se umple cu un amestec de parafina, ceara, acid stearic, coloranti si arome.
Amestecul se lasa sa se raceasca si sa se intareasca, apoi se extrage din matrita, ceea ce rezulta fiind o frumoasa lumanare care copiaza forma matritei.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: lumanarilumanari handmadeafaceri profitabileafaceri de succesafaceri cu lumanarilumanari decorativelumanari aromatizate