de Bianca Tila
29 Iun. 2022
986
Aproximativ 50% dintre companii vor sa faca investitii din bugetele lor de tehnologie in Inteligenta Artificiala. Un nou studiu global realizat de Accenture arata ca doar 12 % dintre companii utilizeaza Inteligenta Artificala, in timp ce majoritatea organizatiilor inca experimenteaza cu tehnologia.
Studiul realizat de Accenture "The Art of AI Maturity: Advancing from Practice tol Performance" prezinta diverse strategii pentru implementarea Inteligentei Artificiale. De asemenea, introduce un nou tip de indice care exprima maturitatea AI a companiilor pe o scara de la 0 la 100.
Maturitatea AI se refera la gradul in care companiile concureaza, depasinsu-si competitorii intr-o combinatie de capacitati fundamentale si diferentiate. Capacitatile au in componenta lor date, Inteligenta Artificiala si cloud, in timp ce strategia organizationala este formata din conceptul AI responsabil, sprijinul executivilor, talentul si cultura.
Majoritatea companiilor sunt AIExperimenters (63%) si au un scor de maturitate Ai de 29, abia atingandu-si potentialul de Intelgineta Artificiala.
"Credem ca fiecare parte a fiecarei afaceri trebuie sa fie transformata de tehnologie, date si Inteligenta Artificiala, in unele cazuri ducand la o reinventare totala a companiei. AI Achievers le arata colegilor lor ce este posibil atunci cand eliberezi intregul potential al talentului si al tehnologiei, lucrand in tandem, sustinut de o viziune clara si de un angajament pentru schimbare.
Dar chiar si acest grup, cel mai matur, are mult loc de crestere. Si in timp ce majoritatea industriilor au AI Achievers, acestea variaza foarte mult in ceea ce priveste gradul de maturitate al AI in general si salturile pe care le vor face", a declarat Sanjeev Vohra, lider global pentru Applied Intelligence la Accenture.
Stadiul actual si viitor al maturitatii inteligentei artificiale in functie de companie se deruleaza astfel:
- Firmele de tehnologie - scor ridicat de maturitate de 54, urmeaza sa creasca moderat pana la 60 in anul 2024 si le va pozitiona in topul maturitatii AI in toate industriile
- Constructorii si furnizorii de automobile - in prezent au un scor de maturitate de 39, cu potential de crestere in doi ani la 57, mizand pe o crestere mare a vanzarilor de vehicule cu AI care se conduc singure
- Companiile de retail - scor de 38 in prezent, se estimeaza o crestere pana la 54 in anul 2024. Se preconizeaza ca acestea vor manifesta un angajament fata de transformarea AI, comparativ cu alte industrii. Compania Wafgreens Boots este un exemplu bun deoarece a renuntat la datele traditionale, inlocuindu-le cu date si analize avansate in cloud. In ceea ce priveste Inteligenta Artificiala, aceasta companie a construit 100 de produse de AI de mare valoare ce ajuta la realizarea profilurilor detaliate ale clientilor si la optimizarea inventarului si preturilor.
Impactul AI asupra companiilor este in crestere si procesul de implementare se accelereaza. In cadrul conferintelor, cele mai mari companii din lume au discutat despre AI ca fiind o forma de cresterea a rezultatelor financiare. Investitiile in acest sector sunt in crestere, fapt dovedit in 2021 cand 19% dintre companiile analizate au utilizat peste 30% din bugetele lor de tehnologie pentru proiecte AI. Se estimeaza ca pana in anul 2024, procentul organizatiilor care investesc in AI va creste la 49%.
"Adoptarea inteligentei artificiale la scara larga si incorporarea ei mai profunda in toate aspectele afacerii nu mai este o alegere, ci o necesitate si o oportunitate cu care se confrunta fiecare industrie, organizatie si lider. (...) In timp ce stiinta inteligentei artificiale este revolutionara, valorificarea ei pe deplin este o arta pe care liderii trebuie sa o practice in mod continuu.
Raportul nostru ofera recomandari aplicabile despre cum sa cresti nivelul de maturitate AI pentru a te alatura grupului AI Achievers", a declarat Vohra
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: inteligenta artificialaaiinvestitii inteligente