Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O afacere fara de care azi nu se poate - medierea

de Zenobia Badescu 14 Oct. 2014 3260
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Toti cei care se adreseaza instantelor de judecata au observat ca primesc un termen pentru a gasi cea mai buna varianta de solutionare amiabila, cu ajutorul unui mediator. Medierea este o profesie liberala iar pentru a o practica nu ai nevoie de cunostinte juridice ci ai nevoie de o buna comunicare, un curs si empatie.

Cand si-a propusa sa demareze propria afacere, Delia Daniu din Bucuresti si-a ales sa se ocupe de ceea ce stia cel mai bine - medierea de leasing. Biroul ei de mediere, “Mediatorul de Leasing”, a luat fiinta, asa cum ne-a explicat, “tocmai din nevoia existentei unui liant intre client / utilizator si societatile de leasing, avand o experienta de peste 7 ani de zile in relatia cu clientii si monitorizarea contractelor de leasing.”

Idei de Afaceri: Care au fost pasii esentiali pentru demararea acestei activitati noi dar necesare (conform Legii Medierii), piedici, greutati?

Delia Daniu: Primul pas l-a reprezentat absolvirea cu brio a cursului de Formare de Mediatori, organizat de Human Toolkit in Bucurestisi avand-ul ca Senior Trainer pe domnul Mihai Munteanu – CEO al companiei. Desi un astfel de curs nu dureaza foarte mult (aproximativ 14 zile), este un curs intensiv, bazat in special pe practica.

Am facut foarte multe studii de caz, in care fiecare cursant trecea prin postura mediatoruluisi era pus in fata unor spete foarte diferite, astfel incat sa dobandeasca si sa isi dezvolte mai mult abilitatile necesare. Bineinteles, formarea ca mediator nu se opreste dupa absolvirea cursului, ci presupune o formare continua, atat prin participarea la alte cursuri catsi la diversele conferinte organizate in domeniu.  

In momentul in care am decis sa ma acreditez, am urmat intreaga procedura expusa pe site-ul Consiliului de Mediere. Procedura in sine nu este una greoaie, intrucat lista de documente necesare este foarte bine detaliata iar la depunerea dosarului la Consiliul de Mediere ai un consilier dedicat care te indruma pentru finalizarea dosarului.

In schimb, de la depunerea dosaruluisi pana la primirea efectiva a documentelor au trecut cam 3 luni de zile (ce-i drept am prins in 2012 si perioada de vacanta, si poate si acest lucru a contat).
 
Punctul urmator a fost inscrierea la Administratia Financiara, procedura pentru care a trebuit sa ma documentez destul de bine si pentru care am primit si informatii de la firma de formare mediatori. Ca in orice domeniu, conteaza sa ai persoane cu experienta care sa te invete ce trebuie sa faci, mai ales daca nu ai mai trecut prin aceste proceduri.

Din punct de vedere contabil, un mediator isi poate tine si singur contabilitatea in partida simpla insa, recunosc, am apelat pentru acest serviciu la un contabil autorizat. El depune toate declaratiile la termen si este tot timpul la curent cu modificarile in acest domeniu. Un om poate face multe, dar cel mai bine face lucrurile la care se pricepe si, in cazul meu, este vorba de mediere.  

In momentul in care am depus toate actele pentru acreditare stiam faptul ca era deja in discutie propunerea legislativa conform careia informarea cu privire la avantajele medierii va deveni obligatorie in scurt timp, ceea ce s-asi intamplat in 15 februarie 2013, cu completarea privind penalitatea de respingere a dosarelor depuse in instanta din 01 august 2013, in cazul in care procedura de informare nu este indeplinita.  

Pana de curand, cand medierea a devenit mult mai promovata pe toate canalele media, o bariera importanta o reprezenta faptul ca foarte putina lume auzise de aceasta procedura si oamenii erau destul de reticenti. Usor, usor insa, s-a dovedit ca este o procedura mult mai rapida si eleganta de solutionare a conflictelor si oamenii incep sa apeleze cu mult mai multa incredere.  

Idei de Afaceri: Care au fost elementele necesare construirii biroului de mediere: experienta, investitii, personal, sediu?

Delia Daniu: In primul rand, pentru autorizarea ca mediator dupa absolvirea cursurilor, a trebuit sa fac dovada unui spatiu in care imi desfasor activitatea profesionala (un spatiu cu minimum doua birouri, necesare in cazulsedintelor separate din cadrul procedurii de medieresi care sa asigure deplina confidentialitate a discutiilor purtate, darsi un ambient placut)si bineinteles, sa am minimum 3 ani de vechime in munca.  

Experienta se castiga intotdeauna in timp. Tocmai din acest punct de vedere m-am decis sa pornesc la drum intr-un domeniu pe care il cunosc foarte bine, cel al leasing-ului.  

In ceea ce priveste investitiile, acestea se fac constant in orice business, cu atat mai mult la inceput de drum. inainte de toate, vii cu bani de-acasa. Cele mai importante investitii au fost in promovarea medieriisi a mea, ca mediator de nisa.

Dupa primele proceduri, deja recomandarile vin de la sine daca oamenii sunt multumiti. In acest sens, chiar ma mandresc sa spun ca toate medierile pe care le-am sustinut pana in prezent (si nu doar in domeniul leasing-ului) s-au finalizat cu Acord, partile ajungand la o solutie comuna, reciproc avantajoasa.  

De asemenea, foarte importanta este investitia in dezvoltarea mea personala si va fi o prioritate constanta.
Detalii: http://mediatoruldeleasing.ro

Ai hotarat sa devii mediator?
 
1. In primul rand este nevoie sa urmezi un curs de mediator avizat de Consiliul de Mediere si de catre CNFPA.
 
2. Urmeaza pregatirea dosarului pentru autorizare ca mediator. Pentru a putea functiona in forma de exercitare a profesiei aprobata de CM.


Tags: afaceriafacereidei de afacerimedieremediatormediator de leasing

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

De ce spalatoria auto self-service este o idee buna de afacere

de Idei de afaceri
01 Mar 2024
Spalatoriile auto self-service reprezinta o oportunitate foarte interesanta de afacere. Afla ce avantaje aduce aceasta optiune, cum sa iti calculezi...

Afaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7

de Idei de afaceri
28 Aug 2023
Amplasamentul accesibil, preparatele gustoase si preturile convenabile fac din restaurante o destinatie foarte populara pentru milioane de clienti...

Afacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro

de Bianca Tila
27 Iul 2023
Piata romaneasca out of home reprezinta o industrie care se ridica la 600 de milioane de euro. O treime din aceasta suma a fost generata in...

Cifra de afaceri din comertul cu autovehicule a inregistrat cresteri

de Bianca Tila
17 Mar 2023
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a inregistrat cresteri, pe serie bruta, cu 20%, in luna ianuarie 2023...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]