Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oportunitati de afaceri - Amenajari interioare cu parchet

de Mihai Balescu 07 Iun. 2007 7230
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Amenajari interioare cu parchet


Punerea pe picioare a unei firme de amenajari interioare care are ca activitate comercializarea si instalarea parchetului nu necesita eforturi mari.

Un spatiu de vanzare in care mostrele de parchet sa fie expuse spre a fi studiate de clienti, cateva standuri pe care sa se gaseasca si alte materiale si accesorii utile in instalarea si intretinerea parchetului reprezinta cam toata logistica afacerii, cel putin pentru inceput. Clientii trebuie sa vada ceea ce cumpara si e bine sa stie ca la dvs. gasesc tot ceea ce-i intereseaza despre parchet.

Daca nu aveti la firma un consultant expert in domeniul amenajarilor interioare, ar fi bine sa fiti dvs. acesta. Este indicat sa oferiti clientilor toate informatiile necesare la achizitionarea unui tip de parchet. 

Pentru inceput afacerea de amenajari interioare poate porni doar cu trei-patru angajati: un vanzator care sa preia comenzile de la clienti si sa vanda si alte produse solicitate si o echipa de mesteri parchetari care sa transporte si sa instaleze parchetul.

Pentru demararea ei nu aveti nevoie de autorizatii speciale, cu exceptia celei de functionare si a actelor pentru inchirierea spatiului (in cazul in care nu aveti propriul spatiu).

De ce depinde reusita afacerii?
Trei conditii sunt importante pentru ca afacerea sa fie profitabila:

Amenajari interioare cu parchet

A. Furnizorii
Principala dvs. sursa de aprovizionare sunt producatorii interni de parchet si
importatorii directi de parchet din strainatate (in cazul in care nu sunteti si importator). Pentru ca afacerea sa mearga bine este foarte important sa aveti tot timpul parchet de calitate, intr-o gama cat mai diversificata, livrat la timp si in bune conditii. De aceea, este util sa dezvoltati o relatie de buna colaborare cu acesti furnizori. 

B. Personal calificat
Ideal este sa asigurati clientilor si instalarea parchetului pe care-l achizitioneaza de la dvs.. De aceea, angajatii firmei trebuie sa fie calificati in acest domeniu, sa lucreze repede si bine.

Interesul clientilor pentru firma dvs. va fi si mai mare daca le oferiti si consultanta necesara in alegerea celui mai potrivit tip de parchet pentru ceea ce-si doresc ei. Puteti angaja astfel (chiar si in regim de colaborare) un expert in decoratiuni interioare care sa ajute clientii sa faca cea mai buna alegere.

Nu va ganditi ca prezenta unui consultant va afecta bugetul dvs., luati in considerare mai degraba impactul pe care acesta il va avea in fata clientilor. Cu siguranta veti fi priviti ca o firma serioasa, de profesionisti.

C. Operativitate
Aceasta presupune sa aveti la dispozitie permanenent (cel putin) o masina pentru a transporta parchetul la client, impreuna cu o echipa de angajati care va asigura instalarea acestuia. Pentru a atrage cat mai multi clienti este indicat sa le oferiti cat mai multe facilitati, iar in cazul acestui gen de afacere, montarea si transportul, oferite gratuit, sunt doua modalitati de atragere importante.

De asemenea, este bine sa respectati termenii de executare a lucrarii stipulati in contractul pe care-l incheiati cu clientii si sa raspundeti eventualelor solicitari ulterioare din partea acestora.

Amenajari interioare cu parchet

Piata
Este bine de stiut ca activati pe o piata unde aveti de luptat atat cu competitorii directi (firme care desfasoara o activitate similara ) dar si cu micii meseriasi, "mesterii priceputi la toate" care practica  preturi de dumping la instalarea parchetului.

Succesul dvs. depinde de o pozitionare cat mai corecta pe aceasta piata. Ce presupune aceasta? Sa identificati clientii pe care-i vizati si sa-i convingeti apoi ca sunteti cea mai buna alegere pentru ei.

Clientii dvs. sunt atat persoanele fizice care doresc sa cumpere parchet pentru locuinta proprie, dar si persoane juridice care achizitioneaza parchet pentru birouri, sali de sport, sali de conferinte, etc. O buna oportunitate ar fi, de exemplu, sa  incheiati contracte cu companii de constructii si sa le asigurati furnizarea si instalarea parchetului pentru imobilele pe care acestea le construiesc.

Amenajari interioare cu parchet

Amplasamentul magazinului: in complexe comerciale
Daca amenajarea spatiului de vanzare nu necesita dotari speciale, locul unde se afla acesta este foarte important. Vadul comercial este determinanat pentru succesul afacerii. De regula, magazinele care comercializeaza materiale pentru constructii si amenajari interioare se afla situate in zone deja consacrate, alaturi de alte magazine care vand instalatii sanitare sau alte produse si accesorii utile intr-o locuinta. In Bucuresti, de exemplu, aceste zone ar fi:  strada Valea Cascadelor, Prisma Town sau complexul comercial Prestige.

Magazinul (standul) dvs. trebuie sa se afle in aceste zone. Daca nu sunteti proprietarul spatiului in care va desfasurati activitatea, este bine sa luati in considerare ca in aceste complexe comerciale chiria pentru spatii este destul de ridicata.

Amenajari interioare cu parchet

Preturile: calitatea parchetului impune pretul
Pretul unui metru patrat de parchet variaza in functie de tipul parchetului (laminat, stratificat), de esenta de lemn din compozitie si de gradul de finisare. In pretul de vanzare puteti include instalarea si transportul parchetului sau chiar si accesoriile necesare instalarii. Este bine ca in magazinul dvs.  sa se gaseasca parchet pentru toate gusturile si... toate buzunarele.

[pagina_noua]

Amenajari interioare cu parchet

Promovarea afacerii: recomandarea clientilor este cea mai buna reclama
Pe langa produse (parchet), firma dvs. ofera si servicii (instalare sau, de ce nu, consultanta). Trebuie sa-i convingeti pe oamenii ca sunteti cei mai buni si in produse si in servicii. Aceasta se vede prin seriozitatea cu care onorati comanda si prin calitatea lucrului facut. Daca ati reusit sa multumiti un client, fiti sigur ca va deveni cel mai bun agent de publicitate al dvs. Va va recomanda prietenilor, colegilor de birou si vecinilor.

Dar aceasta nu este de ajuns pentru a va face cunoscuta afacerea. Puteti incerca si altceva. In prezent exista pe piata o multitudine de reviste despre materiale pentru decoratiuni interioare, reviste in care ar fi bine sa fie plasata si o reclama a firmei dvs.

La fel, in presa cotidiana, la mica publicitate in cadrul sectiunii ,,prestari servicii" este un loc unde ar fi bine sa apara un anunt cu si despre oferta firmei. Nu uitati de targurile si expozitiile de profil de unde nu trebuie sa lipsiti. Este cea mai buna sansa de a atrage noi clienti, dar si de a cunoaste posibili noi furnizori de parchet, atat din tara cat si din strainatate.

Faceti cateva fotografii ale unor spatii in care ati montat parchetul si a iesit ceva deosebit. Realizati o brosura sau un fluturas (un A4, fata/verso in policromie nu este un efort financiar prea mare) care sa cuprinda aceste fotografii.

Pe langa imagini puteti pune si cateva texte care sa contina parerea unor clienti despre munca dvs. si bineinteles adaugati si date despre firma: adresa, oferta de produse, facilitati. Cu acest fluturas/brosura va veti prezenta la targuri sau il/o puteti trimite printr-o scrisoare la potentiali clienti.

Promovati-va imaginea si prin intermediul echipamentului angajatilor care se deplaseaza la domiciliul clientului pentru a monta parchetul. Acestia pot purta niste salopete de lucru pe care sa fie inscriptionat logo-ul firmei. La fel si masinile cu care transportati parchetul, pot fi inscriptionate cu sigla si adresa firmei. Ghidul de servicii si informatii Pagini Aurii este si el, o foarte buna cale de a va face cunoscuta afacerea.   

Amenajari interioare cu parchet

O afacere de familie
Nina Maiceanu, S. C. Costa Mit Service S.R.L.

Secretul succesului firmei S.C. Costa Mit S.R.L. se bazeaza pe doua  elemente: servicii de cea mai buna calitate oferite clientilor si preturi mici care sa permita un rulaj cat mai mare al banilor.  "Firma noastra functioneaza din 1998 si a pornit cu un capital de 18 milioane de lei, necesar pentru plata chiriei spatiului si pentru achizitionarea parchetului. Este efectiv o afacere de familie: baiatul meu este patron, iar eu si sotul meu am renuntat la serviciile pe care le aveam si ne-am dedicat afacerii.

Vindem parchet stratificat (pe care-l aducem de la S.C. Diana Forest S.A. Bacau) si parchet laminat importat din Germania. Gama de modele si dimensiuni este variata si asta ne permite sa raspundem pretentiilor multor clientii. Pe langa parchet oferim spre vanzare si alte accesorii si produse necesare instalarii si intretinerii parchetului (suruburi, dibluri, silicon, praguri de trecere). Clientii nostri trebuie sa stie ca aici pot gasi tot ce-i intereseaza despre parchet."

Dna. Nina Maiceanu explica cum decurge colaborarea cu un client din momentul in care acesta s-a hotarat sa cumpere parchet de la firma Costa Mit Service: "Dupa ce s-a decis ce fel de parchet doreste incheiem un contract, conform caruia trebuie sa achite un avans de 40%- 70%, apoi merg la client pentru a vedea spatiul  in care urmeaza sa fie montat parchetul. Este foarte important sa vad personal in ce conditii se va executa lucrarea. Pentru ca, de exemplu, daca sapa are abateri mai mari de 2 mm, atunci instalarea parchetului va fi defectuoasa si lucrarea compromisa.

Ideea este ca daca eu nu sunt multumita de lucrare, nici clientul nu va fi. De aceea caut sa ma asigur personal ca sunt indeplinite toate conditiile pentru ca treaba sa mearga bine. Cea mai buna reclama ne-o fac clientii care ne recomanda si altora, fiind multumiti de serviciile noastre. In afara de aceasta, pentru promovarea afacerii am folosit anunturi publicitare in presa cotidiana si in ghidul "Pagini Aurii".

Amenajari interioare cu parchet

Factori de succes

1. Capacitatea angajatilor de a executa o lucrare de calitate in termenul convenit prin contractul incheiat cu clientul.

2. Varietatea modelelor de parchet. O firma care vinde parchet trebuie sa ofere o gama variata de modele, in functie de pret, calitate, grad de finsare, aspect estetic. Cu cat este mai variata oferta cu atat este mai mare numarul de potentiali clienti.

3. Amplasamentul magazinului/standului. Magazinul/standul trebuie pozitionat intr-o zona in care se mai afla amplasate si alte magazine cu profil asemanator, o zona deja consacrata prin specificul produselor pe care le ofera. Trebuie sa va ganditi ca dvs nu mizati pe clienti spontani, ci pe oameni care au decis sa faca o investitie destul de mare si care vor sa stie sigur unde merg cand s-au hotarat sa cumpere acest produs.

De asemenea, luati in calcul si accesul usor al mijloacelor de transport, pentru ca va trebui sa incarcati intr-o masina parchetul  pentru a fi transportat.

Amenajari interioare cu parchet

Factori de risc

1. Personalul. Alegeti-va cu atentie mesterii care vor instala parchetul. Ganditi-va ca de maiestria lor depinde succesul afacerii. Puteti avea, de exmplu, cel mai mic pret de vanzare al parchetului  pe piata, daca angajatii dvs. au executat insa o lucrare slaba din punct de vedere calitativ, oamenii va vor ocoli. Instruti-i ca atunci cand instaleaza parchetul unui client sa lucreze ca si cum ar lucra pentru ei.

2. Concurenta. Cel mai sigur mod de a contracara concurenta este sa va construiti o imagine care sa insemne calitate si oferta diversificata. Veti reusi sa atrageti clienti care, la randul lor, va vor recomanda altora. Comparati periodic preturile dvs cu cele ale concurentei si incercati sa fie, daca este posibil, mai mici decat ale acesteia. Ar insemna un dublu avantaj: atrageti clienti mai multi si aveti un rulaj mai mare al banilor.

3. Furnizorii. Este obligatoriu sa-i alegeti cu foarte mare atentie. De calitatea parchetului pe care acestia il produc depinde reusita dvs. Bineinteles, trebuie sa va livreze marfa la timp si in bune conditii.

[pagina_noua]

Amenajari interioare cu parchet

Lucruri de stiut despre parchet
Prin esenta sa naturala, parchetul apropie de natura si da senzatia de durabilitate , oferind confort si relaxare. Parchetul trebuie sa aiba proprietati de izolatie termica, sa fie rezistent si sa aiba un aspect placut. Respectand aceste cerinte, parchetul va asigura cele mai bune conditii de trai.

Pe piata din Romania sunt comercializate patru tipuri de parchet:
a) parchet triplu stratificat,
b) parchet laminat,
c) parchet traditional,
d) dusumeaua rustica.
Dintre acestea cele mai cautate sunt parchetul stratificat si cel laminat. Parchetul traditional, cel mai folosit cu ani in urma, nu se mai bucura de acelasi interes, chiar daca este 100% fabricat din lemn, iar dusumeaua rustica are o arie restransa de folosire.

Amenajari interioare cu parchet

Principalele esente de lemn folosite la realizarea parchetului sunt:
- Stejarul: un lemn dur si foarte frumos, ofera cel mai bun raport calitate-pret;
- Fagul: o esenta de lemn mai ieftina, supusa unui proces de erodare mai rapid;
- Frasinul si salcamul: esente mai dure decat stejarul;
- Paltinul si carpenul: esente deosebite, albe, mai rare si cu pret mai ridicat.

1.Parchetul laminat
Este alcatuit din placi de lemn suprapuse, cu o grosime cuprinsa intre 6 si 8 mm. Baza o formeaza un strat de lemn dintr-o esenta tare, stratul de mijloc este dintr-un lemn de esenta mai moale (brad, de obicei), iar stratul superior este dintr-un lemn de esenta mai tare.

Peste toate acestea sunt aplicate trei sau cinci straturi de rasina. Placile de parchet laminat sunt deja lacuite. Este clasificat in mai multe clase de duritate in functie de rezistenta in timp la diferite solicitari. De aceea, este indicat sa se tina cont de destinatia camerei unde se monteaza si de traficul din spatiul respectiv.

Inainte de instalare, parchetul laminat trebuie depozitat, in pachete nedesfacute, cel putin 48 de ore in camera in care va fi instalat, la o temperatura cuprinsa intre 15-30 grade Celsius si o umiditate mai mare de 60%. Pachetele vor fi stivuite pe o suprafata plana, numai in pozitia orizontala. Este recomandat  ca parchetul sa fie montat intr-un interval de maxim 4 saptamani de la livrare.

Subpodeaua (sapa) pe care se va monta parchetul  trebuie sa fie plana, curata, uscata si fara inegalitati. Nu sunt admise abateri de la planeitate mai mari de 1,5 mm. In cazul in care exista surse de umezeala este indicat sa se monteze o folie de plastic de 0,2 mm. Inainte de montaj placile de parchet trebuie verificate cu atentie pentru a descoperi eventualele deteriorari.

Reguli de baza pentru instalare:
* Podeaua va fi montata flotant (nu se va lipi de podea sau folie);
* Fixarea cu holzsuruburi de pardoseala este interzisa;
* Decalarea caroiajului la inceput de rand se va face cu cel putin 30 de cm;
* Cel mai bun rezultat vizual al caroiajului se obtine taind placile la jumatate;
* Se recomanda respectarea unui spatiu de dilatare intre 8-15 mm  in jurul suprafetei de montaj;
* Se va lasa un spatiu de dilatare intermediar de 8-15 mm pentru spatiile mai mari de 10 m in lungime sau latime;
* Trebuie lasat un spatiu de dilatare intre camere, care ulterior va fi acoperit cu un profil de trecere;
* Podeaua trebuie lasata sa se aseze timp de 24 de ore.
 
Parchetul laminat are o durata de exploatare cuprinsa intre 5 si 15 ani. Dezavantajul este acela ca, in cazul unor solicitari mult prea mari, placile nu pot fi reparate si  astfel trebuie inlocuite.

Pentru a evita aceasta este necesara  respectatarea urmatoarelor recomandari:
- petele sau urmele de apa vor fi sterese cat se poate de repede;
- curatarea petelor se face cu o solutie diluata de otet si nu vor fi folosite produse abrazive;
- petele mai greu de indepartat vor fi sterese cu acetona, dupa care se va sterge cu o carpa umeda;
- imbinarile nu trebuie acoperite cu alte produse sau vopsele;
- parchetul laminat nu necesita raschetare si paluxare;
- sub picioarele scaunelor si mobilei este bine sa fie lipite bucati de pasla;
- mobila trebuie ridicata si nu trasa pe parchetul laminat.

2. Parchetul  triplu stratificat
Acest tip de parchet este alcatuit din trei straturi din diferite esente de lemn (fag, stejar, brad) dispuse astfel incat sa asigure soliditate si elasticitate. Parchetul stratificat permite doua slefuiri si o lacuire pe durata folosirii sale.

Pentru o instalare usoara si corecta, toate elementele de parchet finit sunt prevazute de jur imprejur cu lamba si uluc. si la acest tip de parchet trebuie avut grija ca sapa sa fie perfect plana, curata si uscata si sa nu prezinte abateri mai mari de 1,5 mm. Parchetul triplu startificat poate fi instalat  pe folie PVC, pista, podea cimentata, scandura  sau pe terasament de rumegus.

Fixarea placilor de parchet pe pardoseala se poate face in doua moduri: fixare rigida - cand suportul pe care se aseaza parchetul nu este elastic (beton, mozaic, dusumea) si fixare elastica - cand suportul  este elastic (folie PVC cu bule de aer, pasla, covor subtire).

In primul caz este recomandat sa se aplice aracet prin turnare pe dusumea in suvite, pe latimea unei placi de parchet, iar in al doilea caz, placile de parchet se fixeaza cu aracet intre ele. Placile sunt imbinate cu ajutorul unui ciocan si a unei frize din lemn..

Dupa multi ani de intrebuintare sau dupa solicitari dure, parchetul triplu stratificat poate fi relacuit. Pentru aceasta se slefuieste pardoseala cu o masina de slefuit pana la lemnul pur, dupa care se lacuieste toata suprafata pardoselii. Praful trebuie foarte bine aspirat dupa care podeaua va fi stearsa cu o carpa moale, bine stoarsa. Dupa ce se usuca foarte bine, parchetul va fi lacuit cu un lac pentru lemn, urmand indicatiile producatorului de lacuri.




Tags: amenajari interioareparchetafacere

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

De ce spalatoria auto self-service este o idee buna de afacere

de Idei de afaceri
01 Mar 2024
Spalatoriile auto self-service reprezinta o oportunitate foarte interesanta de afacere. Afla ce avantaje aduce aceasta optiune, cum sa iti calculezi...

Afacere cu gemuri. Viziune si strategie

de Idei de afaceri
24 Ian 2024
Europa este o piata concurentiala extrem de competitiva. Daca in tara noastra, de cele mai multe ori, afacerile se pornesc si se deruleaza „dupa...

Cresterea lipitorilor. O afacere dezvoltata in Romania

de Idei de afaceri
11 Nov 2022
A fost o vreme cand incasarile din vanzarea de lipitori in Franta au fost mai mari decat cele din vanzarea de cereale. Nemtii folosesc pe scara larga...

Avantajele investitiei intr-o afacere cu flori in ghiveci

de Idei de afaceri
21 Iun 2024
Afacerile includ investitii importante, insa nu doar sumele trebuie luate in calcul. Atunci cand vrei sa investesti intr-o afacere, cu flori in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]