Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Oportunitati de afaceri - CD-uri cu imagini turistice
Un segment-tinta foarte interesant pentru unii intreprinzatori autohtoni il reprezinta cetatenii straini veniti in Romania cu diverse scopuri (turism, afaceri etc.).
Cresterea prepelitelor japoneze
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Oportunitatea oferita de acest segment-tinta consta in producerea de CD-uri cu imagini turistice din Romania, activitate ce se poate dovedi foarte profitabila, in conditiile in care sunt respectate regulile de management si distributie.
CD-urile cu imagini turistice se vand foarte bine turistilor straini, ca suveniruri. Studiile de piata evidentiaza faptul ca 60% dintre cumparatorii acestor produse sunt straini, 30% sunt romani care pleaca in vizita la rudele sau prietenii din strainatate, iar 10% sunt firme romanesti si institutii de stat care doresc sa promoveze imaginea Romaniei in fata delegatiilor straine.
Din acest motiv, multe CD-uri turistice pot fi oferite gratuit ambasadelor romanesti din strainatate. Aceasta este o buna strategie de marketing si totodata un mijloc mai putin costisitor de promovare a produselor. De asemenea, foarte bine merge si Internetul: o pagina de web bine pusa la punct constiutie un factor esential pentru a putea patrunde pe pietele straine.
Cum se realizeaza un CD
CD-urile simple contin in special fotografii profesionale si mai putina grafica. E vorba, de fapt, de o succesiune de subimagini pe un fond muzical. CD-urile interactive se prezinta sub forma de imagini suprapuse. De exemplu, prezentarea Romaniei se poate face in peste 600 de imagini, care sunt grupate in 5 sectiuni.
Realizarea unui astfel de produs poate dura doi ani, dar exista si timpi morti, in care nu se poate inainta cu procesul de productie. De exemplu, anumite imagini se iau in luna mai, cand copacii sunt in floare, altele se iau iarna, cand este zapada. De asemenea, o fotografie facuta noaptea necesita mult timp de pregatire.
Inainte de strangerea materialelor, producatorul alege anumite subiecte pe care le considera interesante. Tema preferata este "Romania", dar exista si CD-uri care prezinta opera unor pictori sau medalii si efigii regale.
Dupa ce editorul sef concepe structura materialului, se face o documentatie, deoarece toate imaginile sunt insotite de date (de exemplu cand a fost construita manastirea prezentata). Fotografiile se developeaza, se descarca din aparat sau se scaneaza (in functie de modul cum au fost realizate), apoi se prelucreaza si se introduc intr-o banca de imagini. Procesul de scanare se realizeaza la o rezolutie foarte buna, de 3.000 dpi. Daca se folosesc si fotografii de epoca, e necesara o prelucrare - practic o munca de renovare - deoarece multe dintre ele sunt distruse sau au pete.
Pretul de productie este de aproximativ 1,5 euro pentru un CD si scade la tirajele urmatoare.
STOP!
Castigati bani din turism cu propria pensiune! Aflati cum sa demarati afacerea, cum sa primiti clasificarea dorita, de unde si cum sa obtineti banii necesari, care este legislatia specifica si ce servicii puteti oferi pentru a avea clienti tot timpul anului. Totul intr-o afacere la cheie speciala dedicata infiintarii unei pensiuni de succes! Detalii privind
Pensiune turistica
si agroturistica.
Cum se realizeaza un film turistic
Victor Birca, de profesie ziarist, a inceput filmarile pentru caseta "Bucurestiul turistic" in aprilie 1995 si a reusit sa lanseze produsul pe piata dupa aproape un an de zile, in februarie 1996. Cum nu avea prea multi bani de investit, a hotarat sa se descurce singur pentru a reduce costurile de productie a materialului. Economii a facut la transport, deoarece subiectul ales i-a permis sa se deplaseze si pe jos, cu trepiedul si aparatul de filmat in brate.
Ajutat de sotie, a filmat in jur de 70 de obiective, biserici, muzee, manastiri, dupa ce in prealabil facuse o documentatie foarte minutioasa a cadrelor ce urmau sa fie inregistrate. "Este deosebit de important sa abordezi cu seriozitate tema aleasa, sa te gandesti si sa pui pe hartie tot ce ti se pare interesant, tot ce crezi ca poate sa atraga un turist", spune dansul.
In 10 zile, inregistrarile video au fost gata, iar montajul a durat aproximativ 3 saptamani. Norocul lui a fost ca a intalnit oameni amabili, care nu au cerut taxe de filmare. Mare parte a timpului a fost destinata obtinerii aprobarilor necesare de la Ministerul Culturii si cercetarilor facute la Biblioteca Academiei, la Arhivele Statului si la Biblioteca Universitara.
A urmat apoi redactarea textului, traducerea acestuia in limba engleza si inregistrarea comentariului. Variantele in franceza, spaniola sau alte limbi de circulatie internationala sunt mai putin solicitate si, din acest motiv, nerentabile. In intentia de a reduce cat mai mult posibil costurile de productie, muzica ce insoteste imaginile nu intra sub incidenta dreptului de autor, fiind de natura clasica sau bisericeasca.
Ulterior, alaturi de Bucuresti, au fost prezentate si alte orase turistice importante din Romania, manastiri din Arges si din Moldova, biserici de piatra din Hateg, biserici de lemn din Maramures si un film despre Dracula.
"Un factor important intr-o asemenea activitate il reprezinta documentarea. Fiecare bucatica de pamant are istoricul ei, iar povestirile localnicilor sunt deosebit de interesante si te ajuta foarte mult. De exemplu, un preot mi-a atras atentia asupra faptului ca bisericile de lemn din Maramures au pe crucea din varful clopotnitei o semiluna, pentru ca turcii sa nu le arda in trecerea lor prin acele locuri. Nu remarcasem acest lucru in nici un document."
Pretul unei casete care dureaza intre 40 de minute si o ora este de 15 euro la cursul zilei, dar in magazine poate ajunge la 23 euro. Titlurile sunt inregistrate la ONC - Oficiul National al Cinematografiei, astfel incat sa nu poata fi utilizate in mod legal de catre nimeni altcineva. Ca o paranteza, costurile de productie pot fi reduse daca reusiti sa incheiati contracte de publicitate sau de sponsorizare cu hoteluri, agentii de turism sau firme mari interesate in aparitia de casete turistice pe piata.
Alegerea colaboratorilor
Filmarea unor obiective turistice impune deplasarea unei intregi echipe de profesionisti: un sunetist profesionist, un inginer de sunet, un asistent de sunet, un electrician de lumini si un mecanic de camera si din aceasta cauza se incarca costurile. Exista anumite tehnici de filmare (de exemplu, prezentarea unei biserici incepe cu poarta, continua apoi cu usa bisericii, altarul s.a.m.d.); regulile trebuie respectate intocmai, asa ca nu este recomandabil sa lucrati cu amatori, chiar daca solicita onorarii mai mici.
Specialistii considera ca pentru un film turistic e bine sa se lucreze pe pelicula de 16 mm, care este foarte scumpa, dar are o calitate superioara fata de inregistrarea pe banda magnetica. In acest caz, echipamentele se pot inchiria de la Buftea. O alta posibilitate este utilizarea unei aparaturi digitale profesionale. Noile camerele video au incorporate o serie de modalitati pentru obtinerea unei calitati superioare, iar tendinta actuala este transformarea imaginilor de pe pelicula in imagini numerice. Singurul dezavantaj in acest caz este pretul foarte ridicat al aparaturii, care poate ajunge la cateva zeci de mii de dolari.
Realizarea fotografiilor este mult mai simpla din acest punct de vedere. Pe teren, e nevoie doar de doi oameni - soferul si fotograful, iar aparatura care se utilizeaza este mai ieftina decat in cazul inregistrarii pe banda video. Prelucrarea imaginilor, insa, necesita hardware si software foarte performant si minim trei oameni, dintre care unul trebuie sa fie programator, iar altul grafician. Uneori, fotografiile pot fi cumparate de la agentiile de publicitate la un pret rezonabil, avand in vedere ca pentru pentru un CD se folosesc intre 300 si 600 de fotografii.
Textul este conceput de scriitori si traducatori, care lucreaza in regim de colaborare. Pentru fiecare subiect, exista un specialist in domeniu, un expert in arta, de exemplu, pe post de consilier, deoarece unele cadre nu se pot asocia decat intr-o anumita formula.
Factori de risc
Distributia se face in regim de consignatie. Ca urmare banii se recupereaza de la distribuitori dupa 6-7 luni, cand valoarea lor e cu totul alta. Daca nu aveti o retea serioasa de distribuitori in tara, limitati-va doar la Capitala. Avand in vedere tematica abordata, este evident ca 40-50% din vanzari se fac in Bucuresti, iar restul in celelalte orase mari. Asadar, nu va complicati inutil.
Neonorarea contractelor de publicitate. In momentul in care plata se face doar partial, costurile dvs. de productie cresc automat. E bine sa nu va bazati pe aceste banii din publicitate decat dupa ce ati intrat in posesia lor.
Calitatea slaba a materialelor prezentate. Ca in orice afacere, calitatea inseamna publicitate. Daca e pozitiva sau negativa, aceasta depinde doar de dvs.
Articole conexe
10+ idei de afaceri pentru cupluri
de Bianca TilaLitoralul romanesc: 1 din 10 heteluri si pensiuni este de vanzare
de Bianca TilaIdei de afaceri pentru vara cu bani putini
de Florin AmarieiIdei de afaceri online profitabile
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit