Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oportunitati de afaceri - Curatarea covoarelor si mochetelor

de Silvia Bucsan 15 Iul. 2008 5909
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Curatarea covoarelor si mochetelor este necesara in cazurile cand aspiratorul obisnuit nu-si mai poate face treaba, adica atunci cand murdaria este adanc intrata in tesatura.



Producatorii de covoare si mochete recomanda ca produsele lor sa fie curatate o data la trei ani, pentru a avea o viata cat mai lunga. Pentru aceasta operatie exista diverse procedee, cel mai eficient fiind insa extractia prin improscare: aparatul improasca apa in amestec cu o solutie de curatare si aproape simultan o absoarbe prin intermediul unei pompe de vacuum.

Avantajele sunt multiple:

1) curatarea se face pana la radacina fibrei;

2) nu raman solutii in covor/mocheta;

3) firele covorului raman intregi si astfel viata lui se prelungeste cu 10-15%;

4) timpul de uscare este minim.

Cine sunt clientii?
Clientela unui asemenea serviciu este foarte variata. Intr-un oras mai mic s-ar putea ca grosul clientilor sa fie format din locatarii blocurilor de locuinte (in fiecare gospodarie exista cel putin un covor, care necesita o curatare completa o data la trei ani), intr-un oras mai mare s-ar putea ca suportul afacerii sa il constituie marile restaurante si hoteluri, banciile, sediile diferitelor institutii, orice interior unde exista mochete lipite. Ambasadele si reprezentantele firmelor straine, de asemenea, agreeaza acest serviciu, fiind obisnuite cu el de pe pietele occidentale.

Afacerea poate functiona fara un sediu aratos, deoarece contactarea tuturor clientilor mentionati anterior se poate face telefonic, urmand ca discutia propriu-zisa privind prestatia sa se desfasoare la fata locului. Asadar, pentru sediul firmei este suficient apartamentul propriu.

Etape de parcurs

1. Stabiliti cu clientul ce suprafata, unde si cand trebuie curatata. Masurati “obiectul”, notati cat mai multe caracteristici ale acestuia, fiti atent la portiunile cu distrugeri, la natura petelor existente. Clarificati cine se va ocupa de mutatul mobilei, informati-va unde sunt racordurile de apa si canalizare;

2. Inainte de a incepe efectiv curatenia, probati pe un colt care nu sare in ochi felul cum reactioneaza covorul/mocheta. Orice valurire sau decolorare constituie un semnal de alarma (unele sortimente de covoare cum sunt, de exemplu, cele cu substrat de iuta, nu au voie sa se ude pentru ca se valuresc sau intra la apa);

3. Planificati-va un parcurs de curatat astfel incat sa trebuiasca sa calcati cat mai putin pe suprafetele curatate;

4. Treceti la curatarea in sine. Aceasta etapa nu presupune decat manevrarea aparatului, pentru ca improscarea cu solutie, extractia murdariei diluate si evacuarea ei sunt operatii automate. Dupa ce se aparatul isi termina treaba, nu mai este necesara decat o usoara periere a covorului.

In discutiile cu clientul, impresia pe care o creati este foarte importanta. Explicati-i acestuia cum se produce murdaria, care tip de murdarie poate fi indepartat si care nu, cum functioneaza procedeul extractiei prin improscare, cum poate prelungi o curatare generala viata covorului. Cercetati cu foarte mare atentie covorul/mocheta inainte de a face o propunere de pret.

Clientul se va convinge astfel, ca trateaza cu un profesionist, iar pentru dvs. aceasta analiza are rolul de a va permite evaluarea corecta a timpului de executie si a rezultatelor lucrarii. Un sfat: lasati clientul sa arunce o privire in rezervorul echipamentului de lucru pentru a vedea ce murdarie era in covorul lui.

Cum va faceti reclama?
Mesajul de baza pe care trebuie sa-l transmiteti este: “Noi venim gratuit la dvs. si va demonstram, pe un colt de covor, capacitatea de curatare de care dispunem!” Bucata curatata se va deosebi atat de clar de restul covorului incat potentialul client va decide instantaneu sa apeleze la serviciile dvs.

Zece anunturi la mica publicitate sunt mai eficiente decat o reclama de 100 cmp. Trebuie sa fiti mereu in memoria clientului pentru ca acesta sa va poata gasi la nevoie.

Este binevenita si o aparitie mai consistenta, saptamanal, in gazetele de publicitate, cu o fotografie sugestiva si un text incitant: a) “Sa cumparati covoare noi? Nu este necesar. Noi le redam celor vechi aspectul initial, prin intermediul metodei de curatare prin improscare!”; b) “Covoare si mochete murdare? Noi curatam pe loc, la domiciliu. Rapid si profesional.” Dar nu uitati: cea mai importanta reclama o constituie recomandarile clientilor multumiti. Iar pentru a obtine aceste recomandari, dati dovada de competenta si de seriozitate in respectarea termenelor. 

Ultima noutate in materie de echipamente pentru curatarea de covoare/mochete este Rotovac, produs de Rotovac Corporation (S.U.A.), cu o capacitate de aproape 70 mp/ora. Echipamentul este oferit impreuna cu toate accesoriile necesare si solutiile de curatat la pretul de 2.995 $. Pentru informatii detaliate: www.rotovac.com

Vorbind nu numai despre covoare, trebuie remarcat ca firmele de curatenie, ca domeniu general, apar ca ciupercile dupa ploaie. Dar care este potentialul acestui tip de activitate? Iata realitatile sectorului in Germania.

In ultimii ani, marile orase au devenit adevarate mine de aur pentru cei care vor sa inceapa o astfel de afacere. Piata ofera o multime de oportunitati: sedii de firme, birouri, magazine, centre de afaceri sau de vanzari, scoli particulare, hoteluri si moteluri. De la cele mai mici birouri si pana la sediile marilor corporatii, se estimeaza ca pe aceasta piata potentiala mai mult de 50% din serviciile de curatenie sunt „instrainate” catre terti.

Practica afacerilor demonstreaza ca aceste activitati sunt din ce in ce mai mult concesionate partenerilor specializati. Tendinta pietei este asadar urcatoare. In aceste conditii, infiintarea unei firme care sa ofere servicii de curatenie devine o oportunitate de afaceri in adevaratul sens al cuvantului.
     
Cum se prezinta piata
In Germania, erau inregistrati anul trecut cca. 32.000 de astfel de agenti economici. Dintre acestia, aproximativ 8.000 sunt firme sau cooperative, iar restul – persoane fizice autorizate. Aproape 270.000 de persoane lucreaza in acest domeniu, multe dintre ele in regim part-time.

Domeniul permite integrarea profesionala a celor care nu au o diploma de studii sau o competenta profesionala aparte. De asemenea, serviciile de curatenie reprezinta o sansa de integrare profesionala si sociala a imigrantilor – sunt deja cunoscute astfel de firme specializate infiintate de originari marocani, egipteni, asiatici.

Pe de alta parte, este greu de estimat cifra reala de afaceri a sectorului, deoarece o buna parte a acestor activitati se desfasoara „la negru”. Se estimeaza ca numarul celor care presteaza servicii de curatenie fara a fi inregistrati fiscal il ajunge sau chiar il depaseste pe cel al prestatorilor legali. A

cest fenomen ii inglobeaza pe cei care doresc sa-si rotunjeasca veniturile – portarul sau portareasa care fac curatenie in cateva incaperi, diverse cunostinte care vin dupa programul de munca si fac curatenie, proprii angajati ai firmelor care efectueaza aceste servicii dupa program – toti acestia fiind platiti cash, „din mana”, fara varsarea unor contributii la asigurarile sociale.

De multe ori este vorba de ilegalitati clare, de exemplu atunci cand propriul angajat, salariat pentru o activitate de productie, este platit sa faca si curatenie, dar depaseste astfel numarul de ore de munca legal pe saptamana.

In situatii asemanatoare se afla si firmele mici, de familie, care presteaza astfel de servicii fara a cere factura si care nu inregistreaza veniturile, sau firmele fantoma, care angajeaza imigranti platiti mult sub pretul muncii lor si care fac concurenta firmelor specializate prin preturile lor mici. Aceste firme nu au insa puterea competitiva a firmelor serioase, care detin aparatura tehnica, utilajele si disciplina necesare pentru a face afaceri profitabile pe termen lung. 
      
Infiintarea unei firme de servicii de curatenie 
Cine doreste sa-si deschida o astfel de firma trebuie sa fie constient de faptul ca, daca la inceputurile serviciilor de curatenie, mentalitatea sectorului era asemanatoare cu cea din Far West, in prezent se tinde la o reglementare foarte stricta a domensiului. Inregistrarea activitatii la Registrul Comertului si obligativitatea inregistrarii veniturilor pe baza de facturi fiscale sunt doar cateva dintre regulile de la care nu se poate face rabat. 

O intreprindere mica este considerata in acest sector cea care are 10-15 muncitori part-time, medie este cea care are aproximativ 70 de angajati, dintre care o parte pot lucra in sistem part-time, in timp ce o intreprindere mare este cea care are cateva sute de salariati. Cea mai mare societate de servicii de curatenie din Germania are 4.000 de angajati. Cooperativa, indiferent de dimensiuni, este cea mai utilizata forma de societate comerciala in sectorul serviciilor de curatenie, datorita facilitatilor fiscale. Cooperativele obtin contracte in antrepriza si contribuie nu numai cu forta proprie de munca, ci si cu propriile utilaje. 

Nivelul investitiilor in acest tip de firma depinde de dimensiunile ei si de piata pe care actioneaza. La primul nivel, firma de curatenie are grija de birouri, unde nu exista pretentii speciale. Odata cu cresterea firmei, in sarcina ei intra apartamente si vile. Apoi urmeaza marile sedii de firme sau marile spatii comerciale. Aici este nevoie de utilaje speciale, de o inzestrare tehnica deosebita. La toate acestea se adauga serviciile speciale de curatenie, pentru clientii pretentiosi sau pentru cei ale caror produse sau servicii solicita servicii speciale de curatenie. 
      
Oportunitati si capcane
Sectorul particular (firmele din industria chimica, bucatariile cantinelor comunitare, show-room-urile sau magazinele de moda) pare a fi o nisa pentru firmele de curatenie care vor sa castige clienti constanti si siguri. Clientul este usor de satisfacut, iar daca preturile sunt aliniate la media pietei, nu are nici un interes sa caute alt furnizor de servicii. Un alt avantaj este reprezentat de cresterea clientului, caz in care firma de curatenie poate conta pe contacte de lunga durata, poate face investitii si, in consecinta, isi poate asigura propria crestere. 

Sectorul public este si el plin de oportunitati: cladirile aflate in administrarea primariilor, statiile de metrou, teatrele si muzeele. Aici conteaza pretul serviciilor, care fac practic diferenta intre firmele de curatenie. Cea care cere pretul cel mai mic, castiga contractul, chiar daca acest pret este sub cel practicat in piata. Ceea ce face insa ca multe firme de curatenie sa nu participe la licitatii. Avantajate de acest sistem de plata sunt doar cooperativele, care, dupa cum spuneam mai devreme, au diverse facilitati fiscale.



Tags: afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Afaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7

de Idei de afaceri
28 Aug 2023
Amplasamentul accesibil, preparatele gustoase si preturile convenabile fac din restaurante o destinatie foarte populara pentru milioane de clienti...

Afacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro

de Bianca Tila
27 Iul 2023
Piata romaneasca out of home reprezinta o industrie care se ridica la 600 de milioane de euro. O treime din aceasta suma a fost generata in...

Cifra de afaceri din comertul cu autovehicule a inregistrat cresteri

de Bianca Tila
17 Mar 2023
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a inregistrat cresteri, pe serie bruta, cu 20%, in luna ianuarie 2023...

Extinderea afacerii. Cum iti finantezi cresterea?

de Idei de afaceri
05 Ian 2023
In general, un partener strategic intra intr-o afacere in scopul de a cumpara in intregime afacerea, fie din prima tranzactie, fie in mai multe etape....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]