Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Oportunitati de afaceri - Magazin specializat pe cadouri
Este vorba de un magazin in care cumparatorii pot gasi cu usurinta cadoul dorit, indiferent de ocazie, impachetat intr-un mod atragator si ingenios. Impachetarea joaca un rol extrem de important pentru ca, sa nu uitam, vorbim de cadouri, unde ambalajul conteaza aproape la fel de mult ca si cadoul in sine. Putine centre comerciale abordeaza cu profesionalism aceasta latura, cele mai multe preferand ambalajele clasice (pungi, sacose de hartie) inscriptionate eventual cu numele magazinului respectiv.
Dar variantele de ambalare sunt foarte numeroase, care mai de care mai sofisticate si mai neobisnuite, si potentialul lor poate fi exploatat cu succes doar de puncte de vanzare specializate, unde angajatii au fost instruiti in mod special pentru a pune in valoare diversitatea de materiale si combinatii posibile.
Cultura de sofran
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Cultura castravetelui anti-diabet
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Clientii pot alege achizitionarea unui cadou impachetat in cadrul magazinului sau simpla ambalare a unui pachet cumparat din alta parte. De asemenea, cadourile pot fi livrate de angajatii firmei la adresa solicitata de clienti.
Ideea unei asemenea afaceri, desi simpla, a fost aplicata destul de tarziu in Occident, iar pe piata romaneasca este inca noua. Fie ca se prezinta sub forma de standuri independente, in cadrul marilor magazine universale, fie ca se constituie intr-o retea de buticuri specializate, oferta de obiecte si ambalaje pentru cadouri este o afacere in plina expansiune. Intreprinzatorii in domeniu au descoperit, rand pe rand, cat de bine se poate castiga in industria cadourilor.
1. Victoria Anca, magazinul Caress:
"Un magazin cu marfa variata, care are si produse pentru barbati, o gama larga din punct de vedere al pretului si sortimente diferite de la an la an, are succes chiar daca nu este luna martie sau decembrie", este de parere Victoria Anca. In aprilie 1996, ea a deschis primul sau stand de cadouri, in zona Pantelimon, in interiorul magazinului "General Com". Avand in vedere costul mare al chiriilor pentru spatiile comerciale, aceasta s-a dovedit a fi cea mai buna varianta pentru debutul unei afaceri cu capital mic. Ca urmare, in scurt timp, Victoria Anca a mai infiintat doua standuri cu obiecte pentru cadouri, unul in Drumul Taberei si altul in apropierea statiei de metrou Piata Muncii.
"Pozitionarea unui stand cu obiecte pentru cadouri in interiorul unui magazin universal mi s-a parut a fi o idee excelenta si convenabila din punct de vedere material", afirma Victoria Anca. "In primul rand, chiria pentru un stand este mai mica decat cea pentru un spatiu comercial de sine statator, iar in al doilea rand, din multitudinea de persoane care intra intr-un magazin mare, exista destui care sa-si doreasca sa cumpere un cadou de la standul nostru sau sa ambaleze intr-o maniera originala marfurile deja achizitionate."
Deschiderea unor centre de desfacere a cadourilor, mici ca suprafata, dar raspandite in toate cartierele Bucurestiului este reteta care i-a adus succes. Totodata, selectarea atenta a marfii expuse spre vanzare a constituit un alt factor necesar pentru ca afacerea sa fie rentabila. Datorita pozitionarii lor, standurile "Caress" ofera produse medii, cu preturi accesibile marii majoritati a populatiei. Acest lucru nu inseamna, insa, ca nivelul lor de calitate este scazut. Dimpotriva.
Tinerii prefera, in general, bijuteriile din argint, iar persoanele de varsta medie sunt atrase de produsele clasice. Unele sortimente care se vand foarte bine intr-un an, nu se vor vinde aproape deloc in anul urmator. Majoritatea cadourilor se cumpara in cea de-a doua parte a saptamanii, in special in timpul pranzului. Toate acestea sunt reguli care se pot schimba foarte usor, in functie de clientii pe care ii aveti, de amplasament, de perioada din an la care va referiti, de asa numita "moda a cadourilor" care surprinde intotdeauna.
Din acest motiv, in momentul in care va decideti sa infiintati un magazin pentru cadouri, un studiu de piata este mai mult decat necesar. Este suficient sa va dezvoltati simtul observatiei, sa fiti mai atenti la lucrurile din jurul dvs. si puteti indeplini cu succes in acest caz sarcina unei agentii de marketing.
"Am participat la fiecare expozitie, la fiecare targ organizat de Camera de Comert, pentru a gasi cat mai multi furnizori, pentru a diversifica gama de produse, astfel incat sa pot stabili un echilibru intre clasic si modern", isi aminteste Victoria Anca. "Intr-o asemenea afacere, nu ai nici o sansa daca nu oferi clientilor lucruri mereu noi."
2. Maria Baricz, magazinul Gall Print:
"Infiintarea unui stand pentru ambalarea cadourilor intr-un magazin cu produse diversificate este o idee foarte buna, deoarece un spatiu de 4 mp poate aduce un profit de 90%, fara nici un fel de publicitate. In perioadele aglomerate, cu ocazia sarbatorilor si evenimentelor importante, avem aproape 200 de clienti pe zi, ceea ce justifica programul de lucru incarcat, intre orele 7-20."
[pagina_noua]
3. Leon Craioveanu, magazinul Leicon Production:
"Eu produc obiecte decorative, nu am pretentia ca fac arta. Scopul nostru este sa decoram interioarele din Romania la un pret modest. Cel mai frumos lucru pe lume este sa fii fericit, iar pe langa faptul ca reprezinta un simbol crestin, icoanele au aceasta menire, de a bucura si linisti sufletele oamenilor. Dupa 50 de ani, in care productia de icoane a fost interzisa la noi in tara, in prezent, piata acestor produse este in continua dezvoltare si va fi multi ani de aici inainte. Important este sa nu ne facem griji, ci sa facem bani."
Leon Craioveanu a inceput productia in serie a icoanelor pe lemn si pe sticla in ianuarie 1990. De profesie economist, el s-a simtit intotdeauna atras mai mult de lumea artei, poate si din cauza ca tatal sau era pietrar, un frate, iconar, iar un altul, pictor renumit, cu peste 60 de expozitii in toata Europa.
Atelierul sau, situat aproape de centrul Bucurestiului, dateaza inca din 1969, cand facea bijuterii si policandre pentru biserici. Ulterior, s-a transformat in firma "Leicon Production" si livreaza anual aproape 10.000 de icoane in Romania, Italia, Germania, Finlanda, Norvegia. "Este mult mai rentabil sa exporti produsele. Bineinteles, exista o perioada mai dificila la inceput, pana reusesti sa stabilesti niste contacte cu vanzatorii de obiecte de arta, dar apoi afacerea se dezvolta de la sine.
De exemplu, in 1990, am plecat in Italia, cu icoanele in masina si le-am vandut", isi aminteste Leon Craioveanu. "In Romania, trebuie sa practicam preturi foarte mici ca sa rezistam pe piata, pe cand afara e altceva. Oamenii au o alta putere de cumparare, astfel ca pot plati cu usurinta cateva sute de dolari pentru un exemplar."
Pentru firma sa, Leon Craioveanu are nevoie de sase angajati. Selectia nu a fost deloc usoara, dar anunturile lipite la poarta Liceului "Nicolae Tonitza" l-au ajutat foarte mult. In rest, el e si sofer, si vanzator, si patron. Realizarea unei adevarate "linii tehnologice" pentru productia in serie a icoanelor usureaza mult munca artistilor.
Practic, la o singura icoana lucreaza toti angajatii, dar fiecare se ocupa doar de o anumita parte, aceeasi de fiecare data. Astfel, lucrarile cele mai frumoase din muzee si din cataloagele specializate sunt reproduse la un inalt nivel calitativ, doar pentru 10% din pretul practicat pe piata magazinelor de arta.
4. Adriana Barbieru, magazinul African Art:
In august 1996, doi pasionati ai artei africane deschid in apropiere de Calea Victoriei primul magazin de cadouri ce amintesc de continentul negru. La scurt timp, apare un al doilea astfel de magazin, in cadrul Galeriilor Lutherana. Confectionate manual, din lemn sau piatra, bijuteriile, obiectele de decor si instrumentele traditionale constituie numeroase variante de cadouri care se armonizeaza perfect cu interiorul oricarei locuinte.
"Arta Africii acopera segmentul de piata reprezentat de clientii nedecisi, care se hotarasc mai greu atunci cand este vorba de un cadou sau care nu cunosc foarte bine gazda la care sunt invitati", precizeaza Adriana Barbieru, reprezentanta magazinului "African Art".
Tineri sau mai putin tineri, din straturile inalte sau mai putin inalte ale societatii, cei care trec pragul magazinului de obiecte africane sunt in general intelectuali, oameni care cauta ceva special, pentru ei sau pentru cei din jurul lor. In cazul in care se razgandesc, cadourile sunt schimbate fara nici o problema, ceea ce inlatura teama de a cumpara ceva nepotrivit.
Aparitia unui astfel de magazin pe piata romaneasca a trebuit sa fie pregatita cu grija, mai ales ca se poate face foarte usor confuzia intre obiectele africane de ritual si cele artizanale, destinate comercializarii. Mai mult, oamenii sunt de obicei reticenti la tot ce este nou.
Cu toate acestea, un amplasament bun - in zona centrala a orasului sau in cartierele bogate - justifica pretul ridicat al chiriei, care se rasfrange si in costul produselor. Pot spune chiar ca este esential, pentru ca cei care nu au timp de obicei, au bani, iar exemplul magazinului "African Art" intareste aceasta idee.
"In perioadele aglomerate, de Craciun, de Pasti sau cu ocazia altor sarbatori religioase, avem cel putin 50 de clienti zilnic", spune Adriana Barbieru. "Numarul lor se rareste, desigur, in timpul verii, cand oamenii pleaca in vacanta si e normal ca cei care cumpara cadouri sa fie mult mai putini".
Marfurile se importa direct de la cooperativele mestesugaresti producatoare din Kenya, Tanzania si Camerun: statuete, masti decorative, dar si ace de par. Gusturile sunt foarte variate, iar unele produse se vand mai bine decat altele. Important este ca aprovizionarea sa se faca cu atentie, in urma unui studiu foarte amanuntit al pietei, mai ales ca partenerii africani nu lucreaza cu plata la termen.
Intervalul mare de timp care se scurge intre trimiterea comenzii si primirea marfii, costul ridicat al transportului, precum si nesiguranta seriozitatii furnizorilor sunt doar cativa dintre factorii care creeaza probleme. Cel putin in perioada de inceput, pana cand contactele stabilite cu producatorii au conferit o anumita siguranta, a fost necesara deplasarea la fata locului. Dar chiar daca se pare ca toate lucrurile au fost foarte bine puse la punct, se mai intampla ca lemnul utilizat la confectionarea obiectelor sa fi fost ud si, ca urmare, statuetele sa ajunga deja stricate sau ca pachetele sa nu fie bine legate si marfa sa se sparga in timpul transportului.
"Intr-un an, in decembrie, doua lazi cu obiecte decorative au fost ratacite la Paris si din aceasta cauza tot transportul a fost blocat in vama. Le-am recuperat abia dupa perioada sarbatorilor de iarna, care reprezinta punctul maxim al vanzarilor. Singura solutie a fost sa apelam la o alta societate de transport. Asa procedam si cu furnizorii. Daca nu sunt seriosi, renuntam la colaborarea cu ei. Este singurul mod de a merge mai departe", explica Adriana Barbieru.
[pagina_noua]
5. Constanta Craciunescu, magazinul Yasmine:
"Ideea a venit din nevoia de frumos si din criza de timp pe care o aveam cand trebuia sa fac un cadou. Inainte de a incepe aceasta afacere, aveam un program extrem de incarcat. La ora cand terminam activitatea aproape niciodata nu mai gaseam flori. Aici, in Piata Victoriei, nu exista un magazin specializat pentru cadouri. Acum exista."
Inconjurata de icoane, produse de artizanat si sticlarie ornamentala, parfumuri, posete si bauturi, ea face in fiecare dimineata inventarul marfii existente. In acest mod, aprovizionarea se face mult mai bine, iar vanzatoarele pot face propuneri diverse de cadouri combinate. De asemenea, furnizarea obiectelor prin comanda presupune o evidenta stricta si o foarte mare atentie. Utilizarea unui calculator ajuta la o gestionare mai buna a marfii si a comenzilor pentru livrarea la domiciliu, dar el nu este neaparat necesar, mai ales in perioada de inceput.
Toata gama de sortimente este expusa la vedere in magazin, astfel incat clientii sa poata gasi ceea ce-si doresc. Stocurile, de obicei, foarte mici, sunt depozitate intr-un spatiu din spatele rafturilor. Initial, magazinul ocupa doar o treime din spatiul actual, dar dupa trei luni s-a extins la o suprafata de 70 mp, iar afacerea continua sa se dezvolte.
"Ne-am dorit sa oferim clientilor lucruri frumoase si utile, unele pretentioase, altele mai ieftine", precizeaza Constanta Craciunescu. "Astfel, am impartit produsele din magazin in cadouri pentru casa, pentru doamne si pentru domni. Din prima categorie, fac parte icoane, sticlarie ornamentala, produse de artizanat, portelanuri si cristaluri. Pentru doamne, se pot cumpara parfumuri, posete, cosmetice si lenjerie. In categoria cadourilor pentru barbati, intra articole din piele (curele, portofele), bauturi si parfumuri."
Ulterior, au aparut in magazin obiecte artizanale, mai mult pentru decor. Spre surprinderea intreprinzatoarei, clientii au fost foarte incantati de aceste produse, asa ca a aparut raionul de artizanat. Pe langa articolele de serie - ceramica obisnuita, broderii, magazinul contine si unicate facute de mesteri populari din Oltenia si Maramures - ulcioare de nunta, ceramica de cobalt de Maramures, marame de borangic si alte produse care inainte se gaseau doar in muzee.
Alaturi de cadouri, proprietarii s-au gandit sa ofere clientilor si flori taiate, ambalate in cutii, dar deocamdata comercializeaza doar ghivece. "Interesant este faptul ca acestea au inceput sa se vanda abia la o saptamana de la aducerea lor in magazin, dupa ce oamenii s-au convins ca florile rezista", afirma Constanta Craciunescu.
In categoria cadourilor pentru casa, un loc aparte il reprezinta icoanele, pe lemn sau pe sticla, facute de mesteri artizani sau de artisti plastici. Stabilirea unor relatii foarte bune cu furnizorii permite practicarea de preturi scazute fata de cele din galeriile de arta si, implicit, promovarea cu succes a afacerii.
Activitatea inceputa de Constanta Craciunescu si asociatii ei este prin definitie una de comert, dar seamana cu prestarea de servicii, deoarece implica o relatie foarte stransa cu clientii, indiferent daca este vorba despre persoane obisnuite sau VIP-uri. Secretul succesului consta intr-un rulaj cat mai mare al banilor si un adaos mic, dar constant.
Faptul ca nici un produs nu iese pe usa neambalat confera personalitate magazinului "Yasmine", sunt de parere proprietarii. Vanzatoarele au fost scolarizate pentru a impacheta produsele in stilul caracteristic al firmei. Ele stiu care sunt hartiile de ambalaj recomandate cadourilor pentru barbati si care sunt cele potrivite pentru femei. De asemenea, in functie de varsta persoanei care primeste cadoul, se alege o hartie mai sobra sau una cu inimioare. La fel, fundele pentru ambalaj, care sunt din voal, din lurex (auriu sau argintiu) sau din saten. Totodata, vanzatoarele tin cont de faptul ca icoanele au un ambalaj special, decent.
Cumparatorul are posibilitatea sa-si aleaga singur hartia de impachetat, culoarea fundei si minifelicitarea care insoteste cadoul. Ambalajul nu constituie un cost in plus pentru clienti si din acest motiv multi cumpara pentru ei insisi, fiind deosebit de incantati cand pleaca acasa cu un cadou. "Prin acest mod de prezentare a produselor, am dorit sa redam oamenilor bucuria de a face si de a deschide cadouri", spune Constanta Craciunescu. "De exemplu, aveam in magazin, ca obiect de decor, o oala mare de artizanat. Un client a dorit sa o cumpere si a fost atat de impresionat de ambalaj, incat a declarat ca nu va desface pachetul cel putin o saptamana."
Oricine poate fi interesat de produsele oferite in cadrul unui magazin de cadouri. Pentru a va cunoaste mai bine cumparatorii si gusturile acestora, faceti mici statistici cu privire la cei care va viziteaza magazinul. In cazul firmei "Yasmine", cel mai des intra in magazin tinerii - in special, dimineata si seara si persoanele in jur de 40 de ani. De obicei, femeile cumpara maruntisuri, se hotarasc mai greu, pe cand barbatii stiu exact ce vor sa cumpere. Perioadele de varf sunt, bineinteles, sarbatorile, dar pasionatii de cadouri sunt fideli pe tot parcursul anului.
Specific unei activitati de inceput, gasirea unor produse calitative si la preturi rezonabile implica foarta multa alergatura si dureaza ceva timp. In plus, cand furnizorii nu va cunosc, trebuie sa va asumati singuri riscul testarii marfii, sa vedeti daca se vinde sau nu in zona respectiva, ce impact are asupra clientilor. O solutie pentru ameliorarea acestei probleme este structurarea foarte buna a comenzilor, astfel incat sa evitati retururile.
De asemenea, puteti primi produse in regim de consignatie, care trebuie, insa, sa se ridice la nivelul calitativ impus de firma dvs.. Acest lucru diminueaza riscurile si reduce cheltuielile pentru fondul de marfa.
[pagina_noua]
De obicei de sex feminin, personalul trebuie sa cunoasca foarte bine produsele care sunt de vanzare si sa le prezinte celor interesati. "Selectia nu a fost usoara, deoarece doream ca vanzatoarele sa fie amabile si serviabile", isi aminteste Constanta Craciunescu. "E absolut firesc ca atunci cand cauta un cadou, clientii sa vina o data, de doua, de trei ori si abia dupa aceea sa cumpere. Din acest motiv, rabdarea este o trasatura esentiala a angajatelor. Dintre toti cei care ne trec pragul, doar o treime cumpara. Oamenii ne testeaza. Vin, se uita, stau ore intregi in magazin si de multe ori cumpara data viitoare."
Atentia este un alt factor deosebit de important in selectarea personalului pentru un magazin de cadouri. Inainte de a fi ambalat, fiecare produs trebuie verificat, etichetele trebuie scoase cu grija, pentru a se evita astfel orice problema care poate pune clientul intr-o situatie penibila atunci cand inmaneaza cadoul.
Recomandari pentru a avea succes in aceasta afacere
A. Straduiti-va sa obtineti un spatiu bun!
In functie de capitalul de care dispuneti, de prietenii si de cunostintele pe care le aveti, decideti singuri ce suprafata va avea magazinul si in ce zona va fi amplasat. Ideal ar fi ca acesta sa aiba o pozitie centrala, cu trafic pietonal intens, sa fie puternic iluminat, iar peretele de la strada sa fie inlocuit de ferestre. Daca exista si locuri de parcare, cu atat mai bine. Astfel, veti fi siguri ca nu veti transporta coletele cu marfuri in brate, iar clientii dvs. vor fi multumiti ca masina lor va fi in siguranta.
In cazul in care posibilitatile financiare de inceput sunt mai modeste, inchirierea unui stand mic in cadrul unui magazin universal reprezinta solutia ideala. Depinde de puterea dvs. de convingere sa obtineti un pret bun pe mp. De asemenea, daca nu va puteti permite sa inchiriati in zona ultracentrala a orasului, nu va descurajati. Conteaza foarte mult sa va adaptati cerintelor locuitorilor din apropiere si sa urmariti obtinerea unui profit constant, chiar daca nu va recuperati investitia din prima luna de activitate.
Un criteriu deosebit de important in alegerea spatiului pentru un magazin de cadouri il reprezinta concurenta. Inceputul unei astfel de afaceri intr-o zona comerciala, puternic circulata, este foarte benefic atat timp cat in apropiere nu mai exista alti intreprinzatori care sa ofere acelasi tip de servicii.
B. Amenajarea magazinului este esentiala
Imaginea unei multitudini de sortimente de hartie, benzi, panglici colorate, cutii deja confectionate este foarte importanta. Aranjati obiectele in functie de sortimente, cat mai rational si mai riguros cu putinta, fara insa a le ascunde privirilor clientilor. Ferestrele mari si o iluminare artificiala puternica vor pune in valoare marfurile dvs., dandu-le stralucire.
De asemenea, aveti grija ca localul sa fie intretinut corespunzator, iar cea mai mica defectiune sa fie imediat remediata. Nu uitati ca un magazin de lux, cum este cel de cadouri, trebuie sa straluceasca in primul rand prin curatenie si abia pe urma datorita obiectelor expuse. Asadar, evitati praful, igrasia si orice alta forma de murdarie.
C. Colaborati cu furnizori de incredere
Indiferent ca este vorba de obiecte pentru cadouri sau doar de ambalaje, alegeti cu grija lista de furnizori. Daca nu aveti cunostinte in domeniu, consultati cataloagele de genul "Pagini Aurii" sau "Pagini Galbene" si selectati firmele producatoare care va intereseaza. Perioada de tatonare, din partea ambilor parteneri, poate dura cateva luni, dar seriozitatea si profesionalismul dvs. va vor impune pe piata.
Pentru inceput, este bine sa faceti comenzi mici, deoarece surprizele neplacute pot aparea in orice relatie. In plus, colaborarea cu mai multi furnizori va ofera posibilitatea de a avea o gama variata de produse si de preturi in magazinul dvs.
In ceea ce priveste aprovizionarea unui magazin de cadouri, parerile sunt impartite. Unii intreprinzatori in domeniu sustin ideea unui magazin specializat pe anumite sortimente, altii, dimpotriva, considera ca o oferta cat mai bogata de produse si ambalaje reprezinta cheia succesului unei astfel de afaceri. Ceea ce este sigur este faptul ca intotdeauna gusturile clientilor conteaza.
Asadar, studiati cu atentie ce fel de oameni va pasesc pragul, ce preferinte au acestia, cand obisnuiesc sa cumpere cadouri, ce noutati au mai aparut in domeniu si abia in urma acestui mic studiu de piata faceti aprovizionarea. Evident ca la inceput totul depinde de flerul si de simtul dvs. estetic, dar, pe masura ce afacerea se dezvolta, alegerea produselor va deveni un fel de automatism.
[pagina_noua]
D. Oferiti produse si servicii de calitate superioara
Un lucru foarte important in derularea oricarui tip de afaceri este prezentarea de produse superioare din punct de vedere calitativ, ambalate intr-o maniera cat mai atractiva. Calitatea este, deci, trasatura esentiala si in cazul unui magazin de cadouri. Clientii sunt intotdeauna pretentiosi, dar devin cu atat mai fideli cu cat capriciile lor sunt indeplinite cu rabdare si amabilitate de fiecare data. Din aceasta cauza, alegerea personalului trebuie facuta cu atentie.
Colaboratorii sunt, de obicei, persoane de sex feminin, inzestrate cu talent, bun gust si foarta multa rabdare. Un cadou exprima cel mai bine mesajul pe care dorim sa-l transmitem si din acest motiv trebuie sa arate impecabil. Etichetele produselor trebuie indepartate cu atentie, eventualele mici imperfectiuni trebuie retusate, astfel incat clientul sa nu fie pus intr-o situatie neplacuta atunci cand inmaneaza pachetul. Cel putin la inceput, pana capata indemanare si experienta, supravegheati indeaproape vanzatoarele, pentru a evita aparitia unor nereguli in gestiune sau in ceea ce priveste produsele si serviciile oferite.
E. Dezvoltati un plan de afaceri propriu
Realizarea unui plan de afaceri propriu firmei dvs., care sa stabileasca cu precizie conditiile de desfasurare a activitatii si resursele disponibile pentru aceasta, reprezinta primul pas in derularea unei campanii de promovare. Experienta intreprinzatorilor in domeniu arata ca momentul ideal pentru lansarea unui magazin de cadouri este perioada premergatoare Sarbatorilor de iarna, care reprezinta punctul maxim al vanzarilor de cadouri, iar inchirierea unui stand in cadrul unui mare complex comercial prezinta riscurile cele mai mici. Avand in vedere ca impunerea dvs. pe piata dureaza in medie trei-sase luni, trebuie sa aveti timp pentru a putea crea o clientela serioasa, o retea de furnizori bine pusa la punct si pentru a amenaja spatiul in mod adecvat.
In functiile de conditiile speciale in care se dezvolta afacerea dvs., incercati ca bunurile si serviciile oferite sa se diferentieze clar de cele ale concurentilor. Puteti adopta un stil aparte de impachetare a cadourilor sau puteti oferi drept bonus o felicitare la alegere. Nu exista retete fixe de succes, trebuie doar sa va dezvoltati imaginatia si sa nu ezitati sa o puneti in practica. Restul vine de la sine.
F. Promovarea este foarte importanta
Ganditi-va intotdeauna ca un client multumit va aduce cel putin inca unul data viitoare, deoarece reclama din om in om reprezinta inca metoda de publicitate cea mai eficienta. Asadar, faceti tot posibilul ca produsele si serviciile oferite de dvs. sa fie mai bune decat cele ale concurentilor.
De asemenea, introducerea unui serviciu nou sau vanzarea unui obiect ciudat atrage atentia publicului mai mult decat credeti.
Posibilitatile de promovare sunt multiple - publicarea de anunturi publicitare in ziarele locale, participarea la targuri si expozitii de specialitate, distribuirea de fluturasi in zona - important este sa invatati din experienta celor mai vechi in domeniu si sa alegeti varianta potrivita stilului si bugetului dvs.
Articole conexe
Europa redescopera magazinele fizice
de Bianca TilaDe ce spalatoria auto self-service este o idee buna de afacere
de Idei de afaceriCum sa alegi cea mai buna platforma pentru magazinul tau online
de Bianca TilaAfaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit