Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oportunitati de afaceri - Oportunitati pe scurt

de Silvia Bucsan 30 Aug. 2007 4926
4.75 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Idei de afaceri: Afaceri cu gradini

Din ce in ce mai multe companii si persoane particulare apeleaza la specialistii in arhitectura peisagera, investind sume considerabile pentru amenajarea unui spatiu verde dupa dorinta.

Pentru cei care transforma terenurile virane in gradini si parcuri, toamna si primavara nu mai sunt considerate sezoane de varf, pentru ca se lucreaza la foc continuu pe toata perioada anului. Explicatia este aceea ca industria amenajarilor peisagere se dezvolta proportional cu sectorul imobiliar.

Pentru realizarea unei gradini, specialistii iau in calcul caracteristicile unice ale casei sau cladirii ca amplasament, arhitectura, tipul solului, conditii de drenaj, climat, dar si personalitatea si stilul de viata al clientului. In plus, spatiul verde e pus in valoare de elemente de design care intervin in functie de tipologia proiectului: stancarii din roci naturale, iazuri artificiale si fantani arteziene, alei si pavimente din diverse tipuri de piatra, statui, elemente de iluminat.

Prin modul de amenajare se disting trei stiluri. Stilul de gradina rustica englezeasca pune accent pe bordurile naturale din flori perene, arbori si arbusti, plante erbacee si cataratoare, care ofera culoare si atractivitate pe tot parcursul anului, cel francez este formal, caracterizat de eleganta si ordine, de simetrie (cu peluza, alei drepte, gard viu bine tuns, zone clar delimitate vizual, covoare de flori in cromatica puternic contrastanta, iazuri ornamentale, fantani si statui). 

Un tip de amenajare care prinde bine este gradina Feng Shui, in care se prefera copacii vesnic verzi, pozitionari speciale ale elementelor in cadrul gradinii si mici caderi de apa sau iazuri.

Costul final al unui astfel de spatiu, care include proiectare, amenajare si intretinere este, in medie, de 1,5-10 euro/mp. Astfel, pentru un spatiu de 100 mp, pretul aproximativ este 2.500 de euro. Principala pondere in costul final o au materialele, plantele si sistemele de irigatie folosite, deci clientul e cel care impune pretul, in functie de suma pe care vrea s-o aloce.

Idei de afaceri: Ferma de capre

Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului considera ca activitatea de crestere a caprelor poate fi profitabila pentru agricultorii romani, in cadrul Uniunii Europene.

Laptele de capra nu este supus cotelor, iar in Romania sunt zone propice acestei activitati. Capra produce de 10-20 de ori mai mult lapte decat propria ei greutate corporala, comparativ cu vaca care produce de numai 6-8 ori mai mult decat greutatea ei corporala. Laptele are un continut ridicat de grasime (3,5-5,2%) si se aseamana cu cel matern sub raportul compozitiei, fiind recomandat in hrana sugarilor. In tara noastra, traditional, laptele de capra se proceseaza impreuna cu cel de oaie sau de vaca. La inceputul anului 2003, in Romania erau 630.000 de capre.

Idei de afaceri: Cresterea intensiva a sturionilor

O noua afacere extrem de interesanta, dar in acelasi timp costisitoare tinde sa-si faca loc si in Romania. Cresterea intensiva in captivitate a sturionilor a fost experimentata timp de mai bine de sapte luni intr-un spatiu amenajat la sediul Filialei Constanta a Companiei Nationale de Administrare a Fondului Piscicol. Experimentul, a demonstrat un ritm de crestere a pastrugilor in captivitate de doua ori mai rapid decat in mediul natural.

Investitia minima initiala nu este, totusi, la indemana oricui. Conform presedintelui Patronatului Rompescaria, Nicolae Dinulescu, pentru realizarea si popularea unei suprafete de 2,7 hectare este necesara o investitie initiala de 1,5 milioane de euro. Investitia poate fi amortizata in timp datorita preturilor la care se vand produsele (1.200-2.000 euro/kilogramul de caviar si 5,68 de euro/kilogram de carne de sturion), cu un profit real doar dupa ce sturionii crescuti in captivitate ajung sa depuna icre.

Intre timp, investitorul poate sa apeleze la o serie de segmente de sustinere intermediare: vanzare de puiet pentru acvarii sau pentru crescatorii, pestele vandut ca atare, la un anumit gramaj si la o greutate superioara, drept carne de consum. Si in acest din urma caz, investitia pe kilogram de carne, este de 4,47 euro, rezultand un profit net de 1,21 euro pe fiecare kilogram. Pe piata romaneasca, un kilogram de icre de pastruga se vinde cu aproximativ 450 euro, iar un kilogram de icre de morun cu 600 euro.

[pagina_noua]

Idei de afaceri: Tabere de lux

Taberele de lux gazduiesc copii romani, francezi, germani, elvetieni, austrieci si sud-africani, atrasi de peisaje, obiceiurile traditionale, dar si de conditiile oferite. Un bilet la o astfel de tabara privata costa 200 euro pentru un sejur de 11 zile, dar conditiile sunt pe masura pretului. Pe langa cazare si masa, se ofera asistenta medicala specializata, supraveghere permanenta de catre echipele Salvamont, echipamente sportive si se asigura vizitarea de obiective turistice.

Oferta este pentru copii cu varste cuprinse intre 3 si 17 ani. Ei beneficiaza si de programe conduse de animatori cu pregatire speciala - pe primul loc se afla practicarea sporturilor (fotbal, handbal, volei, tenis, badminton, ciclism, drumetii etc.) De asemenea, se organizeaza cursuri de muzica, dans, teatru, pictura si chiar olarit. Vilele in care se face cazarea sunt de doua margarete si sunt situate in zonele Garda de Sus (din muntii Apuseni), in Retezat sau in Covasna.

Idei de afaceri: Cum se prezinta piata produselor din soia?

Produsele pe baza de soia detroneaza incet, dar sigur, suprematia pe care au detinut-o ani la rand, in perioadele de post, fasolea batuta, cartofii, orezul sau zacusca. Analizele efectuate de firmele de profil arata ca locuitorii din Moldova si Bucuresti se numara printre amatorii constanti de astfel de produse. La polul opus se gasesc locuitorii din Muntenia sau Dobrogea, unde vanzarile sunt mai mici.

Scaderea drastica a vanzarilor la mezelurile si preparate clasice din carne a determinat firmele de profil sa reconsidere piata produselor de post, astfel ca numarul celor care vand mezeluri si preparate din carne vegetala este in crestere. Pe masura ce creste numarul amatorilor, oferta este si ea mai bogata. In opinia lui Vasile Timis, proprietarul Cris-Tim, aceasta piata este in formare pentru ca tot mai multi oameni incep sa respecte cele doua mari posturi ale anului - Pastele si Craciunul.

Idei de afaceri: 1.500 euro investitie pentru o firma de traduceri

O piata unde este inca loc pentru profesionisti este aceea a traducatorilor autorizati. La ora actuala, aproximativ 20-30% din agentii economici care activeaza pe piata de profil sunt traducatori autorizati care, lucrand pe cont propriu, nu au capacitatea de a face fata unui volum mare de lucru, desi calitatea oferita nu este intotdeauna la cel mai inalt nivel. Mai mult, piata este in continua crestere, estimandu-se pentru anul viitor o majorare a sa cu aproximativ 20-30%.

Conform specialistilor in domeniu, factorul principal care influenteaza negativ dezvoltarea acestui tip de afaceri este piata neagra, estimata la aproximativ 40-50%. Investitia initiala necesara pentru dezvoltarea unei companii de traduceri poate fi destul de mica, ajungand la aproximativ 1.500 euro. Pentru dezvoltarea unei companii de dimensiuni mai mari care are drept tinta clienti din randul marilor companii, fondurile de pornire se ridica la aproximativ 3.000 euro.

Idei de afaceri: Cresterea viermilor de matase poate deveni o afacere profitabila

Desi inainte de 1990 tara noastra se situa pe locul sase in lume si pe locul doi in Europa la productia de gogosi de matase, in prezent foarte putine persoane se mai ocupa de sericicultura. Totusi, cei care desfasoara aceasta activitate spun ca este destul de profitabila.

Pentru infiintarea unei crescatorii de viermi de matase este nevoie de o investitie de 14.000-15.000 euro. Rata profitabilitatii poate fi de 20%, mai ales daca avem in vedere ca perioada de crestere se desfasoara intre lunile mai-august si pot fi crescute doua serii de viermi de matase.

Cu o incapere bine aerisita, cu geamurile orientate catre nord-est, doua hectare de teren cultivate cu duzi si un kilogram de oua de viermi de matase se poate porni o afacere profitabila.

Idei de afaceri: O inventie pe cap de roman

Anual, se inregistreaza la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci) circa 1.200-1.400 de cereri de brevete de inventie. Baza de date a OSIM contine in prezent peste 20 de milioane de inventii. Dintre acestea, intre 60 si 70% apartin unor persoane fizice, restul fiind proprietatea unor unitati economice, universitati tehnice, institute de cercetare.

Inventatorii nostri sunt tentati sa-si pastreze creatiile la sertar, pentru ca nu au puterea economica necesara aplicarii acestora. Dar este bine ca ei sa-si inregistreze creatiile la OSIM, pentru ca numai in acest fel si le pot proteja, chiar daca nu li se aplica imediat si raman doar cu brevetele.

Cererile pentru brevetele de inventie sunt examinate in compartimentele specializate ale OSIM, pentru a se vedea daca revendicarile propuse in proiecte depasesc intr-adevar stadiul mondial din domeniul respectiv. Examinatorii OSIM sunt extrem de bine pregatiti, fiind in masura sa argumenteze respingerea unei cereri de inventie depuse de un academician sau de un profesor universitar.

Cererea de inventie este sustinuta in fata unei comisii neutre si, in cazul unei respingeri, ajunge sa fie revizuita de o comisie subordonata direct directorului OSIM. Daca si aceasta o respinge, se poate ajunge la tribunal, care poate intoarce decizia comisiilor de la OSIM.

[pagina_noua]

Idei de afaceri: Bani din zbenguiala copiilor

Figuri, castele, tobogane, saltele si multe alte forme uriase gonflabile si multicolore sunt jucariile preferate ale copiilor, dar si ale parintilor care le considera un loc sigur pentru zbenguiala odraslelor lor. Spatiile amenajate special pentru copii cu jucarii gonflabile sunt tot mai multe in Bucuresti - aparute ca urmare a succesului de care se bucura. Acest tip de jucarii sunt create de firma Aztec Iflatables si sunt prezente pe piata romaneasca inca din 2004.

Afacerea companiei a inceput insa 1998 cu replici de produs, solicitate de majoritatea firmelor care doreau sa-si faca cunoscuta intrarea pe piata. Au aparut apoi corturile gonflabile (solicitate la festivaluri), standurile pentru expozitii, mascotele si baloanele publicitare. Astfel, „ideea infiintarii si dezvoltarii unui spatiu de joaca pentru copii a venit oarecum firesc, intrucat pe piata se simtea lipsa unor astfel de parcuri de distractii pentru cei mici", spune Viorica Ghinea, directorul firmei Aztec.

Pentru deschiderea unui loc de joaca de asemenea anvergura a fost nevoie de o multime de autorizatii: aviz de la Ministerul Sanatatii, pompieri, primaria de sector, analizele de risc in exploatare. Insa cea mai importanta certificare este cea de la ISCIR, fara de care nu poate functiona, practic, nici un parc de distractii.

Acest act atesta siguranta copilului, potrivit normelor europene. In cele din urma, cu toate aprobarile la dosar, Aztec a deschis in octombrie 2004 primul parc de distractii pentru copii, cu jucarii gonflabile, pe terenul din fata Palatului Copiilor. Parcul cu jucarii gonflabile este frecventat zilnic de  aproximativ 50 de copii, cu o crestere notabila sambata si duminica. www.aztec.ro

 

 



Tags: gradiniamenajari gradiniafaceriafacereidei de afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.75 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

De ce spalatoria auto self-service este o idee buna de afacere

de Idei de afaceri
01 Mar 2024
Spalatoriile auto self-service reprezinta o oportunitate foarte interesanta de afacere. Afla ce avantaje aduce aceasta optiune, cum sa iti calculezi...

Afaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7

de Idei de afaceri
28 Aug 2023
Amplasamentul accesibil, preparatele gustoase si preturile convenabile fac din restaurante o destinatie foarte populara pentru milioane de clienti...

Afacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro

de Bianca Tila
27 Iul 2023
Piata romaneasca out of home reprezinta o industrie care se ridica la 600 de milioane de euro. O treime din aceasta suma a fost generata in...

Cifra de afaceri din comertul cu autovehicule a inregistrat cresteri

de Bianca Tila
17 Mar 2023
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a inregistrat cresteri, pe serie bruta, cu 20%, in luna ianuarie 2023...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]