Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Oportunitati de afaceri - Un restaurant unde iti gatesti singur
Oportunitati de afaceri - Un restaurant unde iti gatesti singur
Este, daca vreti, un fel de iesire la un gratar, doar ca nu la iarba verde, ci intr-un restaurant.
In sala acestui restaurant, pe langa mese, se afla o mare lada frigorifica unde sunt expuse tipuri variate de carne si branzeturi. Langa aceasta este o tejghea de unde pot fi servite bauturile.
Urmeaza un gratar imens unde fiecare isi poate frige singur ceea ce doreste, si un bufet, de unde se pot servi salate asortate. In final, doi chelneri pot lua comenzile sau pot servi desertul.
Plata se face la casa, unde fiecare client duce un bon pe care persoana care i-a furnizat alimentele indica ce s-a consumat.
Clientela unui restaurant self-service este constituita mai ales din tineri de pana in 30 de ani si eventual din familii cu copii.
In general, prima data se intra intr-un astfel de restaurant din curiozitate. Cei care revin o fac datorita atmosferei placute, lejere si destinse din restaurant. Pentru ei, restaurantul self-service reprezinta un loc unde isi pot lua pranzul sau cina altfel; un loc unde, prin forta lucrurilor, este mai usor sa cunosti oameni si unde poti manca bucata de carne care ti-a facut cu ochiul, pregatita asa cum doresti, cheltuind mai putin decat intr-un restaurant obisnuit.
Pentru intreprinzator, restaurantul reprezinta oportunitatea de a desfasura pe cont propriu o activitate unica in felul ei, capabila sa produca o cifra de afaceri destul de mare, cu costuri mai mici decat cele ce caracterizeaza un restaurant obisnuit. Timpii de preparare a portiilor sunt redusi la minimum, personalul din sala la fel, iar in bucatarie nu este necesara prezenta bucatarului, adica a profesionistului care intr-un restaurant capata retributia cea mai mare.
Oportunitati de afaceri - Un restaurant unde iti gatesti singur
Factori de risc
* Nu exista loc pentru improvizatii. De aceea este indicat sa aveti experienta in domeniul alimentatiei publice.
* Nu este usor sa gasiti un spatiu adecvat pentru desfasurarea acestei activitati: nu sunt multe spatiile dotate (sau care pot fi dotate) cu o hota puternica de ventilatie (un horn) care sa capteze in intregime fumul produs de gratar.
* Persoanele care supravegheaza sala trebuie sa fie foarte atente la clienti (mai ales la cei tineri) care doresc sa “se joace cu focul”.
* Pentru a putea conta pe un flux continuu de clienti, trebuie sa modificati des oferta proprie: de la traditionalii mititei la carnaciori si frigarui, de la diverse feluri de branza la peste. Dar nu numai atat. Amatorii de gusturi noi vor fi atrasi de posibilitatea de a gusta, de exemplu, carne de strut sau de prepelita.
* Pentru a evita ca in local sa persiste puternicul miros de carne la gratar, trebuie ca pe langa hota instalata deasupra gratarului sa utilizati si un sistem de schimbare a aerului capabil sa functioneze cu maxima eficienta.
* Pentru ca in timpul verii sa nu scada numarul clientilor (din cauza caldurii produse de gratar), ideal ar fi ca restaurantul sa aiba si o terasa unde sa fie amplasate mesele in sezonul estival.
* Atentie la alegerea furnizorilor! Produsele trebuie sa fie foarte proaspete si de buna calitate, iar pretul - considerabil mai mic decat cel de magazin pentru a permite un adaos profitabil (aproximativ 35%).
Oportunitati de afaceri - Un restaurant unde iti gatesti singur
Pionierii restaurantelor self-service
Proprietarul actual al localului Taverne du Vallè din Geneva a fost primul care a pus in practica ideea de a deschide un restaurant self-service, in 1967. In localul sau avand doua terase si o sala de mese cu capacitatea de 100 de persoane se pot servi un fel de mancare, bauturi si desert cu 60-65 franci elvetieni.
Patronul restaurantului spune ca afacerile au mers intotdeauna “cu panzele sus”. Numai in ultimul timp, de cand restaurantele de acest tip s-au inmultit, numarul de clienti ai Tavernei du Vallè a scazut simtitor.
Mai constant este numarul clientilor restaurantului Carrouge, tot din Geneva. Pare incredibil, dar restaurantul avand 32 de separé-uri, cu 500 de locuri, este plin-ochi vineri si sambata seara. Dar chiar si in timpul saptamanii, situatia este relativ roz: in fiecare seara vin 200-250 clienti.
La Charbonnière este un local din St. Maurice (Elvetia) care a fost deschis acum sapte ani si care gazduieste in medie 20 de persoane pe seara. In zilele de vineri si sambata este intotdeauna plin, avand 30-50 de clienti.
Consumatorii acestui restaurant (al carui personal este constituit din doar doua persoane) primesc direct la mese bucatile de carne alese. Le frig pe un gratar mare si le “personalizeaza” gustul cu condimente si sosuri de tot felul. In afara de carne, la La Charbonière se pot manca si garnituri pe baza de salata si cartofi prajiti, se poate gusta vin dintr-un vast sortiment pus la dispozitie si se poate indulci totul cu un desert delicios. Pretul unei mese la La Charbonière este de cca 28 de franci elvetieni/client, cifra care variaza mult in functie de vinul ales.
Inca mai originala este propunerea unui restaurant din Torino (Italia): Racletterie. Specialitatile sale sunt pe baza de carne, oua si legume coapte pe piatra. Localul are 50 de locuri si tot doua persoane angajate pentru a servi la mese. In fiecare seara vin 15-20 de clienti, iar vineri si sambata este de obicei plin.
Pentru ca fiecare client sa-si poata pregati singur una dintre excelentele specialitati ale localului, angajatii nu fac decat sa-i aduca la masa ingredientele. Pentru restul, fiecare client se joaca de-a bucataritul. Pe langa specialitatea pe care au ales sa o deguste, clientilor (bucatarilor improvizati) le sunt aduse ustensilele necesare: vase de teracota cu flacara, gratar, cuptorase electrice cu piatra etc. Si in acest caz, preturile sunt destul de accesibile: cca 30 $, pretul incluzand vinurile si desertul.
Articole conexe
10+ idei de afaceri pentru cupluri
de Bianca TilaAfaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7
de Idei de afaceriAfacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro
de Bianca TilaCifra de afaceri din comertul cu autovehicule a inregistrat cresteri
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit