Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Oportunitati de afaceri - Vederi cu fotografia expeditorului
Un produs destul de banal face ravagii pe pietele occidentale. Este vorba de cartile postale personalizate, adica simple vederi care se remarca, insa, printr-o mica gaselnita: in mijlocul celor patru motive peisagistice se afla un portret personal al cumparatorului, obtinut la fata locului prin fotografierea cu un aparat polaroid.
Produsul este excelent pentru perioadele de vacanta, cand turistii vor sa trimita un salut original din concediu celor ramasi acasa. Turistii reprezinta de fapt segmentul-tinta al acestei afaceri. Ei pot arata prietenilor in ce statiune se afla si cat de mult s-au bronzat.
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Cartea postala personalizata nu este ieftina. In Germania, pretul ei poate ajunge la 5 euro. Potentialul afacerii a determinat deja unele firme cu experienta in domeniul fotografiilor si tipariturilor sa ofere afacerea in sistem franchising. Investitia in materiale se situeaza in jur de 0,75 euro/bucata si acest avantaj se transfera pana la urma de partea clientilor.
Pretul mediu pentru o carte postala este de 2,5 euro, iar ca oferta speciala, se pot cumpara 4 bucati cu 7,5 euro. Un intreprinzator din Bad Homburg a vandut peste 12.000 de carti postale personalizate si aceasta numai la targul de Craciun de la Essen, din 2004. Cu cateva luni mai inainte vanduse 3.000 de bucati pe litoralul Marii Baltice.
Cartile postale personalizate exista, de fapt, de decenii, numai ca procedura de fotografiere era complicata si clientii trebuiau sa astepte toata ziua. Astazi realizarea acestui produs dureaza mai putin de doua minute, lucru facut posibil de tehnica moderna pusa la punct de firma Polaroid.
Nu trebuie insa trecut cu vederea faptul ca aceasta afacere este dependenta de vreme si de sezon. Din acest motiv activitatea poate fi inceputa cel mai bine ca o a doua ocupatie sau o ocupatie temporara, in timpul vacantelor. Intemeierea unei afaceri solide pe termen lung este posibila numai in cazuri exceptionale, cand intreprinzatorul are un talent comercial iesit din comun. Dar nu este absolut necesar ca afacerea sa fie pe termen lung. Castiguri frumoase se pot obtine si in sistemul part-time. Riscul este redus, caci cheltuielile initiale pot fi acoperite din castig dupa doar cateva zile.
Descriere pe scurt
Wolfgang Pohl (41 de ani) a sosit cu rulota, acum cateva zile, intr-un camping in apropiere de Scharbentz, impreuna cu sotia si cei doi copii. Desi este plin sezon turistic, el nu a venit aici sa se distreze, ci spera ca in urmatoarele trei luni sa faca bani buni.
Wolfgang este fotograf amator. Anul trecut, in timpul unui mic dejun, fiica sa i-a cerut o foaie de hartie cu poza ei. Wolfgang cunostea deja sistemul scrisorilor personalizate, aplicat mai ales de marile firme, prin care expeditorul (in cazul publicitatii directe) trimitea potentialilor clienti scrisori cu fotografia sa. Pohl s-a gandit ca ceea ce este valabil la scrisori trebuie sa fie valabil si la carti postale.
Cateva luni a studiat problema si apoi s-a decis sa porneasca o asemenea afacere. El lucrase suficient de mult timp in domeniul serviciilor foto pentru a sti ca succesul sau insuccesul depind in principal de locul de vanzare. Pohl a ales Scharbentz pentru primul sau test. Acolo isi petrec anual concediul mii de persoane si cei mai multi dintre ei trimit carti postale acasa. Un segment-tinta cum nu se poate mai bun. Din intamplare a gasit o pozitie excelenta chiar in fata unei drogherii situate pe promenada de pe faleza.
Pohl plateste 750 euro/luna chirie pentru locul standului sau. 20 de minute dureaza instalarea pana cand Pohl este gata sa serveasca primul client. Si acesta apare aproape imediat: un norvegian si sotia lui se opresc si se uita la afisul mare pe care scrie "Carti postale personalizate". Ce inseamna aceasta? Pohl le explica si reuseste sa-i convinga sa incerce acest produs. Avantajul cel mai important este ca pe o fotografie realizata cu Polaroid incap 4 poze.
Dupa un minut, procesul de autodevelopare s-a incheiat. Pohl decupeaza acum portretele, ia din teancul de carti postale gata facute un exemplar, scoate de pe portiunea libera din mijlocul ei folia autocolanta si preseaza in locul ei un portret. Trece apoi cartea postala prin asa numita presa cu valturi, iar fotografia clientului se imbina perfect cu cartea postala.
[pagina_noua]
Intregul procedeu a mai facut curiosi cativa trecatori. Lumea este entuziasmata. "7,5 euro, va rog". Imediat se aseaza pe scaun urmatorul client. Dupa cateva minute, Pohl a mai servit inca doi clienti.
Timp de 10 minute el nu mai castiga nimic, asa ca isi ia aparatul polaroid si fotografiaza primul trecator care trece pe langa standul sau. Acesta ramane pe loc, sa vada despre ce e vorba, dar dupa ce-si satisface curiozitatea nu se hotaraste sa cumpere.
Intreprinzatorul are acum cateva fotografii pe care le poate agata la vedere pentru a evita explicatiile anevoioase. Si nu dureaza mult pana cand un grup de patru persoane se apropie, vrand sa stie ce se petrece acolo. Se hotarasc toti patru pentru o poza impreuna. In cateva minute se aduna din nou o multime de oameni. Domneste o atmosfera de buna dispozitie si afacerea merge astfel inainte. Cu o exceptie insa: cand ploua, strada este ca si moarta. Impotriva vremii proaste Wolfgang este neputincios.
La ora 21.00 se incheie ziua de lucru. Pohl isi depoziteaza lucrurile in portbagajul masinii si se intoarce in camping. Acolo isi face socotelile. Astazi a servit 75 de clienti. Cativa dintre ei au cumparat o singura carte postala, dar majoritatea s-au decis pentru oferta speciala, platind 7,5 euro pentru 4 bucati. Castigul lui Pohl se ridica astfel la 500 euro, dintre care 220 reprezinta profitul brut (intr-o singura zi).
Dar nu intotdeauna lucrurile stau chiar asa de bine. Cu o zi mai inainte a plouat si intreprinzatorul nu a incasat decat 30 de euro, dar aceste sincope nu sunt de natura sa-l demoralizeze.
Cateva date despre piata
Informatii exacte nu exista, totusi doua studii realizate in Germania au aratat ce interes enorm manifesta turistii pentru cartile postale. Numai in 2004 au fost trimise peste 200 de milioane de vederi, cumparatorii avand posibilitatea sa aleaga intre 30.000 de modele.
Si iata ca pe piata exista acum si oferta de carti postale personalizate. Trei domenii sunt de interes pentru acest gen de produse. Pe primul loc se afla turismul care nu presupune numai statiuni consacrate, unde lumea isi petrece in numar mare concediul, ci si simple puncte frecventate, chiar si numai in trecere, de turisti. La Drahenfelz, de exemplu, se opresc zilnic zeci de autocare cu turisti americani. Apoi si aeroporturile intra in discutie. La Frankfurt, aceasta afacere a inceput sa fie deja testata.
In al doilea rand, putem vorbi despre sarbatorile traditionale, cum ar fi Craciunul, si de targurile anuale sau alte manifestari care atrag multi participanti. Sanse ofera si piata publicitara. Numerosi intreprinzatori sunt in cautare de idei publicitare originale pentru cele mai diverse ocazii, iar cartile postale personalizate atrag publicul. Acest lucru este valabil pentru targuri, expozitii, prezentari de moda etc. Inchirierea unui stand complet firmelor poate deveni o afacere suplimentara profitabila.
Totusi, trebuie spus inca o data - comertul cu vederi personalizate nu se recomanda ca ocupatie principala. Aceasta activitate reprezinta doar o posibilitate buna de a face bani rapid si fara riscuri mari. Ce sanse de piata rezerva viitorul? Ramane de vazut, pentru ca in cativa ani produsul poate sa-si piarda efectul de nou. Dar pana atunci mai este destul. Afacerea merge foarte bine, iar investitiile scazute intr-un asemenea stand se recupereaza rapid.
Perspective de castig
Pana la 500 euro/zi
Sase factori determina in principal perspectivele de castig ale unui stand de vederi personalizate:
1. Alegerea amplasamentului. Numai locurile foarte circulate intra in discutie, deoarece afacerea traieste de pe urma comenzilor spontane;
2. Puterea de convingere a intreprinzatorului, pentru a-i determina pe cei nedecisi sa incerce produsul;
3. Vremea;
4. Modelul cartilor postale. Acesta trebuie sa fie cat mai original, pentru a se deosebi de vederile din magazine si chioscuri;
5. Politica de preturi. In acest domeniu nu sunt stabilite inca reguli clare;
6. Talentul fotografic. Nimeni nu plateste pentru o fotografie prost realizata, indiferent ca e vorba de incadrare sau de iluminare.
In functie de amplasament, vreme si ceilalti factori, veniturile si castigurile brute variaza puternic. Astfel, Wolfgang Pohl (de care am vorbit putin mai inainte) a servit peste 190 de clienti in timpul unei petreceri pe litoral, fiecare din acestia cumparand oferta completa de 4 vederi. Pohl a obtinut cu aceasta ocazie un venit de 1.250 euro, din care a ramas, dupa scaderea costurilor, cu un profit de 600 euro. In medie, 80 de clienti cumpara vederi personalizate zilnic, ceea ce inseamna pentru intreprinzator un venit de 550 euro si un profit de 240 euro.
Demararea afacerii
Exersati inainte de start
Vanzarea de vederi personalizate nu se potriveste chiar oricui. Nu trebuie sa fiti o persoana timida sau careia sa-i fie frica sa vorbeasca in grup. Succesul acestei afaceri depinde de capacitatea de comunicare si de felul in care reusiti sa prezentati atractivitatea acestor produse. Trecatorii trebui sa se opreasca, sa inteleaga despre ce e vorba si sa va lanseze comenzi. In plus e necesar sa aveti si o stare de spirit optimista: in timp ce altii se duc la plaja, dvs. munciti din plin.
Cei care demareaza acum aceasta afacere in Germania viziteaza mai intai standurile de vederi personalizate deja existente pe litoralul Marii Baltice. Sunt multe lucruri de invatat doar privind de la distanta cum se desfasoara aceasta activitate. Urmeaza apoi achizitionarea dotarii complete si a unui stoc de carti postale facute pe comanda la o tipografie (e necesar ca vederile sa aiba in centru un spatiu gol unde va fi lipita fotografia clientului).
Luati in calcul o perioada de pregatiri de cca 4-8 saptamani. Acomodati-va cu echipamentul de lucru. Fotografiati-va prietenii, familia si cunoscutii pentru a invata toate operatiile tehnice. Cu cat stapaniti mai bine intregul proces, cu atat veti putea sa incepeti sa lucrati mai rapid. Acomodati-va de asemenea cu montarea si demontarea rapida a standului.
Echiparea
O realizati cu mai putin de 7.500 euro
1. Aparatul foto si filmele. Un aparat foto polaroid costa intre 450 euro si 2.500 euro. Pentru scopul dvs. este suficient un model ieftin, ba chiar un aparat la mana a doua. Pentru fotografiile de grup aveti nevoie, la unele aparate, de lentile suplimentare care costa (setul) in jur de 45 euro. Filmele instant sunt destul de scumpe: pentru un film cu 8 sau 10 pozitii veti plati intre 10 si 15 euro.
2. Blitz si instalatie de iluminat. Toate aparatele Polaroid au si blitz incorporat, dar pe termen lung este necesara o instalatie de iluminat performanta, pentru a obtine o calitate optima a fotografiilor. Pretul ei poate ajunge la 1.500 euro. In plus aveti nevoie de acumulatori sau de o priza.
3. Uscator. Este suficient un phon obisnuit din comert. Totusi, un uscator special in care bagati fotografiile ca intr-un cuptor va permite sa aveti mainile libere pentru comanda urmatoare. Pretul lui este de cca 250 euro.
4. Presa cu valturi cu care sa lipiti in siguranta portretele pe vederi. Acest aparat poate fi folosit de asemenea si la lipirea foliei transparente autocolante pe cartea postala. Folia are rolul de a mentine portretul lipit in pozitia corecta, precum si de a oferi un aspect mai placut produsului finit.
5. Aparat de taiat. Este suficienta si o foarfeca, dar exista si echipamente speciale care taie toate cele patru fotografii simultan. Pretul sau este in jur de 25 euro.
Procesul de lucru
Fiecare miscare trebuie cunoscuta
Informati-va cu exactitate cum functioneaza fiecare aparat. Nu va bazati numai pe instructiunile de folosire, ci rugati-l pe vanzator sa va explice amanuntit cum se lucreaza cu respectivul aparat. In functie de dotarea tehnica, e nevoie de 2-5 minute pentru realizarea unei vederi personalizate:
1. Inainte de a fotografia clientul, trebuie sa verificati daca iluminatul este corespunzator. Pentru aceasta faceti cateva fotografii de proba cu blitz-ul aparatului. Daca este necesar, folositi instalatia de iluminare.
2. Luati in vizor clientul, avand grija sa fiti la distanta potrivita. Pentru fotografii individuale, aceasta distanta este de 1 m, iar pentru doua sau trei persoane aveti nevoie de cel putin 1,3 m. Lentilele speciale va ajuta sa fotografiati grupuri.
3. Dupa ce fotografia se usuca, decupati-o la dimensiunile potrivite.
4. Pozitionati fotografia in spatiul liber prevazut in acest scop pe vedere. Fixarea ei se face fie cu o folie autocolanta, la rece, fie la cald prin incalzirea unei folii transparente.
[pagina_noua]
Astfel se innobileaza cartile postale
Portretul se lipeste intr-un mod foarte simplu, cu un adeziv, pe cartea postala. Este indicat insa sa aplicati apoi si o folie transparenta care elimina atat riscul dezlipirii portretului, cat si cel al ingalbenirii imaginii.
Aveti doua modalitati de a realiza acest lucru:
1) lipirea uscata a unei folii autocolante. Operatia se realizeaza in doar cateva secunde si fara nici un echipament. Este necesar insa un antrenament, pentru ca folia sa nu prinda bule de aer sub ea. Folositi o rola de cauciuc pentru a o presa pe cartonul cartii postale, eliminand astfel bulele. Cheltuielile in acest caz sunt intre 0,20 si 0,30 euro/bucata, inclusiv materialul folosit;
2) Mai ieftina pe jumatate, dar necesitand mai mult timp, este lipirea la cald a unei folii transparente. Folia se "topeste" peste cartea postala si portret cu ajutorul unui fier de calcat sau al unei prese speciale. Procesul are loc la temperatura intre 55 si 1000C. Daca folositi un fier de calcat, potriviti termostatul la cel mai scazut nivel (nylon). Nu vor aparea bule de aer si, daca folia depaseste conturul vederii, ea se va ajusta dupa ce operatia de lipire e terminata.
Standul de lucru
5 mp sunt suficienti pentru standul dvs. Acesta trebuie sa asigure protectia contra intemperiilor, de aceea este necesar sa fie dotat cu umbrele mari, care sa protejeze aparatele de ploaie si de soarele prea puternic. Alegeti umbrele de soare albe, fara model, pentru ca acestea nu se reflecta in fotografii, spre deosebire de cele colorate.
Masa studioului trebuie sa fie masiva si rezistenta pentru a sustine in siguranta toate aparatele, dar nu foarte grea deoarece standul trebuie sa poata fi mutat cu usurinta. Pancarde mari vor atrage atentia asupra ofertei dvs. si, de asemenea, vor exista si vederi personalizate expuse la vedere care explica mai bine decat orice natura serviciului pe care il furnizati.
Cu cat este mai mare frecventa trecatorilor, cu atat mai bine. Nu va alarmati daca in primele zile clientii lipsesc, mai ales daca este inceputul unei perioade de concediu. Oamenii prefera sa se fotografieze atunci cand sunt deja bronzati. Fotografiati-i nu numai pe clientii care isi exprima dorinta, ci si pe trecatori, in mod spontan. O fotografie gata realizata este un "carlig" important pentru a va atrage noi clienti.
In zonele turistice, si fluturasii pot promova vanzarile. Lasati-i la receptia hotelurilor sau impartiti-i pe strada. Mentionati amplasamentul standului si programul de lucru. Axati-va prezentarea pe impresia pe care o face destinatarului o carte postala personalizata. Un asemenea produs este un suvenir excelent si nu ajunge niciodata in cosul de hartii.
Personalul
Numai pentru perioadele de varf
Nu aveti nevoie de vreun angajat permanent ca operator al unui stand de vederi personalizate. Procedeul de lucru foarte simplu permite ca un singur om sa realizeze intr-o ora pana la 30 de fotografii. La ajutoare trebuie sa apelati numai in perioadele de varf. Dvs. va veti ocupa de relatia cu clientii si de fotografierea acestora, in timp ce colaboratorul va decupa portretele si le va monta pe cartile postale.
Foarte potriviti sunt elevii care, in timpul vacantelor, vor sa mai castige un ban. Plata lor este in jur de 3-4 euro/ora. Riscul de a fi furat nu exista, caci puteti controla usor numarul portretelor vandute pe baza filmului fotografic si a vederilor. E bine sa nu transferati angajatilor prea multe responsabilitati, deoarece e posibil ca acestia sa doreasca sa devina independenti datorita capitalului initial necesar foarte accesibil.
Puncte de risc
Ca in toate afacerile, si in vanzarea de vederi personalizate exista riscuri. Fiti atent mai ales la urmatoarele aspecte:
* Afacerile in aer liber depind de vreme. Cand ploua, nu aveti clienti, de aceea trebuie sa luati in calcul faptul ca vor exista zile cu un venit foarte mic. Compensati aceste pierderi colaborand cu firme, pentru care sa realizati produse publicitare asemanatoare cu cartile postale personalizate;
* Puteti castiga bani numai daca aveti un amplasament bun. Nu are rost sa incepeti afacerea pe o strada laturalnica;
* Cumparati numai aparate performante. Daca aparatul foto cedeaza, fie si numai temporar, afacerea dvs. are de suferit;
* Exista oricand riscul sa apara noi elemente de interes in domeniul felicitarilor si al cartilor postale, care sa se dovedeasca mai atractive decat produsele dvs.
* Concurenta se poate dezvolta foarte rapid, deoarece intrarea pe piata este facila, lucru datorat in special capitalului initial accesibil si procedeului de lucru deloc complicat.
Capitalul initial
Cu 2.000-2.500 euro puteti cumpara toate aparatele necesare, standul de vanzare precum si cateva mii de vederi. Echipamentul se poate achizitiona si la mana a doua, existand situatii cand afacerea a fost demarata cu numai 1.000 euro. Din motive de siguranta, luati in considerare un capital initial de cca 2.500 euro.
Articole conexe
Ce poti vinde sa faci bani. 20+ idei pentru 2024
de Bianca TilaDe ce spalatoria auto self-service este o idee buna de afacere
de Idei de afaceriAfaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7
de Idei de afaceriAfacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit