Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Piata de desfacere. Unde pot vinde produsele mele

Orice afacere isi desfasoara activatea intr-un anumit mediu, ce exercita o puternica influenta asupra sa. Multiplele relatii din piata, elementele micromediului si macromediului pot influenta major rezultatele unei afaceri.

Ghid practic Realizarea de sapun natural

Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ce este piata de desfacere?

Structura pietei
- Aria (localizarea) pietei - Este desemnata de intinderea si localizarea geografica a spatiului in care se realizeaza relatiile de vanzare-cumparare. Afacerile pot fi active pe piete locale, regionale, nationale sau internationale. In plus, intreprinderile mici sau mijlocii pot activa pe piete externe, sa exporte si sa importe.
- Capacitatea pietei - Se exprima prin indicatori si unitati specifice dupa componenta pietei considerate. Acest element se poate cuantifica prin: volumul ofertei, volumul cererii, vanzarile realizate, cota de piata, numarul consumatorilor, utilizatorilor sau clientilor.
- Dinamica pietei - Este determinata de o serie de factori externi (din mediul intreprinderii) si factori interni (ce tin de activitatea firmei). Factorii externi sunt cei care determina cererea si oferta, respectiv comportamentul clientilor si al concurentilor. Modificarea acestora se afla intr-o anumita corelatie cu factori obiectivi, precum veniturile si preturile. Printre alti factori care pot influenta dinamica pietei se regasesc: politica economica, tehnologia, ciclul de viata al produselor, nivelul de educatie, obiceiuri de consum, concurenta, obiceiuri de cumparare. De asemenea, dinamica pietei este determinata de stiinta, abilitatea si eforturile intreprinderii pentru dezvoltarea pietei.
Cercetarea de piata
- piata de aprovizionare
- piata de desfacere
- concurenta
- conjunctura pietei
- analiza pietei
- observarea pietei
- previziunea pietei
- analiza datelor statistice
- studierea directa (observare, ancheta, panel, experiment)
- extrapolarea tendintei
- metode calitative
- estimarile de grup
- politica de produs si sortiment (ce si cum se ofera)
- politica de distributie (prin ce canale, retele, forme de vanzare, intermediari, cand si unde va fi distribuit produsul)
- politica de pret, conditii de livrarea si de plata (la ce preturi se va oferi produsul unor categorii de clienti si in ce conditii)
- politica de comunicare (actiuni publicitare, actiuni de promovarea a vanzarilor, actiuni de relatii publice)

Clasificarea pietei
- Piata potentiala - pentru un bun sau serviciu este data de cantitatea totala susceptibila a fi ceruta
- Piata disponibila - este formata din consumatorii ce manifesta interes si dispun de venituri pentru achizitionare
- Piata disponibila calificata - este reprezentata de consumatorii care sunt dispusi sa cumpere bunul sau serviciul, avand interes, venituri suficiente si accesibilitate
- Piata deservita - este parte a pietei disponibil calificata careia producatorul hotaraste sa-i adreseze oferta - segementul spre care se concentreaza producatorul
- Piata penetrata - este piata efectiva formata din ansamblul consumatorilor care au cumparat bunul sau serviciul respectiv.
- piata bunurilor substituite
- piata bunurilor complementare
- piata captiva

Cererea de pe piata
- Cerere negativa - piata manifesta atitudine de respingere fata de produs, lucru ce impune analiza factorilor in vedere convertirii potentialilor clienti (conversie)
- Absenta cererii - piata manifesta indiferenta pentru ca nu cunoaste produsul - rolul marketingului este de a crea cererea (stimulare)
- Cerere latenta - pe piata se manifesta asteptari nesatisfacute cu actualele produse, astfel trebuie create noi produse - rolul marketingului este de a dezvolta cererea (dezvoltare)
- Cerere in scadere - piata absoarbe o cantitate mai mica din produsul respectiv fata de perioada anterioara, atunci producatorul renunta la produs sau reconsidera politica de marketing - rolul marketingului este de a revitaliza cererea (remarketing)
- Cerere neregulata - piata cunoaste fluctuatii sezoniere sau din alte motive, ceea ce impune o necorelare a productiei cu cererea - rolul marketingului este de a regulariza cererea (sincromarketing)
- Cerere plina - piata absoarbe cantitatea estimata, dar cererea trebuie mentinuta - rolul marketingului este de a mentine cererea (intretinere)
- Cerere excesiva - supraabundenta cererii pe piata impune reducerea ei - rolul marketingului este de a reduce cererea (demarketing)
- Cerere indezirabila - cand se pune problema eliminarii unui produs prea mult difuzat de producatori, din motive sociale sau concurentiale - rolul marketingului este de a distruge cererea (anti-marketing)

Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Ghiduri practice

[GHID PRACTIC] Cultura castravetelui anti-diabet
Castravetele amar cea mai profitabila cultura agricola din Romania la momentul actual

[GHID PRACTIC] Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite

[GHID PRACTIC] Cresterea prepelitelor japoneze
Comanda acum ghidul afacerii tale cu prepelite japoneze CD-ul Cresterea prepelitelor japoneze Evita acum riscurile inerente inceputului unei afaceri
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de AFACERI 2025
- 30+ Idei de Afaceri la tara. Din ce sa faci bani la tara
- Idei de afaceri handmade: cele mai bune idei pentru a incepe o afacere
- Afaceri de familie: businessuri mici si profitabile
- Colectia de Idei de Afaceri
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit