Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata de desfacere. Unde pot vinde produsele mele

de Bianca Tila 08 Mai. 2024 129
Piata de desfacere. Unde pot vinde produsele mele
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Orice afacere isi desfasoara activatea intr-un anumit mediu, ce exercita o puternica influenta asupra sa. Multiplele relatii din piata, elementele micromediului si macromediului pot influenta major rezultatele unei afaceri.

Cele mai importante relatii pe care o afacere le are sunt cele cu piata, atat producatorul cat si consumatorul au posibilitatea de alegere, unde si cum pot sa ofere si sa solicite. Piata este aceea care stabileste ce se produce si cat se produce.
 
Afecerile au ca obiectiv de activitate producerea de bunuri si servicii destinate pietei. In acest sens, antreprenorii trebuie sa cunoasca nevoile reale ale societatii, pe care i le poate indica piata. Indiferent de profil, intreprinderea trebuie sa se afle in contact direct cu piata. 
 
Un lucru de subiliniat in ceea ce priveste misiunea antreprenorului este aceea de a analiza conditiile de piata, avand in vedere ca prezinta o imagine prezenta, dar si una viitoare a afacerii. Mecanismul pietei construieste barometrul situatiei actuale si de perspectiva.
 

Ce este piata de desfacere?

 
Atunci cand vorbim de piata, ne referim la un ansamblu de cereri si oferte in legatura cu un bun, serviciu sau capital dintr-o zona determinata. Piata este formata din produs, serviciu si ofertant, pe o parte si anumiti purtatori de cerere (persoane fizice, intreprideri sau alte organizatii) pe de alta parte. 
 
Piata de desfacere a unei afaceri este reprezentata de toti clientii potentiali, care au aceeasi nevoie sau dorinta si care sunt dispusi sa plateasca pentru a o satisface.
 
Piata unui produs oferit se poate aborda in doua moduri: piata actuala si piata potentiala. Piata actuala se concentreaza pe clientii produsului care cumpara de la propria afacere si cei care cumpara de la concurenta, in timp ce piata potentiala include si consumatorii potentiali, care in anumite conditii ar putea deveni consumatori efectivi.

alt=piata de desfacere

Structura pietei

 
Structura pietei se formeaza cu ajutorul urmatoarelor elemente:
 
  • Aria (localizarea) pietei - Este desemnata de intinderea si localizarea geografica a spatiului in care se realizeaza relatiile de vanzare-cumparare. Afacerile pot fi active pe piete locale, regionale, nationale sau internationale. In plus, intreprinderile mici sau mijlocii pot activa pe piete externe, sa exporte si sa importe.
  • Capacitatea pietei - Se exprima prin indicatori si unitati specifice dupa componenta pietei considerate. Acest element se poate cuantifica prin: volumul ofertei, volumul cererii, vanzarile realizate, cota de piata, numarul consumatorilor, utilizatorilor sau clientilor.

Planul de afacere este o parte esentiala a businessului. Gasesti in ghidurile noastre informatii complete pentru un start in afaceri plin de succes...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
  • Dinamica pietei - Este determinata de o serie de factori externi (din mediul intreprinderii) si factori interni (ce tin de activitatea firmei). Factorii externi sunt cei care determina cererea si oferta, respectiv comportamentul clientilor si al concurentilor. Modificarea acestora se afla intr-o anumita corelatie cu factori obiectivi, precum veniturile si preturile. Printre alti factori care pot influenta dinamica pietei se regasesc: politica economica, tehnologia, ciclul de viata al produselor, nivelul de educatie, obiceiuri de consum, concurenta, obiceiuri de cumparare. De asemenea, dinamica pietei este determinata de stiinta, abilitatea si eforturile intreprinderii pentru dezvoltarea pietei.
 

Cercetarea de piata

 
In prezent, pietele se extind continuu, produsele si serviciile se diversifica, iar concurenta devine din ce in ce mai dura. Singurul comportament rational al afacerii tale in relatiile cu pietele de desfacere este cel de anticipare, adaptare si influentare.
 
In cercetarea de piata sunt dezvoltate diferite domenii, procedee, metode de observare si previziune pentru a te ajuta in pozitionarea afacerii tale in cadrul pietei. 
 
De asemenea, acest capitol din propriul tau plan de afaceri se poate concentra pe:
 
  • piata de aprovizionare
  • piata de desfacere
  • concurenta
  • conjunctura pietei
  • analiza pietei
  • observarea pietei
  • previziunea pietei
  • analiza datelor statistice
  • studierea directa (observare, ancheta, panel, experiment)
  • extrapolarea tendintei
  • metode calitative
  • estimarile de grup
 
Pe baza rezultatelor se pot construi masuri de interventie pe piete orientate spre clienti, dar avand si menierea de a obtine un avantaj fata de concurenta. Instrumentele mix-ului de marketing optimizeaza configuratia si efectele urmatoarelor categorii de interventii:
 
  • politica de produs si sortiment (ce si cum se ofera)
  • politica de distributie (prin ce canale, retele, forme de vanzare, intermediari, cand si unde va fi distribuit produsul)
  • politica de pret, conditii de livrarea si de plata (la ce preturi se va oferi produsul unor categorii de clienti si in ce conditii)
  • politica de comunicare (actiuni publicitare, actiuni de promovarea a vanzarilor, actiuni de relatii publice)

alt=piata de desfacere cercetare

Clasificarea pietei

 
In activitatea de marketing, piata este impartita in:
 
  • Piata potentiala - pentru un bun sau serviciu este data de cantitatea totala susceptibila a fi ceruta
  • Piata disponibila - este formata din consumatorii ce manifesta interes si dispun de venituri pentru achizitionare
  • Piata disponibila calificata - este reprezentata de consumatorii care sunt dispusi sa cumpere bunul sau serviciul, avand interes, venituri suficiente si accesibilitate

Aprofundeaza acest subiect demarand o afacere cu flori in ghiveci ...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
  • Piata deservita - este parte a pietei disponibil calificata careia producatorul hotaraste sa-i adreseze oferta - segementul spre care se concentreaza producatorul
  • Piata penetrata - este piata efectiva formata din ansamblul consumatorilor care au cumparat bunul sau serviciul respectiv.
 
Potentialii clienti se diferentiaza prin interes, venit si acces.
 
De asemenea, pentru piata globala a unui bun sau serviciu trebuie evaluate si: 
 
  • piata bunurilor substituite
  • piata bunurilor complementare
  • piata captiva

alt=magazin incaltaminte

Cererea de pe piata

 
Cererea este cantitatea dintr-un bun sau serviciu pe care agentii economici sunt dispusi sa o cumpere la un anumit pret, intr-un timp dat. Aceasta este influentata de preturile altor bunuri, veniturile cumparatorilor, asteptarile privind evolutia pietei, factorii demografici si psihosociali.
 
Studiile de specialitate delimiteaza opt tipuri de situatii a cererii, in care marketingul trebuie sa indeplineasca roluri specifice:
 
  • Cerere negativa - piata manifesta atitudine de respingere fata de produs, lucru ce impune analiza factorilor in vedere convertirii potentialilor clienti (conversie)
  • Absenta cererii - piata manifesta indiferenta pentru ca nu cunoaste produsul - rolul marketingului este de a crea cererea (stimulare)
  • Cerere latenta - pe piata se manifesta asteptari nesatisfacute cu actualele produse, astfel trebuie create noi produse - rolul marketingului este de a dezvolta cererea (dezvoltare)
  • Cerere in scadere - piata absoarbe o cantitate mai mica din produsul respectiv fata de perioada anterioara, atunci producatorul renunta la produs sau reconsidera politica de marketing - rolul marketingului este de a revitaliza cererea (remarketing)
  • Cerere neregulata - piata cunoaste fluctuatii sezoniere sau din alte motive, ceea ce impune o necorelare a productiei cu cererea - rolul marketingului este de a regulariza cererea (sincromarketing)
  • Cerere plina - piata absoarbe cantitatea estimata, dar cererea trebuie mentinuta - rolul marketingului este de a mentine cererea (intretinere)
  • Cerere excesiva - supraabundenta cererii pe piata impune reducerea ei - rolul marketingului este de a reduce cererea (demarketing)
  • Cerere indezirabila - cand se pune problema eliminarii unui produs prea mult difuzat de producatori, din motive sociale sau concurentiale - rolul marketingului este de a distruge cererea (anti-marketing)
Orice antreprenor trebuie sa-si cunoasca nisa pe care o abordeaza, astfel va putea gasi o piata de desfacere potrivita pentru a-si vinde produsele.


Bianca Tila de Bianca Tila
Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.

Tags: piata de desfacereplan de afacericercetare de piatacerere

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Afacere in care cererea depaseste mult oferta - agentie de bone si personal filipinez pentru servicii casnice

de Zenobia Badescu
07 Apr 2015
Desi in Romania avem multi someri, pentru cateva ocupatii casnice sunt preferati asiaticii. Ei isi ofera serviciile cu multa competenta dar si cu...

Jucariile educative - o afacere cu produse pentru care exista intotdeauna cerere

de Teo Manole
10 Dec 2014
Multi dintre cei care au copii incearca sa le asigure un trai cat mai bun, iar unul dintre modurile de a face acest lucru este achizitionarea...

Scenarii de cerere in casatorie

de Marian Curelaru
14 Feb 2014
In conditiile in care cea mai mare parte a femeilor se declara deceptionate de felul in care au fost cerute in casatorie, un tanar francez ofera pe...

Biocarburantii si avicultura vor sustine cererea agricola europeana

de Marian Curelaru
03 Feb 2014
Agricultura va fi in urmatorii ani unul din principalele domenii de interes pentru investitorii straini si autohtoni in Romania. Argumentele in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]