de Idei de afaceri
08 Oct. 2024
1165
Amazon.com este cel mai mare magazin de comert electronic din lume. Aici se poate gasi cea mai mare concurenta posibila. Deoarece rareori se gaseste un produs care sa nu fie comercializat de mai multi vanzatori, dar sub o alta marca.
Cand vine vorba de comertul traditional, si aici diferenta este foarte mare intre cei care comercializeaza mult si cei care nu reusesc sa se mentina la nivelul dorit. Cel mai esential aspect este calitatea produsului, daca nu se are in vedere, chiar si cea mai importanta marca din lume risca sa isi distruga afacerea, deoarece oamenii vor fi nesatisfacuti de ceea ce primesc.
Un brand care utilizeaza instrumente de marketing eficiente intra in mintile noastre. Probabil ca nu e cea mai buna mancare din lume cea oferita de ei, dar datorita brandingului inteligent, milioane de oameni cumpara de la ei.
Daca e sa va intreb care este restaurantul cu cea mai buna mancare din lume, mai mult ca sigur, putini dintre noi stiu sa raspunda, si asta pentru ca degeaba ai cel mai bun produs din lume, daca nu stie nimeni despre el, rezultatul matematic al vanzariilor o sa fie zero.
Pe Amazon insa, datorita pietei enorme, cel mai probabil vei vinde si cu o strategie slaba de branding, dar nu vei putea rezista in fata concurentei si, incet, iti vei sinucide afacerea.
Hai sa vedem care sunt pasii de branding pentru un business pe amazon, destinat celor care vor sa faca din asta cu adevarat o afacere si pun pret pe detalii.
Etapa 1: Planul
Planificarea trebuie sa includa raspunsurile la urmatoarele intrebari esentiale:
- Ce asteptari sunt de la aceasta afacere? Ce se doreste sa se obtina? Este vorba de bani, flexibilitate sau timp?
- Pe ce segment sa fie axata vanzarea?
- Care este bugetul maxim pus la dispozitie pentru investitia initiala? Care sunt sursele pentru aatrage investitia necesara?
- Care este profilul clientului ideal?
- Care este primul produs care se doreste sa fie introdus?
- Ce doreste sa se transmita prin brand?
Etapa 2: Cercetarea
Dupa ce a fost pus la punct tot ce tine de motivul pentru care se angreneaza in demararea afacerii, precum si investitia ce se va aduce, este momentul in care trebuie luate decizii cu privire la concurenta. Se cauta detalii despre concurenta, atat pe Amazon/Google, cat si pe retelele de socializare.
Etapa 3: Nume si slogan
Numele marcii este probabil printre putinele detalii la care e greu sa aduci alte schimbari maitarziu. De aceea este esential sa alegi bine de la inceput. Astfel, in functie de segmentul ales, se poate incepe cautarea numelui ideal
Etapa 4: Logo
Logo-ul reprezinta cu siguranta identitatea care va fi cel mai des vizibila pentru clienti, si va apare atat pe ambalaj, cat si pe produs.Chiar daca logo-ul poate fi modificat mai apoi destul de facil, trebuie sa te asiguri ca este facut profesional, contine numele de brand si poate fi retinut usor.
Etapa 5: Copywriting
Acest pas e probabil cel mai complicat, deoarece aici trebuie scoase in evidenta beneficiile produsului si poate fi definitoriu in rata de conversie. Sunt 3 pachete de text care sunt necesare in general; ele sunt aceleasi, dar, apar mici modificari in functie de aplicare:
- Textul de pe ambalaj si din ambalaj
- Textul de pe site
- Textul din listing-ul de pe Amazon
Etapa 6: Crearea Website-ului
Este nevoie de site-ul web in primul rand atunci cand iti inregistrezi brand-ul pe Amazon, unde se va cere o adresa web valida si o adresa de e-mail personalizata. In al doilea rand, un brand respectabil trebuie sa detina un site web indiferent cat de simplu ar fi si in special pentru a evitaneplacerea ca cineva sa fi cumparat in locul tau numele de domeniu al brandului, inaintea ta.
Sunt clienti care cauta pe Google mai multe detalii si se poate ajunge pe site, asa ca aici este ocazia oportuna sa se ofere mai multe detalii despre brand si produse, si se poate implementa un sistem de colectare e-mail-uri, prin care se realizeaza fidelizarea clientilor.
Etapa 7: Imaginea produsului
Fotografia produsului este primul detaliu care iese in evidenta cumparatorului. Este nevoie de pricepere in aceasta etapa pentru a nu pierde din start o multime de vanzari. Imaginile produsului trebuie sa respecte cateva reguli simple pentru a fi acceptate de Amazon si pentru a atrage clientii.
Etapa 8: Ambalajul produsului
Design-ul ambalajului este stabilit in functie de produs. La anumite produse este vorba doar de un sticker, uneori de o eticheta de tip header, sau chiar o cutie intreaga. Sunt anumite elemente care apar in functie de caz: UPC sau FSNKU COD, Warnings, Semne si Imaginea Produsului.
Etapa 9: Crearea si optimizarea listing-ului
Este si sectiune de copywriting care e special creata pentru partea aceasta de listing. Este vorba de titlul anuntului care contine:
- Numele Brandului
- Varianta produsului
- Numarul de unitati
- Numele produsului in sine
Etapa 10: Proceduri de lucru
Dupa ce s-au parcurs acesti pasi, acest brand nou asteapta sa intre in mintea oamenilor si sa iti aduca succesul pe care il doresti. Nu trebuie sa stai foarte mult la fiecare pas, in speranta ca vei realiza un brand perfect, pentru ca acest lucru este imposibil de realizat.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: vanzari amazoncum sa faci bani din vanzarile pe amazonamazon