Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Take away vs Livrari la domiciliu
Serviciul Take Away sau “comanda la pachet” este tot mai cautat de clientii grabiti care isi doresc sa comande ieftin si rapid. In timp ce livrarile la domiciliu se adreseaza celor mai comozi dintre clienti si/sau celor care fie nu se pot deplasa de la birou, fie ajung tarziu acasa.
Daca ai un business in alimentatia publica si nu stii ce sa alegi intre conceptul de Take Away si livrari la domiciliu sau, daca le vrei pe amandoua dar nu esti sigur ca aceasta ar fi cea mai inteleapta decizie, mai jos iti voi sublinia cateva aspecte pro si contra ale fiecareia dintre cele doua.Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Avantaje Take Away:
• Costuri reduse pentru client – acesta nu va mai suporta in pretul final al produsului cheltuielile aferente serviciului de livrari la domiciliu
• Costuri reduse pentru tine – implicit Take Away iti reduce cheltuielile considerabil. Astfel, nu mai ai nevoie de personal de livrare, masini si scutere, echipament care care sa-ti mentina calitatea produselor livrate
• Control si siguranta asupra produsului comandat – pentru ca multe dintre preparate se pregatesc pe loc, clientul sosit in locatie poate observa intregul process avand certitudinea ca ceea ce si-a comandat este proaspat, de calitate si pregatit in conditii de maxima igiena.
• Reducerea timpului de asteptare – daca se da comanda telefonic, asa cum este si cel mai indicat, timpul de asteptare este redus considerabil comparativ cu timpul estimat la o livrare la domiciliu. Mai mult decat atat, la telefon clientul nu este retinut decat pentru solicitarea comenzii si ora la care va veni sa o ridice.
• Calitatea incontestabila a produsului comandat – prin reducerea timpului de asteptare, evitarea riscurilor de accidentare si aglomeratia din trafic in anumite intervale orare, nu sunt decat un real avantaj pentru serviciul Take Away. Produsul ajunge la client la calitate ridicata.
• Reducerea riscurilor de accidentari ale angajatilor – neavand livratori, riscul de accidentare este minim. Acestia au parte adesea de evenimente neplacute in trafic. Si, desigur, odata cu accidentarile care pot avea loc, avariile produse mijloacelor de transport sunt practice inexistente.
Dezavantaje Take Away:
Deplasarea la locatia respectiva pentru ridicarea comenzii pare a fi singurul inconvenient pe care il remarc. Insa, si aici, depinde de situatie. Astfel, daca se comanda pentru acasa clientul nu trebuie decat sa identifice locul potrivit in drumul sau unde se va opri pentru cateva minute, iar daca va comanda in timpul zilei pentru un pranz la birou, sa zicem, atata timp cat nu este departe de sediul firmei la care lucreaza, clientul nu va pierde timp cu deplasarea.
Depinde doar de tine sa alegi o locatie cu vad bun, in zone de birouri, pentru ca acest inconvenient sa se transforme intr-un avantaj.
Avantaje livrare la domiciliu:
• Comanda este adusa clientului direct la adresa indicata, fara niciun efort din partea clientului.
Dezavantaje livrare la domiciliu:
• Timp pierdut la telefon – de fiecare data cand clientul comanda pentru prima oara, va fi nevoit sa ofere anumite detalii pentru a fi introdus in baza de date. Acest lucru poate fi un dezavantaj pentru cei care se grabesc sau nu pot vorbi mult.
• Timpul pierdut in trafic din cauza accidentelor – pe traseul livratorului pot aparea accidente in care este sau nu implicat direct, insa, oricum ar fi il impiedica sa-si respecte intervalul estimate.
• Timp pierdut in asteptarea comenzii – si sa fim seriosi, cand ne este foame timpul parca sta in loc. Traficul in Bucurestiul zilelor noastre este infernal. Mai ales in anumite intervale orare si in zilele ploioase. Astfel, traficul nu doar intarzie comanda, ci reduce si calitatea produsului.
• Cheltuieli suplimentare pentru tine – pe langa marirea numarului de angajati, achizitionarea masinilor si scuterelor necesare livrarii, consumabile si echipamente specific pentru serviciul de livrare, se adauga si cheltuielile de intretinere. Cu fiecare accident se pierd timp si bani cu piese de schimb, service, spitalizari si tratamente ale angajatilor implicati in cazurile grave.
• Cheltuieli cu tips-ul livratorului – desi nu intra in obligatia niciunui client, tips-ul este oferit de majoritatea dintre acestia. Ceea ce, daca punem in balanta cu serviciul Take Away este un dezavantaj.
• Comanda se face cu cel putin o ora inainte – aceasta presupune o anticipare a momentului mesei. Cu totii stim, insa, ca la birou nu exista o pauza de masa batuta in cuie. Astfel, daca apare o fereastra este bine sa profitam de ea, altfel este posibil sa mai mancam abia pe seara.
Concluziile te las pe tine sa le tragi. Dar, pentru ca nu pot sa nu-ti impartasesc din experienta proprie, raportat la o pizzerie, este mult mai rentabil si mai sigur sa optezi pentru conceptul Take Away. Asta daca vrei sa faci un business corect si daca nu ai bani de pierdut.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit