Este cunoscut faptul ca a fi artist nu inseamna sa faci bani ("artistul muritor de foame"). Steve King, membru al Small Business Trends Expert a facut profilul artistilor care combina antreprenoriatul cu arta. El a scos in evidenta modul in care oamenii aleg arta ca pasiunea extrema a vietii lor si felul in care invata sa valorifice aceasta pasiune pentru a aduce profit.
Acum cateva luni, King a scris, pe un forum, despre artistul antreprenor, relevand 3 orientari fundamentale care sprijina mai departe trendul combinarii afacerii si a talentelor:
"...In timp ce traiul artistului continua sa fie dificil, 3 tendinte generale sunt combinate pentru a crea noi oportunitati de afacere pentru artistii antreprenori:
1. Interesul clientului asupra unicitatii: produsele realizate de pe urma lucrului manual sunt din ce in ce mai cautate, extinzand piata operelor de arta
2. Internetul creeaza metode noi si efective prin gasirea unui public interesat de diversele domenii si pentru cei care cumpara arta
3. Tehnologia reduce costurile multiplelor tipuri de arta,oferind artistilor posibilitatea sa puna preturi atragatoare pentru noii cumparatori, extinzandu-se astfel pe piata de arta.
Tehnologia ofera, de asemenea, posibilitatea ca artistii sa creeze si sa gestioneze mici afaceri care aduc venituri. Probabilitatea cresterii va genera adesea suficiente venituri pentru a reusi".
New York Times a publicat un articol pe baza subiectului, citand din articolul lui King si scriind despre cativa artisti care traiesc din arta pe care o fac. New York Times il mentioneaza in articol pe dr. Elliot McGucken si cursul lui de antreprenoriat artistic, unde ii invata pe artisti cum sa aduca profit din creatiile lor.
Acesta este un demers binevenit. Este minunat sa vezi artisti care isi dau seama cum sa puna pret pe arta lor si cum sa vanda, fiind capabili sa combine antreprenoriatul cu ideile lor creative.
Tinem o galerie de arta si suntem literalmente ingroziti cand incepem sa negociem cu artisti intr-o afacere pentru prima data. Multi dintre artisti nu au practicat in domeniul afacerilor - un numar surprinzator nu dispune de cunostintele de baza necesare inceputului unei afaceri. Ei se muta si nu lasa nicio adresa, astfel incat este imposibil sa le trimiti plata pentru arta pe care o doneaza. Unii pleaca pentru saptamani sau luni fara sa raspunda la emailuri, la telefoane sau la scrisori, chiar daca vrei sa le cumperi mai multe lucrari. Artistii incaseaza cecuri in luni de zile!
Un procentaj mare de artisti nu au vreun sistem de contabilitate sau de inregistrare a veniturilor - nimic, nici macar un creion sau o hartie. Alti artistii uita complet ce lucrari de arta ti-au livrat si ce preturi aveau initial acestea. Ne putem da seama ca multi artisti au fost inselati cu arta pe care au creat-o din pasiune.
Daca arta reprezinta chemarea vietii tale, n-ar trebui sa faci din asta un profit? Ce poate fi atat de gresit?
Sursa: smallbiztrends.com
Tags: afaceriantreprenoriantreprenoriatartistigalerie de arta