Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Turismul gastronomic posibil brand al Romaniei

de Marian Curelaru 17 Mar. 2014 2970
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Turismul gastronomic ar putea constitui pentru Romania un brand, alaturi de manastirile din Moldova, Delta Dunarii si litoral, a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), Razvan Filipescu, la deschiderea primul Congres International al Traditiilor Culinare, citat de Agerpres.

"Gastronomia este parte importanta a turismului rural, iar turismul gastronomic este intens promovat la targurile si festivalurile cu acest specific din Europa. Turismul rural s-a dezvoltat in ultimii ani atat pe plan international, cat si in Romania, datorita valentelor sale speciale, printre care conservarea mediului inconjurator, pastrarea traditiilor locale, a valorilor culturale, prin participarea la indeletnicirile gastronomice ale localnicilor", a precizat Razvan Filipescu.

Romania a organizat in perioada 13-16 martie primul Congres International al Traditiilor Culinare, la care au participat 36 de tari din Europa, America de Nord, America Latina, Asia si Africa.

Pe parcursul celor patru zile, bucatari din tari precum Franta, Israel, Canada, SUA, Mexic, China, Macedonia, Grecia, Azerbaidjan au pregatit, pe langa meniurile traditionale din tarile pe care le reprezinta, si cate un meniu specific romanesc.

"Rutele gastronomice devin produse turistice foarte cautate. Acestea constituie un adevarat sistem, o oferta turistica tematica si complexa. Ruta ofera informatii si despre alte obiective turistice din zona, promovand dezvoltarea economica a acesteia. Conform unui studiu al Organizatiei Mondiale a Turismului, peste 88% dintre membrii sai considera ca gastronomia este un element strategic in definirea brandului si a imaginii destinatiei, iar peste 67% sustin ca tara lor are propriul brand gastronomic. In ceea ce priveste produsele turistice, studiul realizat a aratat ca cele mai importante sunt evenimentele gastroeconomice (79%), rutele gastronomice (62%), cursurile si atelierele de gatit (62%), vizitele la pietele si producatorii locali (53%)", a spus presedintele ANT.

Congresul International al Traditiilor Culinare a fost organizat de Asociatia Culturala Euro Est Alternativ (ACEEA), pentru a promova traditia culinara a Romaniei.

"Consider ca este necesar sa avem parghii de cooperare pentru dezvoltarea si promovarea turismului gastronomic. Si, pentru ca acest lucru sa devina posibil, toti actorii care pot contribui la dezvoltarea destinatiei — producatori, fermieri, pescari, bucatari, administratie publica, hoteluri — trebuie sa se implice in managementul turismului gastronomic", a subliniat Razvan Filipescu.


Tags: turismbrandromaniaturism gastronomictraditii culinare

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Eurostat: Romania inregistreaza cea mai mare crestere din UE a productiei de servicii

de Bianca Tila
07 Aug 2024
Productia de servicii a crescut cu 0,1% in Uniunea Europeana si a scazut cu 0,1% in zona euro, in luna mai fata de luna precedenta (cand se afisase o...

Piata de investitii imobiliare din Romania si-a dublat tranzactiile

de Bianca Tila
08 Iun 2023
Investitiile imobiliare din Romania au incheiat primul trimestru cu 120 milioane de euro. Fata de primele trei luni ale anului 2022, rezultatul de...

Companiile din Romania planifica adoptarea cloud

de Bianca Tila
29 Mai 2023
Majoritatea companiilor din Romania planifica adoptarea cloud, in urmatorii doi ani. Aproximativ trei sferturi dintre companii au initiat...

Investitiile pe piata imobiliara din Romania au crescut cu 39%

de Bianca Tila
24 Apr 2023
In Romania, investitiile pe piata imobiliara au depasit 1,26 miliarde de euro, anul trecut. Acest fapt subliniaza un avans de 39% comparativ cu anul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]