Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Turismul gastronomic posibil brand al Romaniei
Turismul gastronomic ar putea constitui pentru Romania un brand, alaturi de manastirile din Moldova, Delta Dunarii si litoral, a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), Razvan Filipescu, la deschiderea primul Congres International al Traditiilor Culinare, citat de Agerpres.
"Gastronomia este parte importanta a turismului rural, iar turismul gastronomic este intens promovat la targurile si festivalurile cu acest specific din Europa. Turismul rural s-a dezvoltat in ultimii ani atat pe plan international, cat si in Romania, datorita valentelor sale speciale, printre care conservarea mediului inconjurator, pastrarea traditiilor locale, a valorilor culturale, prin participarea la indeletnicirile gastronomice ale localnicilor", a precizat Razvan Filipescu.Cresterea prepelitelor japoneze
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cultura castravetelui anti-diabet
Romania a organizat in perioada 13-16 martie primul Congres International al Traditiilor Culinare, la care au participat 36 de tari din Europa, America de Nord, America Latina, Asia si Africa.
Pe parcursul celor patru zile, bucatari din tari precum Franta, Israel, Canada, SUA, Mexic, China, Macedonia, Grecia, Azerbaidjan au pregatit, pe langa meniurile traditionale din tarile pe care le reprezinta, si cate un meniu specific romanesc.
"Rutele gastronomice devin produse turistice foarte cautate. Acestea constituie un adevarat sistem, o oferta turistica tematica si complexa. Ruta ofera informatii si despre alte obiective turistice din zona, promovand dezvoltarea economica a acesteia. Conform unui studiu al Organizatiei Mondiale a Turismului, peste 88% dintre membrii sai considera ca gastronomia este un element strategic in definirea brandului si a imaginii destinatiei, iar peste 67% sustin ca tara lor are propriul brand gastronomic. In ceea ce priveste produsele turistice, studiul realizat a aratat ca cele mai importante sunt evenimentele gastroeconomice (79%), rutele gastronomice (62%), cursurile si atelierele de gatit (62%), vizitele la pietele si producatorii locali (53%)", a spus presedintele ANT.
Congresul International al Traditiilor Culinare a fost organizat de Asociatia Culturala Euro Est Alternativ (ACEEA), pentru a promova traditia culinara a Romaniei.
"Consider ca este necesar sa avem parghii de cooperare pentru dezvoltarea si promovarea turismului gastronomic. Si, pentru ca acest lucru sa devina posibil, toti actorii care pot contribui la dezvoltarea destinatiei — producatori, fermieri, pescari, bucatari, administratie publica, hoteluri — trebuie sa se implice in managementul turismului gastronomic", a subliniat Razvan Filipescu.
Articole conexe
Eurostat: Romania inregistreaza cea mai mare crestere din UE a productiei de servicii
de Bianca TilaPiata de investitii imobiliare din Romania si-a dublat tranzactiile
de Bianca TilaCompaniile din Romania planifica adoptarea cloud
de Bianca TilaInvestitiile pe piata imobiliara din Romania au crescut cu 39%
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit