Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
10 trenduri in marketing pentru 2011
In privinta marketingului anului 2011 trebuie sa avem in vedere o serie de noi optiuni, pornind de la geotargeting si mergand pana la aplicatiile pentru mobil si social media.
Pe masura ce economia globala se straduieste sa isi revina iar marketingul prin social media devine un imperativ strategic, micile afaceri au excelenta oportunitate de a se extinde in noi directii anul acesta.
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Cresterea prepelitelor japoneze
Nevoia de incredere, valoare si transparenta a brandului, printre alte trenduri de anul trecut, sunt la fel de importante si astazi. Insa, schimbarea curenta catre geotargeting, marketing prin intermediul mobilului si managementul reputatiei online, necesita ca micile afaceri sa-si modifice planurile, pentru a-si depasi competitorii.
Iata 10 trenduri in marketing pe care micile afaceri ar trebui sa le incorporeze acum, pentru a se pozitiona inca de la inceput catre succes:
1. Atrage sustinatori de incredere ai brandului tau.
Ideea ca ai avea nevoie de zeci de mii de followeri pe Twitter, abonati la blog, conexiuni LinkedIn si prieteni pe Facebook pentru a-ti construi propria afacere prin intermediul social-media, este una depasita. Calitatea legaturii cu aceia care sunt loiali afacerii si brandului este mult mai de ajutor pentru a-ti raspandi propriul mesaj, decat largi grupuri de conexiuni care dispar dupa prima interactiune.
2. Exceleaza mai degraba intr-un singur domeniu, decat sa faci totul pentru toti.
Anul acesta, micile afaceri vor trebui sa se focuseze pe nisa lor unica si sa se pozitioneze ca sursa definitiva de informatii, produse si servicii relationate cu locurile specifice de pe piata pe care opereaza.
3. Creeaza continut de calitate ca instrument viabil de marketing.
Marketingul prin social media si marketingul prin continut merg mana in mana si acesta este anul in care afacerile vor crea continut util care sa aduca valoare conversatiilor online si vietii oamenilor. Web-ul este un loc aglomerat. Un continut reusit este absolut necesar pentru a depasi zgomotul din retea.
4. Directioneaza o parte mai mare din buget catre social media.
Statisticile arata ca tot mai multe mici si mari companii isi indreapta bugetul catre social media sau alte initiative de marketing digital si mai putin spre formele de publicitatea traditionale. Consumatorii isi petrec timpul mai mult ca niciodata online, iar pentru a ajunge la ei si a ramane competitive, micile afaceri trebuie sa aiba o prezenta in reteaua sociala.
5. Urmareste reputatia brandurilor din reteaua sociala in detaliu.
Social media ofera consumatorilor o mare platforma pentru a-si exprima opiniile, iar proprietarii de mici afaceri realizeaza importanta monitorizarii reputatiei lor in retea. Cu instrumente de tip social media ca Hootsuite si Spredfast, este acum tot mai usor pentru micile afaceri sa-si dezvolte si sa-si urmareasca propriul statut online.
6. Cumuleaza experienta in brandingul online pentru a veni in intampinarea diverselor nevoi ale consumatorului.
A avea numai un cont Twitter sau o pagina Facebook nu este suficient anul acesta. Micile afaceri trebuie sa-si inconjoare consumatorii cu programe de branding online, ca de exemplu: un blog, un profil LinkedIn, un canal Youtube, profil Flickr si asa mai departe. Astfel, consumatorii vor putea alege cum vor sa interactioneze cu brandul tau. Desigur, se prefera calitatea in locul cantitatii, asa ca extinderea unui brand in reteaua sociala trebuie facuta strategic, astfel incat sa se maximizeze oportunitatile, fara a compromite continutul si comunicarea.
7. Urmareste marketingul prin mobil. Fara nici o indoiala, acesta este anul marketingului prin intermediul mobilului. Desi este inca la inceput, este marketingul imperativ al viitorului. Cu publicitatea pe celular, aplicatii de branding si aplicatii de marketing pe mobil, cum este de exemplu Foursquare, consumatorii trebuie sa se astepte ca firmele sa aiba o prezenta notabila pe mobil in 2011.
8. Geotargeting-ul si marketingul localizat vor deveni prioritati de top.
Site-urile locale ce ofera discount, precum Groupon, ajuta consumatorii in procesul de a gasi oportunitati in vecinatatea lor si nu numai. A crea campanii de marketing local targetate, folosind aceste instrumente populare va deveni o obisnuinta anul acesta.
9. Accepta ca silo-marketingul este ineficient.
Initiativele online, offline si de marketing prin mobil, creeaza oportunitatea de a conduce consumatorii de la un mesaj la altul, integrand aceste strategii. Poti obtine o reintoarcere a investitiei semnificativ mai mare, promovand online destinatii, discounturi, concursuri si evenimente.
10. Co-marketing pentru a-ti mari castigurile si pentru a micsora costurile de marketing.
Economia este inca in faza de revenire, ceea ce inseamna ca micile companii pot profita de economia de proportii, asociindu-se cu afaceri complementare pentru a dezvolta programe de co-marketing in 2011. Parteneriatele promotionale nu duc doar la costuri reduse, ci si la o expunere mai marita catre o noua audienta.
Anul acesta, toate afacerile vor experimenta o serie de inititiative de marketing online, localizat si marketing prin mobil. Aminteste-ti ca, daca nu tii cont de influenta trendurilor din marketing si a oportunitatilor, competitorii tai o vor face.
Articole conexe
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaInfluencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaCifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit