Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
12 moduri in care poti sa ajungi la client
Desigur, nu este tocmai usor sa ajungi la client si sa afli lucrurile de care acesta are nevoie sau pe care si le doreste.
In marketing si vanzari este o permanenta competitie, redescoperire si munca. Pentru a obtine datele ca sa ajungi la client, poti aplica unul sau mai multe dintre urmatoarele instrumente:Cresterea prepelitelor japoneze
Propriul meu plan de afaceri
Cultura castravetelui anti-diabet
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
1. Chestionar
Prin intermediul chestionarului poti afla cateva informatii-cheie despre perceptia clientilor cu privire la oferta ta. Daca te hotarasti asupra acestui instrument este important sa alegi intrebarile potrivite si sa aplici chestionarul pe un esantion reprezentativ. Exista cateva site-uri prin care iti poti realiza chestionarul propriu: www.SurveyMonkey.com, Google survey.
2. Focus grup
Acesta reprezinta o metoda de cercetare calitativa prin care un grup de persoane este interogat in ceea ce priveste atitudinile fata de un produs, serviciu, concept, reclama, idee sau amabalaj. intrebarile se adreseaza intr-un cadru interactiv in care participantii sunt liberi sa vorbeasca cu alti membri ai grupului.
Focus grupul este un instrument important pentru a obtine informatii valoroase direct de la clienti. Spre deosebire de chestionar, focus grupul permite feedback-ul, adica poti aprofunda un subiect pentru ca ai clientul in fata.
3. Angajatii care intra in contact cu clientii
Daca angajatii tai relationeaza cu clientii, este indicat sa folosesti aceasta oportunitate pentru a afla informatii direct de la ei. Este o varianta facila si putin costisitoare prin care poti afla care este parerea clientilor cu privire la oferta ta. Pentru a facilita discutiile sincere cu clientii, este indicat ca angajatii sa aiba o relatie buna cu clientii.
Acestia vor spune ce gandesc cu adevarat doar in fata unor persoane pe care le gasesc agreabile si cu care simt ca pot purta o discutie sincera. Un alt lucru important este ca impresiile si recomandarile clientilor sa ajunga la tine pentru a lua masurile necesare. De aceea, iti recomandam sa incurajezi angajatii sa iti relateze conversatiile cu clientii. Poti oferi si recompense pentru cei care afla informatii pretioase pentru recalibrarea ofertei.
4. Utilizeaza date statistice
Principala informatie care iti arata daca clientii sunt multumiti sau nu de oferta ta este volumul vanzarilor. Astfel, oamenii cumpara produse si servicii daca sunt multumiti de acestea si daca sunt in acord cu nevoile lor. Desigur, exista multi alti factori care pot influenta volumul vanzarilor. De exemplu, intr-o perioada de criza, consumatorii renunta la unele produse pe care nu si le mai pot permite. Un alt exemplu este cel in care un concurent vine pe piata cu o oferta mai atractiva. Oricare ar fi motivul, nivelul de vanzari este un indicator bun pentru modul in care oferta ta satisface clientii.
5. Fii receptiv la schimbari
Conceptul unui produs sau serviciu in care ai investit timp si bani nu poate satisface clientii pentru un timp indelungat. Motivul pricipal este ca preferintele si asteptarile lor se schimba in timp. Consumatorii trec prin diferite etape ale vietii, sunt influentati de alte oferte de pe piata si de tendinte. De aceea, este indicat sa fii mereu atent la nevoile clientilor tai si sa stii exact ce isi doresc. De asemenea, este important sa iti mentii flexibilitatea pentru a actualiza oferta in functie de dorintele clientilor.
6. Afla lucrurile de care oamenii sunt interesati
Cu ajutorul Internetului poti afla care sunt lucrurile care ii preocupa cel mai mult pe consumatori. Majoritatea persoanelor cauta mai intai pe Google informatiile pe care doresc sa le afle. Astfel, daca stii ce se afla in topul cautarilor, poti oferi produse si servicii de care oamenii sunt interesati. Aceste informatii sunt gratuite si usor de generat cu ajutorul Google AdWords.
Prin acest instrument introduci anumite cuvinte si afli de cate ori au fost cautate pe Google. Astfel, poti afla:
-care este marimea pietei potentiale;
-care sunt cei mai mari competitori (directi si indirecti);
- care sunt interesele specifice ale competitorilor la un anumit moment.
Pentru a identifica cele mai bune cuvinte-cheie, gandeste-te care sunt cuvintele pe care oamenii le-ar cauta pe Internet pentru a afla informatii despre un anumit subiect. Incearca sa fii creativ si sa nu te limitezi doar la cuvintele evidente.
7. Cauta conversatiile din mediul virtual
8. Astazi, multe conversatii au loc online si sunt publice. Astfel, ai acces la informatii direct de la sursa, de la potentialii tai clienti. iti recomandam sa utilizezi aceste informatii gratuite pentru a calibra oferta ta de servicii conform asteptarilor clientilor. Principalele canale prin care poti vedea conversatiile clientilor sunt blogurile, forumurile si retelele sociale.
9. Bloguri
Blogurile au devenit un mod foarte popular pentru oamenii interesati de un subiect comun sa schimbe pareri si sa publice idei care sa fie dezbatute de public. Acorda atentie subiectelor cu cele mai multe comentarii pentru ca acestea pot reprezenta subiectele de actualitate. Pentru a gasi informatii relevante, este indicat sa vizitezi cele mai citite bloguri pe care le poti gasi printr-o cautare pe Google sau pe unul dintre urmatoarele site-uri: www.technorati.com, www.blogcatalog.com sau www.mybloglog.com.
10. Forumuri
in mediul online exista mii de forumuri specializate pe anumite subiecte. Oamenii interesati de acestea dezbat subiectele, isi exprima parerea, ofera surse de informatii si de multe ori solutii la probleme. Cele mai interesante forumuri sunt cele cu un numar mare de membri si postari. Acest lucru arata ca exista un interes extins pentru subiectele abordate. Pentru a gasi forumul potrivit, cauta pe Google subiectul care te intereseaza si ataseaza cuvantul forum.
11. Retelele sociale
O alta resursa importanta este reprezentata de retelele sociale unde poti descoperi conversatii interesante. Pe aceste retele poti gasi grupuri relevante pentru produsele tale. Contribuie si tu la discutii si ofera informatii, insa evita sa postezi reclame sau sa inviti oamenii sa cumpere anumite produse pentru ca aceste actiuni sunt privite intr-un mod negativ.
12. Verifica stirile
O modalitate la indemana tuturor de a afla trendurile de pe piata si directia in care se indreapta preferintele clientilor este reprezentata de stiri. Pentru a fi informat iti recomandam sa verifici publicatiile de profil cateva minute in fiecare zi. Multe publicatii online au optiunea de newsletter prin care primesti pe mailul personal un rezumat al celor mai importante stiri ale zilei.
Articole conexe
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaInfluencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaMarketingul ecologic. Cum poate fi folosit?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit