Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
2 greseli de marketing - Cum sa anticipezi pierderile pe care le poti suferi?
Pentru a evita situatiile nefericite in care pierzi bani prin investitiile de marketing, iata 2 tipuri de greseli pe care trebuie sa le eviti.
1. Lipsa unui plan de marketingCultura de sofran
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Cei mai multi antreprenori sunt nerabdatori sa inceapa o afacere pe care sa o dezvolte, fara insa sa stabilieasca directia in care vor sa mearga.
Ei cred ca atat timp cat exista un profit, lucrurile merg bine. Totusi, situatia nu sta tocmai in acest fel. Un antreprenor fara un plan de marketing este ca un alergator de maraton fara o linie de finish.
La inceput, el poate depasi competitorii, insa mai devreme sau mai tarziu isi va da seama ca alearga in cerc pentru ca nu stie in ce directie trebuie sa mearga.
Un plan de marketing este esential pentru ca te ajuta sa definesti produsele si serviciile pe care vrei sa le vinzi, sa identifici publicul-tinta, lucrurile pe care vrei sa le obtii si calea prin care sa ajungi la ele.
2. Lipsa unui buget de marketing
Cele mai multe afaceri fara un plan nu au niciun buget de marketing. Pentru orice antreprenor este important sa stie inca de la inceput cati bani are la dispozitie pentru cheltuieilile de marketing si cum ar trebui sa ii aloce astfel incat sa obtina rezultate notabile.
O regula generala spune ca bugetul de marketing ar trebui sa reprezinte cel putin 10% din venituri.
Atunci cand aloci bani pentru cheltuielile de marketing este important sa verifici legatura intre aceste cheltuieli si veniturile pe care le genereaza. Astfel, pe viitor vei sti in ce se merita sa investesti si in ce nu.
De exemplu, daca remarci o crestere semnificativa a vanzarilor dupa ce ai lansat carduri de fidelitate, continua sa investesti in aceasta directie.
Daca, in schimb, investitiile in reclame TV nu iti cresc vanzarile, e mai bine sa renunti la acest canal de promovare si sa te axezi pe cele care iti aduc bani. Desigur, este important sa determini ce venituri iti aduce fiecare investitie de marketing, fara sa atribui un efect cauzei gresite.
Articole conexe
Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi
de Bianca TilaInfluencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie
de Bianca TilaStrategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile
de Bianca TilaMarketingul ecologic. Cum poate fi folosit?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit