Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

2 greseli de marketing - Cum sa anticipezi pierderile pe care le poti suferi?

39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Pentru a evita situatiile nefericite in care pierzi bani prin investitiile de marketing, iata 2 tipuri de greseli pe care trebuie sa le eviti.

1. Lipsa unui plan de marketing

Cei mai multi antreprenori sunt nerabdatori sa inceapa o afacere pe care sa o dezvolte, fara insa sa stabilieasca directia in care vor sa mearga.

Ei cred ca atat timp cat exista un profit, lucrurile merg bine. Totusi, situatia nu sta tocmai in acest fel. Un antreprenor fara un plan de marketing este ca un alergator de maraton fara o linie de finish.

La inceput, el poate depasi competitorii, insa mai devreme sau mai tarziu isi va da seama ca alearga in cerc pentru ca nu stie in ce directie trebuie sa mearga.

Un plan de marketing este esential pentru ca te ajuta sa definesti produsele si serviciile pe care vrei sa le vinzi, sa identifici publicul-tinta, lucrurile pe care vrei sa le obtii si calea prin care sa ajungi la ele.

2. Lipsa unui buget de marketing
Cele mai multe afaceri fara un plan nu au niciun buget de marketing. Pentru orice antreprenor este important sa stie inca de la inceput cati bani are la dispozitie pentru cheltuieilile de marketing si cum ar trebui sa ii aloce astfel incat sa obtina rezultate notabile.

O regula generala spune ca bugetul de marketing ar trebui sa reprezinte cel putin 10% din venituri.

Atunci cand aloci bani pentru cheltuielile de marketing este important sa verifici legatura intre aceste cheltuieli si veniturile pe care le genereaza. Astfel, pe viitor vei sti in ce se merita sa investesti si in ce nu.

De exemplu, daca remarci o crestere semnificativa a vanzarilor dupa ce ai lansat carduri de fidelitate, continua sa investesti in aceasta directie.

Daca, in schimb, investitiile in reclame TV nu iti cresc vanzarile, e mai bine sa renunti la acest canal de promovare si sa te axezi pe cele care iti aduc bani. Desigur, este important sa determini ce venituri iti aduce fiecare investitie de marketing, fara sa atribui un efect cauzei gresite.



Tags: marketingplan de marketingbuget de marketingvanzariclienticheltuieli de marketinggreseli de marketing

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]