de Marian Curelaru
15 Mai. 2014
2962
Nu sunteti Coca Cola sau IBM, dar doriti sa adoptati cele mai bune instrumente de marketing pentru a va spori audienta? Pe blogul sau montersonbusiness, antreprenorul si webmarketerul francez Remy Bigot va prezinta cateva tendinte venite din Statele Unite si care pot fi integrate in strategia dumneavoastra pentru rezultate eficace.
1. Da un feedback imediat
S-a tot spus in ultimii ani: o strategie de marketing eficienta consta in crearea unei legaturi puternice si autentice cu publicul.
In Statele Unite retelele sociale sunt folosite de mai mult timp ca o prelungire a experientei. Twitter este foarte des complet integrat in modul de viata si de consum al clientelei. Micile intreprinderi au adoptat rapid si au inteles parghia pe care le-o poate oferi Twitter prin vizibilitatea pe care o aduce inainte, in timpul si dupa serviciul sau bunul consumat. Atat de bine incat magazinele nu mai pun stickere "Follow us on Twitter" pe vitrine, ci direct hashtag-ul care se refera la numele lor.
Aceasta legatura digitala inscrisa in real le permite companiilor sa urmareasca tot ceea ce se spune despre ele pe web, sa-si promoveze marca prin intermediul continuturilor produse direct de clienti si sa-si prelungeasca interactiunile.
Se pot pune urmatoarele intrebari: Aveti un hashtag definit pentru afacerea dumneavoastra? Cum va serviti de el? Ati valorizat acest hashtag la locul de vanzare, pe cartile de vizita, in e-mail-uri? Incurajati interactivitatea si feedback-urile?
2. Mizeaza pe proximitate
Unele companii isi accentueaza legatura cu clientii schimband pur si simplu mici detalii care formeaza o intelegere tacita, o "complicitate": de exemplu, adresa serviciului post-vanzare al companiei Medium, o platforma de continut editorial pe Internet, este: yourfriends@medium.com.
Este simplu, dar cati s-au mai gandit la asta? Mult mai putin formal decat obisnuitul contact@ sau info@. O buna strategie de marketing se diferentiaza prin astfel de detalii.
3. Creeaza un cobranding eficace
Un exemplu reusit al companiei Starbucks este alianta sa cu Apple pentru a oferi in fiecare saptamana o piesa muzicala ce poate fi descarcata gratuit. Starbucks beneficiaza astfel atat de imaginea cool a brandului Apple, cat si de faptul ca se arata prezent pe teren digital, pe faza cu publicul sau.
Fara sa fii neaparat un gigant, este usor azi sa-ti cunosti bine tinta si sa afli care sunt preferintele sale. Apropiati-va de aceste puncte de interes si creati punti intre universul lor si al dumneavoastra, adoptand codurile lor si modelele lor de consum. Gasiti o companie care impartaseste aceleasi valori si aceeasi tinta si imaginati noi experiente pentru a va spori impactul pozitiv asupra publicului.
4. Ofera-i consumatorului ceva in plus
O strategie foarte eficace si putin costisitoare consta in a-i oferi consumatorului un element suplimentar care nu a fost cerut si care va intari legatura lui cu compania si sentimentul de apartenenta. Stampilarea unui model pe bratul clientului cu ocazia unui eveniment special sau oferirea unei bratari VIP sunt exemple de actiuni cu cost practic zero care "marcheaza" fizic si fiziologic consumatorul, in mod pozitiv si peren.
Acelasi tip de atentie poate fi propusa si online. Propunerea unei playlist pe placul clientilor va permite de exemplu sa intrati in universul lor si sa creati o legatura cu un cost minim.
Tags: tendintemarketingfeedbackproximitatecobranding